Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Får man in Thoresen så får man in en tänkbar ledare också i laget som saknas just nu när Jocke och Samuelsson inte spelar längre. En tänkbar Kapten.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Det här lovar ju gott inför framtiden. Om han kommer hit.

http://www.hockeysverige.se/2015/04/07/ ... a-finalen/
-Rolle Stoltz
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bygget ser onekligen rätt bra ut, men jag hoppas innerligt att det skall in en back till av kvalité även om Fernholm kan spela kommande säsong:

Hultström
Press
Högström
Englund
Westlund
Deilert
Holm
AOM
Falk
Fernholm(?)

Känns inte defensivt pålitligt.

Högström - Falk borde fungera som ett backpar och sedan förutsätter jag mer eller mindre att Press och Hultström hamnar i backpar ett och två annars hade de knappast signats.

En frisk Fernholm skulle nog fungera med Press eller Hultström.

Är det dock någon härinne som tror att ett backpar med Holm och press eller Hultström skulle fungera defensivt?

Hyfsat uppenbart att detta lagbygge behöver adderas med en klassback att gå i lina ett tillsammans med Hultström.

Lika uppenbart att vi saknar rätt back att gå i backpar två med Press.

Som jag ser det har vi tre backar som gjorda för backpar tre nämligen Holm, Högström och Falk.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:Snabb kommentar från mig från bilen - Ståpäls

Inväntar nu bekräftad Ahlén
http://hockeybladet.nu/shl/dif-forhandlar-med-ahlen/

Det är på G. Cheers
Spela fult
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Puckey skrev:Är det uttalat att Anderson går in som Center? Följde inte presskonferensen annat än via twitter, vad jag förstått betraktades han som högervinge av Devils. Centerfrossa i all ära efter föregående säsong, men som truppen verkar komma att se ut tror jag att han behövs mer ute på kanten. Flyttar vi in någon spelare från kanten till centern hoppas jag att det blir den eventuelle Patrick Thoresen, så kan vi mönstra en riktig monsterkedja med Sörensen - Thoresen - Anderson. Då kan vi dessutom kosta på oss att lägga Sallinen + Ljungh i samma lina, och därmed eliminera risken för att Ljungh känner sig nedprioriterad trots strålande säsong där han spelade vad som än krävdes.

Sörensen - Thoresen - Anderson, monsterproduktion.
Sallinen - Ljungh - Brodin, varför inte.
Bernhardt - Vejdemo - Fällström, Fällström får agera Tim Eriksson och snurra runt med junisarna.
Hank - Hage - Ahlén

Rundqvist fortsätter jag att hoppas ska hitta en ny klubbadress, säkerligen alla möjligheter att etablera sig som stabil SHL-center, men lär snarast möjligt söka sig till FBK dagen det händer.
NEJ TACK !

Behåll nu värkligheten med våra CENTRAR !
Puckey

Inlägg av Puckey »

robinDIF skrev:
Puckey skrev:Är det uttalat att Anderson går in som Center? Följde inte presskonferensen annat än via twitter, vad jag förstått betraktades han som högervinge av Devils. Centerfrossa i all ära efter föregående säsong, men som truppen verkar komma att se ut tror jag att han behövs mer ute på kanten. Flyttar vi in någon spelare från kanten till centern hoppas jag att det blir den eventuelle Patrick Thoresen, så kan vi mönstra en riktig monsterkedja med Sörensen - Thoresen - Anderson. Då kan vi dessutom kosta på oss att lägga Sallinen + Ljungh i samma lina, och därmed eliminera risken för att Ljungh känner sig nedprioriterad trots strålande säsong där han spelade vad som än krävdes.

Bernhardt - Vejdemo - Fällström, Fällström får agera Tim Eriksson och snurra runt med junisarna.
Hank - Hage - Ahlén

Rundqvist fortsätter jag att hoppas ska hitta en ny klubbadress, säkerligen alla möjligheter att etablera sig som stabil SHL-center, men lär snarast möjligt söka sig till FBK dagen det händer.
Men herregud snälla?! Har du någon som helst koll på vad eller vilka vi värvade?? Sallinen är för i helvete center, matt anderson är center, thoresen är forward. Långt inlägg av dig men du verkar ha absolut noll koll. Suck.
Sallinen spelade alldeles utmärkt på kanten bredvid Johan Ryno under många matcher, Thoresen har spelat precis lika bra som center som LW och Matt Andersson betraktades som sagt som högervinge av New Jersey Devils, vilka troligen har rätt bra koll på läget de också och fungerar uppenbarligen på båda positioner.

Det är klart att det inte är den rakaste lösningen, men vill vi verkligen sära på Thoresen och Sörensen och samtidigt degradera Ljungh till en tredjelina för att harva med typ Alvarez?
Senast redigerad av Puckey den 2015-04-09 15:36:04, redigerad totalt 1 gånger.
AlltidDIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av AlltidDIF »

Hockeybladet tar i varje fall inte jag som nån tillförlitlig källa...

Sören-Sallinen-Thoresen
Högström-Hultström

Skulle göra rätt mycket PP poäng...

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Rykten förlänger
Simon Gysbers, back
Mikael Ahlén, forward

Rykten in
Patrick Thoresen, forward

Från
http://hockeybladet.nu/shl/laget-i-djur ... ta-sasong/
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

Backuppsättning blir antagligen så här.

NY - Hultström
Högström - Falk
Holm - Press
Englund - AOM

Fernholm kommer inte komma tillbaka, 98% säker.
Puckey

Inlägg av Puckey »

ALLTID DIF skrev:Rykten förlänger
Simon Gysbers, back
Mikael Ahlén, forward

Rykten in

Från
Ska vi nu tala om att behålla verkligheten är det kanske inte det bästa att vända sig till den källa som hävdat att Mårtensson m.fl redan skulle vara klara :wink:
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Om Thoresen ansluter är de ju otroligt jäkla bra på forwardssidan. Över alla mina förväntningar. Riktigt bra jobbat DIF.

Är de någon vänlig själ som vet vart man kan se presskonferansen i efterhand?
robinDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av robinDIF »

Puckey skrev:
robinDIF skrev:

Hank - Hage - Ahlén

Men herregud snälla?! Har du någon som helst koll på vad eller vilka vi värvade?? Sallinen är för i helvete center, matt anderson är center, thoresen är forward. Långt inlägg av dig men du verkar ha absolut noll koll. Suck.
Sallinen spelade alldeles utmärkt på kanten bredvid Johan Ryno under många matcher, Thoresen har spelat precis lika bra som center som LW och Matt Andersson betraktades som sagt som högervinge av New Jersey Devils, vilka troligen har rätt bra koll på läget de också och fungerar uppenbarligen på båda positioner.

Det är klart att det inte är den rakaste lösningen, men vill vi verkligen sära på Thoresen och Sörensen och samtidigt degradera Ljungh till en tredjelina för att harva med typ Alvarez?
Är du Rocky's bror eller något?
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

ALLTID DIF skrev:Rykten förlänger
Simon Gysbers, back
Mikael Ahlén, forward

Rykten in

Från
Snälla, sluta länka hockeydagbladet. De har inte skrivit en enda sann artikel än. Melin är ju klar till oss enligt dem.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Hur blir det med Fleury? Han gjorde en helt ok säsong med 10 poäng på 16 matcher.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

klintan85 skrev:Hur blir det med Fleury? Han gjorde en helt ok säsong med 10 poäng på 16 matcher.

Thoresen elr han, vad tycker du?
Låst