Goddag yx-skaft, hur många backar har vi under kontrakt?Rocker skrev:Ha i åtanke att SSK har åtta backar under kontrakt redan...mankan skrev:Nja Dicken är nog mer Aik:are.. Men jag tror att han väljer spel i ssk fast aik ska ligga bra till säger en del vi får vänta och se helt enkelt..
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Pepp91 skrev:Goddag yx-skaft, hur många backar har vi under kontrakt?Rocker skrev:Ha i åtanke att SSK har åtta backar under kontrakt redan...mankan skrev:Nja Dicken är nog mer Aik:are.. Men jag tror att han väljer spel i ssk fast aik ska ligga bra till säger en del vi får vänta och se helt enkelt..
Visserligen har vi också 8st under kontrakt men du kanske har missat att DIF letar nya klubbar åt Liwing och Ericson vilker gör att vi endast har 6st backar.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Precis, yx-skaft! Vi har 8 -2 backar.Pepp91 skrev:Goddag yx-skaft, hur många backar har vi under kontrakt?Rocker skrev:Ha i åtanke att SSK har åtta backar under kontrakt redan...mankan skrev:Nja Dicken är nog mer Aik:are.. Men jag tror att han väljer spel i ssk fast aik ska ligga bra till säger en del vi får vänta och se helt enkelt..
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
-
- jeppe melon
-
Dicken är från Stockholm från början.
Tror dock inte heller att han kommer att krita på för oss.
Finns ju klubbar med bättre sportsliga och ekonomiska möjligheter och som sagts tidigare han lär inte sakna anbud. Om han hemskt gärna vill flytta hem kan han ju dessutom undvika oss och krita på för SSK. I just denna värvning hade vi nog därför haft bättre chans om SSK blivit kvar i Allsvenskan. fast jag tvivlar ju på att SSK kan ha så mycket stålar att slänga fram med tanke på att de redan signat en hel del spelare.
Tror dock inte heller att han kommer att krita på för oss.
Finns ju klubbar med bättre sportsliga och ekonomiska möjligheter och som sagts tidigare han lär inte sakna anbud. Om han hemskt gärna vill flytta hem kan han ju dessutom undvika oss och krita på för SSK. I just denna värvning hade vi nog därför haft bättre chans om SSK blivit kvar i Allsvenskan. fast jag tvivlar ju på att SSK kan ha så mycket stålar att slänga fram med tanke på att de redan signat en hel del spelare.
-
I NHL kan du vara borta i 2 veckor på en bortaturné, i Europa max 3 dagar. (I Ryssland lite mer). Hans familj bor antagligen där Dick själv bor.stolpskott skrev:Therocket1 skrev:NHL är inget alternativ för Dick pga. hans son. Sonen saknade Dick i princip hela tiden pga. alla bortaresor i NHL. Så Tärnström kommer inte återvända till NHL iaf.
Vars bor familjen då?=)

- Christopher J
Jag tror inte Tärnström skriver på för oss, Han är gnagare i botten och kommer troligen spela med dem om han ska bo i Stockholm. Vill han spela i Elitserien kommer han troligtvis spela för ssk.
Styrelsen vill ha killar som brinner för att spela i Djurgården och ha hjärta och det har inte han, därför tycker jag vi ska lägga kraft på någon annan stor backvärvning.
Styrelsen vill ha killar som brinner för att spela i Djurgården och ha hjärta och det har inte han, därför tycker jag vi ska lägga kraft på någon annan stor backvärvning.