Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Rocker skrev:
mankan skrev:Nja Dicken är nog mer Aik:are.. Men jag tror att han väljer spel i ssk fast aik ska ligga bra till säger en del vi får vänta och se helt enkelt..
Ha i åtanke att SSK har åtta backar under kontrakt redan...
Goddag yx-skaft, hur många backar har vi under kontrakt?
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Pepp91 skrev:
Rocker skrev:
mankan skrev:Nja Dicken är nog mer Aik:are.. Men jag tror att han väljer spel i ssk fast aik ska ligga bra till säger en del vi får vänta och se helt enkelt..

Visserligen har vi också 8st under kontrakt men du kanske har missat att DIF letar nya klubbar åt Liwing och Ericson vilker gör att vi endast har 6st backar.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Pepp91 skrev:
Rocker skrev:
Precis, yx-skaft! Vi har 8 -2 backar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi lär få besked om Tärnström inom 2-3 veckors tid. Saxat från chatten:

"Är Dick Tärnström ett alternativ till nästa säsong?"

Garpenlöv: "Vi för en dialog med hans agent. Han väljer klubb efter VM."
Säg den glädje som varar
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Har inte några större förhoppningar om att Tärnström lirar i DIF nästa säsong!
men såklart skulle han inte sitta helt fel i nästa års trupp .
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tärnström och Marusak som backpar skulle inte vara helt fel
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Tärnström har erbjudanden från 11 av 12 klubbar i elitserien, nästan hela schweiziska ligan samt kan eventuellt även få anbud från NHL. Att han skulle välja DIF bland dessa finns inte. Han har ingen som helst koppling till klubben och kommer gå dit pengarna och de sportsliga förhållandena är bäst.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

NHL är inget alternativ för Dick pga. hans son. Sonen saknade Dick i princip hela tiden pga. alla bortaresor i NHL. Så Tärnström kommer inte återvända till NHL iaf.
Bild
Användarvisningsbild
jeppe melon

Inlägg av jeppe melon »

hardrocker35 skrev:Tärnström och Marusak som backpar skulle inte vara helt fel
Av det jag har hört skulle aldrig Tärnström dra på sig en Djurgårds tröja. ;em det är alltid värt ett försök ;D
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Therocket1 skrev:NHL är inget alternativ för Dick pga. hans son. Sonen saknade Dick i princip hela tiden pga. alla bortaresor i NHL. Så Tärnström kommer inte återvända till NHL iaf.

Vars bor familjen då?=)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Dicken är från Stockholm från början.

Tror dock inte heller att han kommer att krita på för oss.

Finns ju klubbar med bättre sportsliga och ekonomiska möjligheter och som sagts tidigare han lär inte sakna anbud. Om han hemskt gärna vill flytta hem kan han ju dessutom undvika oss och krita på för SSK. I just denna värvning hade vi nog därför haft bättre chans om SSK blivit kvar i Allsvenskan. fast jag tvivlar ju på att SSK kan ha så mycket stålar att slänga fram med tanke på att de redan signat en hel del spelare.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

stolpskott skrev:
Therocket1 skrev:NHL är inget alternativ för Dick pga. hans son. Sonen saknade Dick i princip hela tiden pga. alla bortaresor i NHL. Så Tärnström kommer inte återvända till NHL iaf.

Vars bor familjen då?=)
I NHL kan du vara borta i 2 veckor på en bortaturné, i Europa max 3 dagar. (I Ryssland lite mer). Hans familj bor antagligen där Dick själv bor.
Bild
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

För delen med spel hos oss är ju att han i princip alltid kommer hem samma kväll. Vi övernattar ju inte direkt ofta om man säger så...
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Vad kostar en spelare av Dick Tärnströms kaliber?

Hur långt räcker 200.000 kr?

Kan vi offra Jiri och erbjuda Dick Tärnström vad han kräver?
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Jag tror inte Tärnström skriver på för oss, Han är gnagare i botten och kommer troligen spela med dem om han ska bo i Stockholm. Vill han spela i Elitserien kommer han troligtvis spela för ssk.
Styrelsen vill ha killar som brinner för att spela i Djurgården och ha hjärta och det har inte han, därför tycker jag vi ska lägga kraft på någon annan stor backvärvning.
Skriv svar