Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Nästa säsongs spelarbudget tycks inte vara så särskilt många procent ifrån Växjö/SAIKs för innevarande säsong:
http://www.idrottensaffarer.se/kronikor ... ch-styrkor
Om det ska finnas slantar till spets i första/andra kedjan så får fjärde bli budget. Givet att Ahlén inte, likt vissa diktare här, fått vattenskalle och plötsligt har löneanspråk så är han en utmärkt rollspelare för att göra 10-11 minuter i fjärde varje kväll. Helt utan skill set men med attityd, grit och karaktär.
http://www.idrottensaffarer.se/kronikor ... ch-styrkor
Om det ska finnas slantar till spets i första/andra kedjan så får fjärde bli budget. Givet att Ahlén inte, likt vissa diktare här, fått vattenskalle och plötsligt har löneanspråk så är han en utmärkt rollspelare för att göra 10-11 minuter i fjärde varje kväll. Helt utan skill set men med attityd, grit och karaktär.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tyvärr är den där skriven av Gunnar Svensson. Skapligt förvirrad gubbe. Att läsa hans tweets är stor underhållning.
Expert.
Gammal DIF-tränare och Svensson i Pääjärvi-Svensson.SirDIFalot skrev:Tyvärr är den där skriven av Gunnar Svensson. Skapligt förvirrad gubbe. Att läsa hans tweets är stor underhållning.
Siffrorna i artikeln bör rimligtvis gått igenom redaktör och faktakoll.
Hage är den spelare jag oroar mig för mest i årets lagbygge, det lilla vi fick se av honom i våras så tyckte jag att han visade upp för dåligt spel i egen zon, särskilt i positioneringen, lägg därtill att han inte har några speciella kvalitéer offensivt heller.
Jag hoppas han motbevisar mig, men magkänslan säger att han inte håller.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
Väl medveten om det.DRC skrev:Gammal DIF-tränare och Svensson i Pääjärvi-Svensson.SirDIFalot skrev:Tyvärr är den där skriven av Gunnar Svensson. Skapligt förvirrad gubbe. Att läsa hans tweets är stor underhållning.
Siffrorna i artikeln bör rimligtvis gått igenom redaktör och faktakoll.
Men Lakers fifflar ju med sin spelarbudget. När dom betalar sign on till sina spelare som dom sedan inte räknar i spelarbudgeten. Som Rakhshani som har en månadslön på kring 100k. Tror det är mer pålitligt i Skellefteås fall. Dom vinner inte tack vare dyra spelare.
Expert.
Edin skrev:Hage är den spelare jag oroar mig för mest i årets lagbygge, det lilla vi fick se av honom i våras så tyckte jag att han visade upp för dåligt spel i egen zon, särskilt i positioneringen, lägg därtill att han inte har några speciella kvalitéer offensivt heller.
Håller med dig! Såg galet virrig ut i egen zon men han kan nog växa in i det, det va ändå hans första matcher i SHL, en försäsong med laget så är han nog mer redo.
Första matcherna han gjorde såg han ganska trygg ut. Totalt intetsägande framåt men hyfsat säker bakåt. Sen gjorde han en riktig skitmatch där han vart bänkad om jag inte minns fel. Efter det var han katastrofal i alla delar. En ren fara stundtals!bastis7 skrev:Edin skrev:Hage är den spelare jag oroar mig för mest i årets lagbygge, det lilla vi fick se av honom i våras så tyckte jag att han visade upp för dåligt spel i egen zon, särskilt i positioneringen, lägg därtill att han inte har några speciella kvalitéer offensivt heller.
Håller med dig! Såg galet virrig ut i egen zon men han kan nog växa in i det, det va ändå hans första matcher i SHL, en försäsong med laget så är han nog mer redo.
Absolut inte SHL-kvalitet vad jag kan se.
Helt klart bör DIF låna ut Hage eller rundqvist till HA så de kan få utvecklas och spela mycket. Hoppas DIF hittar någon bra samarbets klubb som vi kan låna ut spelare till, just nu är truppen alldels för stor och många spelare som inte riktigt är redo för SHL spel ännu.
Varför inte låta MN centra i 4:e. Jag menar frånsett allt tjafs känns det som en 4:e formation som jag tror de flesta motståndare skulle ha respekt för. Kanske dumt att röra om i den grytan igen. Carry on.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Även om man bortser från "tjafset" har vi för många spelare under kontrakt för att signa ytterligare en breddspelare skulle vara försvarbart.sensei skrev:Varför inte låta MN centra i 4:e. Jag menar frånsett allt tjafs känns det som en 4:e formation som jag tror de flesta motståndare skulle ha respekt för. Kanske dumt att röra om i den grytan igen. Carry on.
Expert.
Jag skulle inte spontant kalla en spelare som på egen hand vann matchen mot hv som "bredd" men jag förstår delvis resonemanget så som det ser ut nu.SirDIFalot skrev:Även om man bortser från "tjafset" har vi för många spelare under kontrakt för att signa ytterligare en breddspelare skulle vara försvarbart.sensei skrev:Varför inte låta MN centra i 4:e. Jag menar frånsett allt tjafs känns det som en 4:e formation som jag tror de flesta motståndare skulle ha respekt för. Kanske dumt att röra om i den grytan igen. Carry on.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Det kan väl vilken spelare som helst göra i en enstaka match med lite flyt. En grym framspelning i PP, en målvaktstavla och en andraassist i till ett mål i tom kasse.sensei skrev:Jag skulle inte spontant kalla en spelare som på egen hand vann matchen mot hv som "bredd" men jag förstår delvis resonemanget så som det ser ut nu.SirDIFalot skrev:Även om man bortser från "tjafset" har vi för många spelare under kontrakt för att signa ytterligare en breddspelare skulle vara försvarbart.sensei skrev:Varför inte låta MN centra i 4:e. Jag menar frånsett allt tjafs känns det som en 4:e formation som jag tror de flesta motståndare skulle ha respekt för. Kanske dumt att röra om i den grytan igen. Carry on.
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad är nästa kliv i Andreas Engqvists karriär?
Utgående kontrakt och vi har fullt. Stannar han utomlands? Inget jävla håve tack...
Utgående kontrakt och vi har fullt. Stannar han utomlands? Inget jävla håve tack...
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
KG sa att han hade meddelat att han inte ville hem till Sverige än. Annars hade han säkerligen spelat här istället för Sallinen/Anderson nu.DIF_Soldier skrev:Vad är nästa kliv i Andreas Engqvists karriär?
Expert.
Trodde det skulle vars värsta diskussionen om Ahlén nu. Enligt expressen kan Ahlén lämna. Egentligen inget nytt mer än att vi har svårt att komma överens.