Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Super-Djurgårn! Grattis Klüft!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Farstakostym
SM-Guld! U16 likaså, fan vad kul och viktigt med bra återväxt. Nu bör styrelsen ha som krav att dessa kommer till användning, vilken tränare eller målsättning vi än har.
Vilka jävla juniorer vi har! Grymma
Stort grattis u16 och j20!

Stort grattis u16 och j20!
Grattis J-20 och U-16 - Sveriges ledande ungdomsklubb
Verkligen kul och stort grattis, hoppas att vi kan omsätta det till att bli den ledande på sikt även på seniornivå.Donkels skrev:Grattis J-20 och U-16 - Sveriges ledande ungdomsklubb
- SirDIFalot
Kokkonen är nog en av dom som släpps och spelar allsvenskan/div1 nästa år.bastis7 skrev:Imponeras av Kokkonen! Finurlig spelare och Vejdemo ser jag gärna i A-truppen nästa säsong!
Expert.
Rolig spelare att titta på iaf!SirDIFalot skrev:Kokkonen är nog en av dom som släpps och spelar allsvenskan/div1 nästa år.bastis7 skrev:Imponeras av Kokkonen! Finurlig spelare och Vejdemo ser jag gärna i A-truppen nästa säsong!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Äntligen hemma. Det var riktigt kul att se DIF ta ett SM-guld på plats, det var första gången för mig.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hoppas flera av dom får chansen till hösten
Läste jag rätt när det var första j20 guldet sedan 87/88? Jag vet att vi inte tagit guld på länge men visste inte att det var så länge sen.
Finns det typ nån lista eller liknande på vilka lag som vunnit SM-guld i J20, J18 och U16 historiskt sett? Eliteprospects kanske? Eller nån som har en bra länk?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ishockey_i ... rrjuniorermb81 skrev:Finns det typ nån lista eller liknande på vilka lag som vunnit SM-guld i J20, J18 och U16 historiskt sett? Eliteprospects kanske? Eller nån som har en bra länk?
Att vi bara har vunnit 2 st guld totalt trodde jag aldrig.
Avskaffa tre mot tre.
Jo den var den enda jag hittade. Skulle vilja se för j18 och u16. Fan vad Frölunda dominerat J20 på 2000-talet!Mattias_87 skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/Ishockey_i ... rrjuniorermb81 skrev:Finns det typ nån lista eller liknande på vilka lag som vunnit SM-guld i J20, J18 och U16 historiskt sett? Eliteprospects kanske? Eller nån som har en bra länk?
På engelska wikipedia finns information även för j18 och u16. Djurgården har flest guld i u16-klassen.mb81 skrev:Jo den var den enda jag hittade. Skulle vilja se för j18 och u16. Fan vad Frölunda dominerat J20 på 2000-talet!Mattias_87 skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/Ishockey_i ... rrjuniorermb81 skrev:Finns det typ nån lista eller liknande på vilka lag som vunnit SM-guld i J20, J18 och U16 historiskt sett? Eliteprospects kanske? Eller nån som har en bra länk?
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_S ... _champions
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn