Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Enbom skrev:Har det kommit någon form av besked kring Fällströms hjärnskakning öht? Känns som att jag inte hört någonting sedan han försvann.
Inget besked alls vad jag vet, utöver "beräknas gå på is om 1-2 veckor" som har vevats sen det hände. Hemskt tragiskt om han tvingas lägga skridskorna på hyllan.
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

Undra om Ahlén fått hybris o ska ha 100k i månaden? Visst vill många se han kvar i DIF men allt har ett pris.

Ruggigt dålig info om Fernholm och Fällström!!!
Puckey

Inlägg av Puckey »

gaspo skrev:Undra om Ahlén fått hybris o ska ha 100k i månaden? Visst vill många se han kvar i DIF men allt har ett pris.

Jag har svårt att se honom kräva en löneökning, utan tror snarare att vi signade upp alldeles för mycket bredd för att täcka upp för alla skador 14/15 och måste ordna nya klubbadresser åt ett par av dessa innan vi med gott samvete kan lägga pengar på Ahlén (vilket vi kanske inte vill skylta med eftersom det kan ses som aningen dodgy).

Fernholm tycker jag att det har kommit tydlig info om, karriären är med stor sannolikhet över, men Ferna vill inte ge upp riktigt än. Fällström är det dock oroväckande tyst om.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Det behövs nog inte någon mer forward just nu utan man kan fylla ut det som behövs med juniorspelare. Bättre att satsa alla pengar på att stärka backsidan. Jag tar hellre in några bra backar än tar in Thoresen för samma pris.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

klintan85 skrev:Det behövs nog inte någon mer forward just nu utan man kan fylla ut det som behövs med juniorspelare. Bättre att satsa alla pengar på att stärka backsidan. Jag tar hellre in några bra backar än tar in Thoresen för samma pris.
jag kan hålla med om att backsidan måste förstärkas, men inte på bekostnad av Thoresen. Man har gjort upp om en lön (antar jag, om han är klar?) och då har DIF räknat på det och sett att vi har råd med honom, bestämt att vi är villiga att lägga dessa pengar på honom. jag ser ingen anledning till att vi då helt plötsligt ska ändra oss och säga nej, för att ta in fler backar? när vi dessutom redan tagit in press och Hultström.

men, om Fernholm inte kan spela vidare, och Deilert får ny klubbadress, så öppnas ju möjligheter för att förstärka backsidan yttligare.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
ciirree

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

Jag tror och hoppas att Vejdemo och Bernhardt kan spela till sig platser och flytta på typ Heinerö/Lundberg och Hage.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Oavsett Fernholm måste det in en defensiv back som skall ersätta Arnesson. Du kan inte ersätta en av få defensivt pålitliga backar med en ultraoffensiv dito al'a Hultström.

Kan inte Fernholm lira vidare menar i alla fall jag att två backar skall in. En ersättare för Fernholm och en för Arnesson och snäll kom inte och påstå att dessa spelare på något sätt är ersatta med befintliga backar.
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

Kall-El skrev:Oavsett Fernholm måste det in en defensiv back som skall ersätta Arnesson. Du kan inte ersätta en av få defensivt pålitliga backar med en ultraoffensiv dito al'a Hultström.

Kan inte Fernholm lira vidare menar i alla fall jag att två backar skall in. En ersättare för Fernholm och en för Arnesson och snäll kom inte och påstå att dessa spelare på något sätt är ersatta med befintliga backar.
men du måste ju dricka ur glaset innan du kan ta påfyllning. nu sitter vi med en ny sportchef, som vad jag vet inte har signat en enda spelare, för det var väl KG som gjorde? jag är övertygad om att vi kommer att få en bra backsida 16/17 (kanske tidigare, om vissa lämnar innan/under säsongen), men vi måste reda ut kommande säsong först, och det tror jag att vi gör med den forwardsbesättning som vi har om ingen blir långtidskadad. att backsidan är klen, ja, men den är inte så klen att vi kommer att förlora varje match med 10-0.

jag tror att vi kommer att komma 7a nästa säsong, och allt över det är en bonus.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Med tanke på hur många forwards vi använt de senaste åren så bör ett par fler spelare komma in. Minst 3. Sen kan man jobba med korttidslån på Alvarez, Hage och ev. Lundberg.

Tyvärr har jag pelle Olsson-känsla över Säcken. Ska vi verkligen vara tråkigaste laget i både fotboll och hockey? Det vinner man sällan på.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

pulverapa skrev:Med tanke på hur många forwards vi använt de senaste åren så bör ett par fler spelare komma in. Minst 3. Sen kan man jobba med korttidslån på Alvarez, Hage och ev. Lundberg.

Tyvärr har jag pelle Olsson-känsla över Säcken. Ska vi verkligen vara tråkigaste laget i både fotboll och hockey? Det vinner man sällan på.
+1
wardo

Inlägg av wardo »

pulverapa skrev:Med tanke på hur många forwards vi använt de senaste åren så bör ett par fler spelare komma in. Minst 3. Sen kan man jobba med korttidslån på Alvarez, Hage och ev. Lundberg.

Folk får ta och lugna ner sig.

Får vi in Thoresen har vi en forwardssida som vi inte haft sen guldåren. Killar som Bernhardt och Vejdemo skulle samtliga sportchefer i SHL ge sin högra arm för.

Okej att säcken inte är en solstråle, men han har räddat DIF 2 ggr ifrån att åka ur så lite respekt måste man ge honom.

Har vi tur med skador och Thoresen kommer in, så kommer vi nå semifinal.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

PETTAX skrev:
Kall-El skrev:Oavsett Fernholm måste det in en defensiv back som skall ersätta Arnesson. Du kan inte ersätta en av få defensivt pålitliga backar med en ultraoffensiv dito al'a Hultström.

men du måste ju dricka ur glaset innan du kan ta påfyllning. nu sitter vi med en ny sportchef, som vad jag vet inte har signat en enda spelare, för det var väl KG som gjorde? jag är övertygad om att vi kommer att få en bra backsida 16/17 (kanske tidigare, om vissa lämnar innan/under säsongen), men vi måste reda ut kommande säsong först, och det tror jag att vi gör med den forwardsbesättning som vi har om ingen blir långtidskadad. att backsidan är klen, ja, men den är inte så klen att vi kommer att förlora varje match med 10-0.

jag tror att vi kommer att komma 7a nästa säsong, och allt över det är en bonus.

Nej med Thoresen & Även en BRA defensiv back ! Är topp 4 Realistiskt !
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

wardo skrev:

Folk får ta och lugna ner sig.

Får vi in Thoresen har vi en forwardssida som vi inte haft sen guldåren. Killar som Bernhardt och Vejdemo skulle samtliga sportchefer i SHL ge sin högra arm för.

Okej att säcken inte är en solstråle, men han har räddat DIF 2 ggr ifrån att åka ur så lite respekt måste man ge honom.

Har vi tur med skador och Thoresen kommer in, så kommer vi nå semifinal.
Tycker Säcken varit BÄSST när han tog upp oss och i år med Budget alla alsvenskan lag !!!

Men nu ska nya målsättningar sättas Med ett spelskickligt DIF
nog med tråkigt knip ihop !!!! FRAMÅÅÅT !!!!!
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Fick bekräftat av en av dom andra Häst ägarna på valla stallet ( i Challes närmaste krets att Fällis är i princip OK !!!

Såg att några undrade !?
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

gaspo skrev:Undra om Ahlén fått hybris o ska ha 100k i månaden? Visst vill många se han kvar i DIF men allt har ett pris.

Även 35k/m Är pengar att +a På med en bättre defensiv back !

En DRÖM vore Kronvall + Simon G & att Fernholm kommer in efter jul !

Då är Ballansen i laget OK och snarare topp 2 läge i SHL
Låst