Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
peter johansson

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

-daniel- skrev:
Stavhoppet skrev:Vad tror ni kan men se det rent ekonomiskt som detta?

Sallinen övertar en lönepost från Samuelsson
Hultström övertar en lönepost från Nordlund
Press kvittas förhoppningsvis mot Deilert?

Anderson är en av de två som får lön från de 6 extra milj som KG pratade om
Thoresen är den andra från de 6 Milj.

Kvar då från spelare ut är:
Saviano, Förmodligen inte satt på något jättekontrakt men ändå.
Lauritzen, Prestationsbaserat kontrakt som vi inte vet hur mkt det kostade oss?
Holmqvist, Billig när vi var i AS har ingen aning om hur hans löneanspråk kan ha varit i SHL.
M. Nilson, Billig om man får tro KG

Ferholms vara eller icke vara känns som det bör vara så att om Ferholm inte kommer till start så kan vi använda de löneanspråket till att leta en ersättare.

Brodin känns väldigt svår att bedömma lönemässigt förmodligen så tar har pengarna från åtmistone 3 av de fyra ovan.
Du glömde Jockes lön som försvinner också, som nog var rätt hög sett till erfarenhet osv. Visst att han får betalt som sportchef också men det går inte på spelarbudgeten.

En allmän fråga: jag undrar över de här 33.4 MSEK som KG nämnde som var vår spelarbudget föregående säsong, var det INKL sociala avgifter? Det är alltid så förvirrande när löner & budgets nämns i hockeysammanhang för det är så varierande med vad som avses.

Jag tyckte att han sa att det ALLT SOM ALLT blev 33.4 msek och som jag fattat det hela så alla som ingår i truppen från sportchef till materialförvaltare så ingår ALLA i spelarbudgeten .
sPTNC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sPTNC »

SirDIFalot skrev:
TheForsa skrev:En fågel viskade i mitt öra att en back med DIF anknytning som spelar i lokomotiv jaroslavl e på G? Någon som har hört detsamma?
B.I.B.A skrev:Jag har faktiskt också hört Kronwall nämnas, men jag tyckte min källa var för tveksam för att nämna.

Dra inga slutsatser av det jag säger. Långt ifrån säkert.
Samma.

Det finns alltså en microskopisk chans att DIFhockey annonserar att både Kronwall och Thoresen är klara den 1:a Maj?
peter johansson

Farstakostym skrev:
DRC skrev:
DRC skrev:Har gjort ett tappert försök att försöka bryta ner förra årets spelarbudget på spelarnivå. Kalkylen bygger på grova uppskattningar och när man inte ens vet om totalbudget för 14/15 (uppskattad till 32 miljoner) stämmer så får man ta det för vad det är.

Har också försökt baklänges beräkna vad en återförd "fallskärm" plus ökad budget från ökad omsättning skulle kunna omvandlas till för nyförvärv:

Bild

Bild
Skulle tippa att:
- Thoresen är inkluderad i de 40 millarna
- Att det, om Fernholm ger upp, finns upp till 200 tkr/månad kvar i budget
- Att Ahlén får förlängt
Ser väl hyfsat ut, rätt säker dock att AOM och Englund inte tjänar 30 000 i månaden.

Vem är Johnson som ersätter Lauritzen eller har jag missat något ????
peter johansson

Kall-El skrev:Bygget ser onekligen rätt bra ut, men jag hoppas innerligt att det skall in en back till av kvalité även om Fernholm kan spela kommande säsong:

Hultström
Press
Högström
Englund
Westlund
Deilert
Holm
AOM
Falk
Fernholm(?)

Känns inte defensivt pålitligt.

Högström - Falk borde fungera som ett backpar och sedan förutsätter jag mer eller mindre att Press och Hultström hamnar i backpar ett och två annars hade de knappast signats.

En frisk Fernholm skulle nog fungera med Press eller Hultström.

Är det dock någon härinne som tror att ett backpar med Holm och press eller Hultström skulle fungera defensivt?

Hyfsat uppenbart att detta lagbygge behöver adderas med en klassback att gå i lina ett tillsammans med Hultström.

Lika uppenbart att vi saknar rätt back att gå i backpar två med Press.

Som jag ser det har vi tre backar som gjorda för backpar tre nämligen Holm, Högström och Falk.

Stod väl någonstans att man har förhoppningar att Gysbers ska bli kvar !!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Antar att namnet är omöjligt, men Boustedt skulle nog göra sig rätt bra som den andra sportchefen.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Första inlägget uppdaterat med det senaste runt lagbygget.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

peter johansson skrev:
Farstakostym skrev:
DRC skrev:
DRC skrev:Har gjort ett tappert försök att försöka bryta ner förra årets spelarbudget på spelarnivå. Kalkylen bygger på grova uppskattningar och när man inte ens vet om totalbudget för 14/15 (uppskattad till 32 miljoner) stämmer så får man ta det för vad det är.

Har också försökt baklänges beräkna vad en återförd "fallskärm" plus ökad budget från ökad omsättning skulle kunna omvandlas till för nyförvärv:

Bild

Bild
Skulle tippa att:
- Thoresen är inkluderad i de 40 millarna
- Att det, om Fernholm ger upp, finns upp till 200 tkr/månad kvar i budget
- Att Ahlén får förlängt
Ser väl hyfsat ut, rätt säker dock att AOM och Englund inte tjänar 30 000 i månaden.

Vem är Johnson som ersätter Lauritzen eller har jag missat något ????
Tror han menar Matt Anderson. Kanske.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

peter johansson skrev:
-daniel- skrev:
Stavhoppet skrev:Vad tror ni kan men se det rent ekonomiskt som detta?

Sallinen övertar en lönepost från Samuelsson
Hultström övertar en lönepost från Nordlund
Press kvittas förhoppningsvis mot Deilert?

Anderson är en av de två som får lön från de 6 extra milj som KG pratade om
Thoresen är den andra från de 6 Milj.

Kvar då från spelare ut är:
Saviano, Förmodligen inte satt på något jättekontrakt men ändå.
Lauritzen, Prestationsbaserat kontrakt som vi inte vet hur mkt det kostade oss?
Holmqvist, Billig när vi var i AS har ingen aning om hur hans löneanspråk kan ha varit i SHL.
M. Nilson, Billig om man får tro KG

Ferholms vara eller icke vara känns som det bör vara så att om Ferholm inte kommer till start så kan vi använda de löneanspråket till att leta en ersättare.

Brodin känns väldigt svår att bedömma lönemässigt förmodligen så tar har pengarna från åtmistone 3 av de fyra ovan.
Du glömde Jockes lön som försvinner också, som nog var rätt hög sett till erfarenhet osv. Visst att han får betalt som sportchef också men det går inte på spelarbudgeten.

En allmän fråga: jag undrar över de här 33.4 MSEK som KG nämnde som var vår spelarbudget föregående säsong, var det INKL sociala avgifter? Det är alltid så förvirrande när löner & budgets nämns i hockeysammanhang för det är så varierande med vad som avses.

Jag tyckte att han sa att det ALLT SOM ALLT blev 33.4 msek och som jag fattat det hela så alla som ingår i truppen från sportchef till materialförvaltare så ingår ALLA i spelarbudgeten .
Jag tror det hela gällde spelarbudget. Men jag kan ha fel.
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

Åtminstone tränare och sportchef brukar väl ingå i spelarbudgeten. Däremot vet jag inte om materialare och sånt ingår men han lär väl knappast lyfta någon jättelön.

Någon mer än jag som reagerade på att man gått ut med att Fleury och Nilson inte får nya kontrakt men att det varit helt tyst om Gysbers?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Förmodligen för att Gysbers ses som en lösning om det skiter sig med dom andra backarna man hellre vill ha. Dumt att stänga någon dörr då.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF-DIF skrev:Åtminstone tränare och sportchef brukar väl ingå i spelarbudgeten. Däremot vet jag inte om materialare och sånt ingår men han lär väl knappast lyfta någon jättelön.
Stämmer det verkligen? Jag har alltid trott att det enkom är spelarnas löner som räknas in i spelarbudgeten.
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

Frågan kanske landar på vilka som går på kontrakt och vilka som är tillsvidareanställda? En SC är nog det senare. Men tränarn går väl på kontrakt?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Skönt med officiellt besked om Nilson och Fleury så Kall-El slipper oroa sig för det.
Expert.
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

Kan ju tillägga kring Ljungh att han lär gå hårt i boxplayspelet tillsammans med Sallinen som förste- respektive andrecenter (antagligen) och som den tvåvägacentern han är, lär det vara en viktig roll (även om det är i tredjekedjan).
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jag skulle ändå hellre ha sett Fluery för massa andra spelare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst