Tackar!Tooga skrev:På engelska wikipedia finns information även för j18 och u16. Djurgården har flest guld i u16-klassen.mb81 skrev:Jo den var den enda jag hittade. Skulle vilja se för j18 och u16. Fan vad Frölunda dominerat J20 på 2000-talet!Mattias_87 skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/Ishockey_i ... rrjuniorermb81 skrev:Finns det typ nån lista eller liknande på vilka lag som vunnit SM-guld i J20, J18 och U16 historiskt sett? Eliteprospects kanske? Eller nån som har en bra länk?
Att vi bara har vunnit 2 st guld totalt trodde jag aldrig.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_S ... _champions
Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Det låter konstigt med så få guld men den logiska förklaringen torde vara att vi prioriterat spel i A-laget för våra mest lovande och talangfulla. I år prioriterades inte junisar i A-laget och vips, vad händer?
- Think if...
- Kontakt:
Eller så betyder det att vi helt enkelt inte är eller har varit bättre på juniorverksamheten... Trendbrott? Man hoppas. Det måste vara en fantastisk känsla i och för laget med två SM-guld och slutspel för J18 - Imponerande!
Using Tapatalk
Det beror på att vi haft de bästa med i A-laget och fått fylla på med många j20spelare i slutet av säsongerna. Bland annat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Och när det är bäst av tre i kvartsfinal och bäst av EN match i semi och final så kan det verkligen gå hur som helst.
Expert.
- Think if...
- Kontakt:
Fast årets eminenta utfall känns kanske inte som en produkt av slumpen. Även om slutspelsupplägget ger utrymme för lite "random" saker.
Using Tapatalk
-
OK, men med tanke på att t.ex. Robin Figren, med moderklubb Hammarby, spelat J20 hos dem, vet jag inte hur mycket man skall bedöma juniorverksamheten efter J20.mb81 skrev:...................Fan vad Frölunda dominerat J20 på 2000-talet!
Jag har inte kollat upp fler spelare med förflutet i Frölundas J20, men någonting säger mig att det finns rätt många med moderklubb utanför 031-området.
La ingen värdering alls i det mer än att de vunnit jävligt mycket. De hade väl det bästa hockeygymnasiumet i början av 2000-talet och spelare flyttade väl från hela Sverige för att spela där.Erik af Sibirien skrev:OK, men med tanke på att t.ex. Robin Figren, med moderklubb Hammarby, spelat J20 hos dem, vet jag inte hur mycket man skall bedöma juniorverksamheten efter J20.mb81 skrev:...................Fan vad Frölunda dominerat J20 på 2000-talet!
Jag har inte kollat upp fler spelare med förflutet i Frölundas J20, men någonting säger mig att det finns rätt många med moderklubb utanför 031-området.
- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jisses vilka härliga junis-lag vi har, bådar gott!
Senast redigerad av Fiskmaesen den 2015-04-08 18:45:43, redigerad totalt 1 gånger.
I deras J20-lag?Fiskmaesen skrev:Antiklimax-rekordet när Frölunda går ut på hemsidan och presenterar Janmarks nya lekkamrat - Patrick Thoresen.

- Fiskmaesen
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Absolut, Patricks okända halvbror med samma namnmb81 skrev:I deras J20-lag?Fiskmaesen skrev:Antiklimax-rekordet när Frölunda går ut på hemsidan och presenterar Janmarks nya lekkamrat - Patrick Thoresen.

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Där tappade vi vår bästa back på juniorsidan till Skellefteå. Hoppas inte det blir samma för Davidsson eller någon mer.
https://twitter.com/DanielssonHugo/stat ... 8033038336
https://twitter.com/DanielssonHugo/stat ... 8033038336
Expert.
Varför händer detta? Är det att vi inte kan erbjuda bättre eller är det mer personligt, att han vill uppåt? Känns konstigt att man bara "tappar" någon sådär.
Juniorerna får ju inte chansen i A-laget längre. Det är ett stort problem.
Avgå Jocke.
Fast här snackar vi om en sextonåring. Tror det mest handlar om träningsförhållanden och möjligen lite cash.