Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

ciirree skrev:Man sa nej för att han hade vart skadad större delen av säsongen och trodde inte att han skulle göra skillnad kortsiktigt.
Samtidigt har Cehlin sagt till Hockeysverige att han vill till Djurgården och att det inte finns några hard feelings mellan honom och DIF. Jag tror absolut att Sillen är ett namn för KG och förhoppningsvis diskuterar de redan.
Men något konkret? Nej, det verkar det inte finnas än.
Bra.

Då har jag inte missat något.
Spela fult
Stavhoppet
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stavhoppet »

Tidigare ryktades det att Juuso Puustinen (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8395) skulle vara aktuell för Djurgården?
Någon som har hört något nytt kring det?

Känns som det skulle kunna vara en riktigt grym förstakedja med

Sörensen - Thoresen - Puustinen

Kompletterad med

Cehlin - Sallinen - Brodin

Alvarez - Ljung - Fällström

Hank - Hage - Ahlen

Fast det känns som det kanske är för många nya in med 5 nya Fw?
Samt vad gör vi med Heinerö, Lundberg och Rundqvist?

Personligen anser jag att Rundqvist är den av dem som är den mest lovande, Lundberg skulle ev kunna byta plats med Alvarez om det nu är så att Malmö är intresserade av att ta tillbaka honom.
Heinerö känns det verkligen inte som det finns plats för då jag tror att han behöver en topp6 plats för att verkligen komma till sin rätt och riktigt så stark är han inte, än i alla fall.

På backsidan känns det lite som att vi skulle behöva ha in en erfaren back som kan hjälpa till att få våra unga backar att fortsätta att utvecklas, även om en sån som Holm snart får ses som en erfaren back efter 210 matcher i A-laget.
En Kronwalltyp även om det känns som att önska lite för mkt att tro att vi ska lyckas landa en sådan back.

Så backparen tror jag fortfarande kommer att formeras något liknande detta.

Norell - Fernholm

Hultström - Holm

Högström - Falk

Extra AOM

Utlånade Englund, Press, Westlund.
Deilert löser man från hans kontrakt.
litto

Inlägg av litto »

Sportbladet:
Press till SHL
Jodå, det är backen Robin Press och inget annat innehållande press som är klar för SHL och Djurgården.
Den 20-årige backen gjorde förra säsongen 30 poäng på 51 matcher i allsvenska Södertälje SK men följer inte med laget i division 1.
– Jag kommer spela i SHL. Klubben kommer gå ut med det snart, säger Robin Press som däremot inte vill bekräfta att klubben är DIF.
Djurgården var intresserade av backen redan under säsongen men då ville SSK inte släppa backen med tanke på tabelläget.
– Det har varit lite snack fram och tillbaka, men klubben kommer gå ut med det snart. Jag vet faktiskt inte riktigt hur lång tid det tar, säger Press.
Lär presenteras snart. Tillsammans med Sallinen, Hultström och Thoresen? Kanske Cehlin också...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
mawa

Inlägg av mawa »

litto skrev:
Sportbladet:
Press till SHL
Jodå, det är backen Robin Press och inget annat innehållande press som är klar för SHL och Djurgården.
Den 20-årige backen gjorde förra säsongen 30 poäng på 51 matcher i allsvenska Södertälje SK men följer inte med laget i division 1.
– Jag kommer spela i SHL. Klubben kommer gå ut med det snart, säger Robin Press som däremot inte vill bekräfta att klubben är DIF.
Djurgården var intresserade av backen redan under säsongen men då ville SSK inte släppa backen med tanke på tabelläget.
– Det har varit lite snack fram och tillbaka, men klubben kommer gå ut med det snart. Jag vet faktiskt inte riktigt hur lång tid det tar, säger Press.
Lär presenteras snart. Tillsammans med Sallinen, Hultström och Thoresen? Kanske Cehlin också...
Mycket möjligt, tror dock ej att Thoresen kommer att presenteras inom kort utan kommer ta ett tag tills detta blir "officiellt" från DIFhockeys sida.
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stavhoppet skrev:Tidigare ryktades det att Juuso Puustinen (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8395) skulle vara aktuell för Djurgården?
.
Hoppas inte. Killen gjorde ju färre poäng än Cehlin när dom spelade ihop i samma lag. Då var ändå Puustinen i betydligt mer "vuxen" ålder än Cehlin. Skulle kännas konstigt att ta hit honom som någon spets.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Skulle kännas skönt om NÅT hände idag. Så trist när det är helt tyst.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... utomlands/

Ahnelöv lämnar Modo. Nyfiken på utlandet.

Edit: vafaaan, tvåa!
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-04-07 11:24:05, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag undrar varför man håller inne på Press faktiskt. Han personligen verkar ju vara redo att presenteras och han befinner ju sig redan i området.

Thoresen kommer nog att presenteras som tidigast i Maj. Verkar vara så att dom ryska kontrakten gäller tills dess oavsett hur säsongen går.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tror DIF fixar en PK och annonserar Sallinen / Hultström / Press samt annonserar Jocke som SC på ett och samma bräde. Gissningsvis senare i veckan?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag undrar samma sak angående Sallinen och Hultström. Är dem helt klara, varför vänta?
Men hur länge har inte Djurgården varit såhär nu? Ska hålla inne på allting.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Djurgårdare86 skrev:Jag förstår verkligen inte hackandet på Holm. Jag tycker han är stabil över hela banan, han är ju varken Rahimi eller Tim Heed men är det bara backar av den kalibern som förväntas spela i DIF nästa säsong så tror jag alla kommer bli missnöjda.

Kan någon av er som tycker han är så kass förklara vad han ideligen gör för fel och gärna om det går referera till någon match som stuckit ut så vore jag tacksam.
Han är ju kanske inte del av första backparet om man siktar på le mat men hyfsat positionssäker, bra med klubban, helt ok styrka med tanke på storlek och mer än godkänd fart enligt mig iallafall :)

Jag kan bara tala för mig själv här, men jag tycker inte hans defensiv är bra nog för att gå med en mer offensivt inriktad back. Det innebär att skall man satsa på en spelare som Holm måste han enligt mig spelas med en defensivt stark back och då är frågan om hans "offensiva" kvalitéer är tillräckligt bra?

Jag som gärna ser en defensiv balansering av backbesättningen skulle inte ha något emot de, men om det stämmer att Press och Hultström är på väg in till klubben samtidigt som vi har kvar Högström ja då finns det enligt mig inget utrymme för en spelartyp som Holm.

Varför jag inte anser spelarens defensiv räcker till? Lite för mycket pet med klubban istället för att vara rejäl och ta bort spelaren ifråga. Tycker också det finns flertalet exempel på när han inte fysiskt klarar av att få bort motståndare framför mål vilket medfört att returer från målvakten blivit farliga målchanser/mål i baken. Avslutningsvis tycker jag att han lite för ofta har en tendens att göra det onödigt svårt för sig i egen zon. Är det ett pressat läge dunka ut pucken. Jag kan tänka mig att många uppskattar när en spelare försöker vara konstruktiv, men jag föredrar spelare som har vett nog att få bort pucken från det farliga området innan det blir "onödigt" farligt.

Sedan skall det också sägas att jag inte är direkt förtjust i "spelare som är halvhyggliga" på mycket. Föredrar helt enkelt spelare med tydliga styrkor eller spetsegenskaper för att sedan placera dessa tillsammans för att skapa så bra backpar/kedjor som möjligt.

Jag vill ju t ex med en dåres envishet hävda att ett av våra största problem är att vi under flera säsonger valt att satsa på backar som är halvhyggliga bakåt som framåt. När man istället mer borde titta på spelare med spetsegenskaper.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det kanske är klart muntligt men kontrakten kanske inte är skrivna? Görs väl möjligen idag och imorgon.
Avskaffa tre mot tre.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

SirDIFalot skrev:
Stavhoppet skrev:Tidigare ryktades det att Juuso Puustinen (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8395) skulle vara aktuell för Djurgården?
.
Hoppas inte. Killen gjorde ju färre poäng än Cehlin när dom spelade ihop i samma lag. Då var ändå Puustinen i betydligt mer "vuxen" ålder än Cehlin. Skulle kännas konstigt att ta hit honom som någon spets.

Samtidigt gjorde han förra året mera poäng och mål är tex Johamatti Aaltonen och Tomi Sallinen?

23 + 17 Imponerar och känns i min bok som att han är en FW med ett bra skott som skulle kunna utnyttjas ihop med tex Sörensen och Thoresen? Givetvis beroende på löneanspråk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag tror DIF fixar en PK och annonserar Sallinen / Hultström / Press samt annonserar Jocke som SC på ett och samma bräde. Gissningsvis senare i veckan?
Ja, jag tror också man förbereder PK och presenterar en drös positiva nyheter där satt säga.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

När hade DIF senast en presskonferens för att presentera nyförvärv? Förutom Mackan-gate då.
Låst