Den klubb som Tärnström väljer lär väl få hosta upp mellan 275-350 tusen kronor. Vi skulle ha en väldigt stor chans att få hit honom om vi erbjöd honom ett kontrakt på ca 400 tusen i månaden. Men det lär nog inte hända.Östgöten skrev:Vad kostar en spelare av Dick Tärnströms kaliber?
Hur långt räcker 200.000 kr?
Kan vi offra Jiri och erbjuda Dick Tärnström vad han kräver?
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem

De pengarna har nog inte vi tyvärr. Kanske kanse att vi skulle kunna klara av 300k men inte 400 inte en susning.Therocket1 skrev:Den klubb som Tärnström väljer lär väl få hosta upp mellan 275-350 tusen kronor. Vi skulle ha en väldigt stor chans att få hit honom om vi erbjöd honom ett kontrakt på ca 400 tusen i månaden. Men det lär nog inte hända.Östgöten skrev:Vad kostar en spelare av Dick Tärnströms kaliber?
På tal om spelare så måste man imponeras av Morozov, vilken spelare! I mitt tycke bättre än de flesta andra spelare som återfinns i NHL.
Om vi delar upp backar i olika kategorier (jag blir gärna rättad/hjälpt här vad gäller min indelning).Kall-El skrev:De pengarna har nog inte vi tyvärr. Kanske kanse att vi skulle kunna klara av 300k men inte 400 inte en susning.Therocket1 skrev:Den klubb som Tärnström väljer lär väl få hosta upp mellan 275-350 tusen kronor. Vi skulle ha en väldigt stor chans att få hit honom om vi erbjöd honom ett kontrakt på ca 400 tusen i månaden. Men det lär nog inte hända.Östgöten skrev:Vad kostar en spelare av Dick Tärnströms kaliber?
På tal om spelare så måste man imponeras av Morozov, vilken spelare! I mitt tycke bättre än de flesta andra spelare som återfinns i NHL.
Låg elitserieklass: Persson och Eklund (upp till 50 000 kr/månad)
Elitserieklass: Ronnie, Frylén, TJ och Timmy (upp till 100 000 kr/månad)
Hög elitserieklass: Jiri och Ferna (upp till 150 000 kr/månad)
Stjärna: Tjärnström (300 000 kr/månad)
Styrelsen har sagt att DIF behöver två klassbackar. Är det någon som vet om det är elitserieklass eller stjärnor? Håller våra juniorer en sådan klass att DIF bör strunta i två av elitserieklass och att det därmed finns utrymme för en stjärna? Utveckla gärna...
-
Oscar Eklund, tror han håller elitserieklass. Men har bara sett han spela en enda match, i J20 slutspelet, då han dominerade verkligen. Persson såg jag också, dock i mitt tycke tyckte jag Eklund är bättre än Persson.Östgöten skrev:Om vi delar upp backar i olika kategorier (jag blir gärna rättad/hjälpt här vad gäller min indelning).Kall-El skrev:De pengarna har nog inte vi tyvärr. Kanske kanse att vi skulle kunna klara av 300k men inte 400 inte en susning.Therocket1 skrev:Den klubb som Tärnström väljer lär väl få hosta upp mellan 275-350 tusen kronor. Vi skulle ha en väldigt stor chans att få hit honom om vi erbjöd honom ett kontrakt på ca 400 tusen i månaden. Men det lär nog inte hända.Östgöten skrev:Vad kostar en spelare av Dick Tärnströms kaliber?
Elitserieklass: Ronnie, Frylén, TJ och Timmy (upp till 100 000 kr/månad)
Hög elitserieklass: Jiri och Ferna (upp till 150 000 kr/månad)
Styrelsen har sagt att DIF behöver två klassbackar. Är det någon som vet om det är elitserieklass eller stjärnor? Håller våra juniorer en sådan klass att DIF bör strunta i två av elitserieklass och att det därmed finns utrymme för en stjärna? Utveckla gärna...
Vad jag tror, så kommer Eklund kanske får en hel del speltid, men Persson inte lika mycket.
- DIF_Soldier
Ok - har lagt in ovanstående i denna indelning (jag blir gärna rättad/hjälpt här vad gäller min indelning).DIF_Soldier skrev:Som redan konstaterat så var nog tanken att Ragnarsson och Jonsson skulle bli "klassbackarna". Där har vi en mall att gå efter. Då vet vi ungefär hur stora stjärnbackar DIF söker.
Elitserieklass: Ronnie, Frylén, TJ, Jonsson och Timmy (upp till 100 000 kr/månad)
Hög elitserieklass: Jiri, Ragnarsson (tror att styrelsen räknade med att betala denna nivå) och Ferna (upp till 150 000 kr/månad)
Utifrån ovanstående borde det finnas utrymme för två backar av hög elitserieklass alternativt en stjärna. Mycket är spekulation och jag ser gärna fler kommentarer om var budgetrestriktionen ligger och vad det räcker till.
- Kung Kollar
Dicken är sååå valkommen till Oss i SSK åå det vet han om 

Senast redigerad av Kung Kollar den 2007-05-01 21:26:16, redigerad totalt 1 gånger.
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
Jiri ska tydligen vara dyr. Undrar verkligen om det räcker med 150.000:- / månad?Östgöten skrev:Ok - har lagt in ovanstående i denna indelning (jag blir gärna rättad/hjälpt här vad gäller min indelning).DIF_Soldier skrev:Som redan konstaterat så var nog tanken att Ragnarsson och Jonsson skulle bli "klassbackarna". Där har vi en mall att gå efter. Då vet vi ungefär hur stora stjärnbackar DIF söker.
Elitserieklass: Ronnie, Frylén, TJ, Jonsson och Timmy (upp till 100 000 kr/månad)
Hög elitserieklass: Jiri, Ragnarsson (tror att styrelsen räknade med att betala denna nivå) och Ferna (upp till 150 000 kr/månad)
Utifrån ovanstående borde det finnas utrymme för två backar av hög elitserieklass alternativt en stjärna. Mycket är spekulation och jag ser gärna fler kommentarer om var budgetrestriktionen ligger och vad det räcker till.
-
Hade inte Sundin redan skrivit nytt kontrakt?
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp ... pos=lasMer
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp ... pos=lasMer
Men haha. Som alla ser det så har vi 8 backar under kontrakt och de är fortfarande samma antal som SSK:s! Förstår inte hur ni får det till 6 st, även om 2 backar ska bort så har vi just nu 8 backar...Rocker skrev:Precis, yx-skaft! Vi har 8 -2 backar.Pepp91 skrev:Goddag yx-skaft, hur många backar har vi under kontrakt?Rocker skrev:Ha i åtanke att SSK har åtta backar under kontrakt redan...mankan skrev:Nja Dicken är nog mer Aik:are.. Men jag tror att han väljer spel i ssk fast aik ska ligga bra till säger en del vi får vänta och se helt enkelt..

...
Kung Kollar era målvakter och sånt bryr sig ingen om här, skriv på "övrig hockey" och de övriga lagens silly season.
Börjar också bli orolig angående Jiri, dom sa ju att dom väntade svar när som helst, men det börjar dra ut på tiden. Hoppas på Dick och Jiri.
Och stolpskott!! Suddens höftskada är bara ett falskt rykte, det har både hans agent, Toronto och han själv sagt.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 75,00.html
Börjar också bli orolig angående Jiri, dom sa ju att dom väntade svar när som helst, men det börjar dra ut på tiden. Hoppas på Dick och Jiri.
Och stolpskott!! Suddens höftskada är bara ett falskt rykte, det har både hans agent, Toronto och han själv sagt.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 75,00.html
Senast redigerad av blocco den 2007-05-02 08:34:38, redigerad totalt 2 gång.
-
- Remy Lebeau
!!!
Precis, som jag sagt tidigare här man skriver inte på ett kontrakt hursom helst utan att prata med familj, fixar boende, frun kanske inte bara vill sitta utan jobba då måste hon få ett jobb, om det finns barn med i bilden ska man fixa skola, dagisplats etc...som sagt sånt här tar tid. Ha tålaod djurgårds bröder