Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Spelar ingen större roll hur mycket mål den offensiven skulle göra då defensiven skulle läcka in än mer.
Du och ditt tjat om defensiven.
Varför skulle defensiven läcka Så mycket nästa säsong då den inte gjorde det i år? Typ Nordlund, Deilert och Arnesson ut och in med Hultström och Press. Inte så stor skillnad.Kall-El skrev:Spelar ingen större roll hur mycket mål den offensiven skulle göra då defensiven skulle läcka in än mer.
Dessutom lär vi spela mer tid i offensiv zon
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Really? En backbesättning med..Kall-El skrev:Spelar ingen större roll hur mycket mål den offensiven skulle göra då defensiven skulle läcka in än mer.
Norell - Fernholm
Holm - Hultström
Högström - Falk
Är tillräckligt dålig för att döda en offensiv med..
Sörensen - Sallinen - Cehlin
Thoresen - Ljungh - Fällström
Alvarez - Rundqvist - Brodin
Eriksson - Hage - Lundberg
Hur tänker du då? Förklara gärna. Helst utan att hävda att allt försvarsspel handlar om är att "freda målet från påhälsning"
Expert.
Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in
vart har du press ?SirDIFalot skrev:Really? En backbesättning med..Kall-El skrev:Spelar ingen större roll hur mycket mål den offensiven skulle göra då defensiven skulle läcka in än mer.
Norell - Fernholm
Holm - Hultström
Högström - Falk
Hur tänker du då? Förklara gärna. Helst utan att hävda att allt försvarsspel handlar om är att "freda målet från påhälsning"
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- SirDIFalot
Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in
Han stod med bland extrabackarna i den här laguppställningen som jag kopierade från en annan användares inlägg som Kall-El hänvisade till.Morwin skrev:vart har du press ?SirDIFalot skrev:Really? En backbesättning med..Kall-El skrev:Spelar ingen större roll hur mycket mål den offensiven skulle göra då defensiven skulle läcka in än mer.
Norell - Fernholm
Holm - Hultström
Högström - Falk
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Expert.
Varför skulle jag inte använda det som förklaring när den är lika uppenbar som självklar.
Vissa verkar vara helt förblindade av offensivens betydelse när de snarast borde fokusera på det motsatta.
Bra lag byggs bakifrån med en jävligt bra målvakt, bra defensiva backar och pålitliga centrar bakåt som framåt.
Det är själva basen för ett vettigt lagbygge.
Backpar ett känns som ett backpar tre i slagstyrka ungefär likvärdigt med Högström Falk. Dessutom stora frågetecken kring Fernholms fysiska status samt inte minst Norells väldigt ojämna nivå under föregående säsong. Balansen på de båda paren är dock helt okej, men deras totala kvalité räcker tyvärr knappast till, annat då om de är tänkta som tredjepar både två.
Holm - Hultström är ur ett balansperspektiv en smärre katastrof enligt mig. Vad som händer när de hamnar under press i egen zon vill jag inte tänka på för att inte tala om vad som skulle inträffa när de tvingas ta hand om tunga, tuffa och fysiskt starka forwards framför mål
Du måste ha en överjävligt bra offensiv för att täcka upp för en svag defensiv och den offensiven som presenterades i inlägget är inte enligt mig överjävlig. Att ha Rundqvist som tredjecenter känns som en stor chansning t ex för att inte tala om att ge Sillen förtroende nog att gå tillsammans med Sörensen och Sallinen. Jag gillar Ljunghs lina, men för att få till vad jag skulle beskriva som överjävligt bra offensiv måste det in ett bättre alternativ tillsammans med Sörensen - Sallinen samt inte minst en bättre center i lina tre. Då möjligtvis kan man komma undan med en riktigt defensivt svag backbesättning.
Och för att förtydliga, jag hade gärna tagit den offensiven OM jag fått gå in och göra två förändringar i backparen.
Vissa verkar vara helt förblindade av offensivens betydelse när de snarast borde fokusera på det motsatta.
Bra lag byggs bakifrån med en jävligt bra målvakt, bra defensiva backar och pålitliga centrar bakåt som framåt.
Backpar ett känns som ett backpar tre i slagstyrka ungefär likvärdigt med Högström Falk. Dessutom stora frågetecken kring Fernholms fysiska status samt inte minst Norells väldigt ojämna nivå under föregående säsong. Balansen på de båda paren är dock helt okej, men deras totala kvalité räcker tyvärr knappast till, annat då om de är tänkta som tredjepar både två.
Holm - Hultström är ur ett balansperspektiv en smärre katastrof enligt mig. Vad som händer när de hamnar under press i egen zon vill jag inte tänka på för att inte tala om vad som skulle inträffa när de tvingas ta hand om tunga, tuffa och fysiskt starka forwards framför mål
Du måste ha en överjävligt bra offensiv för att täcka upp för en svag defensiv och den offensiven som presenterades i inlägget är inte enligt mig överjävlig. Att ha Rundqvist som tredjecenter känns som en stor chansning t ex för att inte tala om att ge Sillen förtroende nog att gå tillsammans med Sörensen och Sallinen. Jag gillar Ljunghs lina, men för att få till vad jag skulle beskriva som överjävligt bra offensiv måste det in ett bättre alternativ tillsammans med Sörensen - Sallinen samt inte minst en bättre center i lina tre. Då möjligtvis kan man komma undan med en riktigt defensivt svag backbesättning.
Och för att förtydliga, jag hade gärna tagit den offensiven OM jag fått gå in och göra två förändringar i backparen.
- SirDIFalot
Det håller jag verkligen med om. Men inte att allt som inte innebär att ta hand om forwards framför mål är "offensiva egenskaper" som inte är nödvändiga för backar.Kall-El skrev:Varför skulle jag inte använda det som förklaring när den är lika uppenbar som självklar.
Expert.
På tal om målskyttar - jag skulle i ärlighetens namn inte misstycka till en förlängning med Fleury (vilket jag antagligen är rätt ensam om), förutsatt att vi har råd att mönstra en kedja som faktiskt kan sätta honom i rätt skottlägen även utanför powerplay och löneanspråket inte är några 200' i månaden. Helt enig om att han var osynlig i 5vs5 i år, men kan också föreställa mig honom sätta 25+ mål sett över en hel säsong i rätt miljö. Är Thoresen tänkt som center snarare än lw (få till en riktigt vass förstalina tillsammans med Sörensen) kan jag absolut tänka mig Fleury bredvid Sallinen och Cehlin.
-
Jag förstår verkligen inte hackandet på Holm. Jag tycker han är stabil över hela banan, han är ju varken Rahimi eller Tim Heed men är det bara backar av den kalibern som förväntas spela i DIF nästa säsong så tror jag alla kommer bli missnöjda.
Kan någon av er som tycker han är så kass förklara vad han ideligen gör för fel och gärna om det går referera till någon match som stuckit ut så vore jag tacksam.
Han är ju kanske inte del av första backparet om man siktar på le mat men hyfsat positionssäker, bra med klubban, helt ok styrka med tanke på storlek och mer än godkänd fart enligt mig iallafall
Kan någon av er som tycker han är så kass förklara vad han ideligen gör för fel och gärna om det går referera till någon match som stuckit ut så vore jag tacksam.
Han är ju kanske inte del av första backparet om man siktar på le mat men hyfsat positionssäker, bra med klubban, helt ok styrka med tanke på storlek och mer än godkänd fart enligt mig iallafall

Ifall vi inte hittar någon annan RW till rätt pris och att Fleury inte är alldeles för dyr så förlänger jag gärna med Fleury. Känner att både Thoresen och Sallinen (i respektive kedja dvs) skulle kunna passa fram till Fleury bättre än någon kunnat denna säsong!Puckey skrev:På tal om målskyttar - jag skulle i ärlighetens namn inte misstycka till en förlängning med Fleury (vilket jag antagligen är rätt ensam om), förutsatt att vi har råd att mönstra en kedja som faktiskt kan sätta honom i rätt skottlägen även utanför powerplay och löneanspråket inte är några 200' i månaden. Helt enig om att han var osynlig i 5vs5 i år, men kan också föreställa mig honom sätta 25+ mål sett över en hel säsong i rätt miljö. Är Thoresen tänkt som center snarare än lw (få till en riktigt vass förstalina tillsammans med Sörensen) kan jag absolut tänka mig Fleury bredvid Sallinen och Cehlin.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Varför räknar folk in Cehlin hela tiden? Har KG ändrat sig på den fronten?
Jag kan ha missat något men trodde det var Sallinen och Hultström vi värvat från Leksand.
Jag kan ha missat något men trodde det var Sallinen och Hultström vi värvat från Leksand.
Spela fult
diftobbe89 skrev:Varför räknar folk in Cehlin hela tiden? Har KG ändrat sig på den fronten?
Är det nån gräns att man bara får värva 2 spelare från ett lag elr vad?
KG lär ha ändrat sig nu efter att Cehlin spelat några matcher. Det var ju endast det som satte stopp. Vi behövde en spelare som kunde hjälpa oss just då de kommande matcherna! Nu har han spelat flera matcher, gjort det bra och vill nog komma hem. Känns som att det löser sig på den fronten.
Man sa nej för att han hade vart skadad större delen av säsongen och trodde inte att han skulle göra skillnad kortsiktigt.
Samtidigt har Cehlin sagt till Hockeysverige att han vill till Djurgården och att det inte finns några hard feelings mellan honom och DIF. Jag tror absolut att Sillen är ett namn för KG och förhoppningsvis diskuterar de redan.
Men något konkret? Nej, det verkar det inte finnas än.
Samtidigt har Cehlin sagt till Hockeysverige att han vill till Djurgården och att det inte finns några hard feelings mellan honom och DIF. Jag tror absolut att Sillen är ett namn för KG och förhoppningsvis diskuterar de redan.
Men något konkret? Nej, det verkar det inte finnas än.