DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
baate

Re: DIF Fotboll

Inlägg av baate »

SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:
Godnoken skrev:Vilken negativitet. Bryr mig inte nämnvärt om resultatet förutom att vi lär ha tappat en del publik redan. Tyvärr.

Kommer bli en sjukt rolig och spännande säsong.
Inte med patron pelle vid rodret
Fjolårets säsong, med Pelle, var vår överlägset bästa när det gäller antal mål framåt och få insläppta bakåt sedan 30 omgångar infördes 2008. Jag kan inte se varför han har så lågt förtroende.

Gällande värvningarna så har ju DIF Fotboll gjort en extremt bra vinter. Man har gått back över 100 miljoner senaste fem åren och lyckades värva enormt mycket talang och potential för cirka sex miljoner. Men klart som fan vi har ett sämre lag än ifjol. Vi tvingades ju sälja våra bästa spelare för att överleva.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 0333607.ab
Att ge laget sin dom efter en match, dessutom mot Ellos, är bara larvigt. Årets lag är helt klart ett lag under uppbyggnad precis som Sir skriver.

Ser hellre att vi är ett mittenlag i några säsonger för att skapa en stabil ekonomi och stabil organisation. Efter våra SM-guld startade ju en lång och plågsam "Jonevret-period" det går inte att pengasatsa sig till att vara ett stabilt topplag i Svea, man måste ha en bra organisation med talang som kommer underifrån, där känns det tryggt med DIF just nu och det är bra.

Pelle är bevisat bra på att krama ur det mesta ur ett hyfsat lag och det kommer han göra i år med.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

baate skrev:
SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:
Godnoken skrev:Vilken negativitet. Bryr mig inte nämnvärt om resultatet förutom att vi lär ha tappat en del publik redan. Tyvärr.

Fjolårets säsong, med Pelle, var vår överlägset bästa när det gäller antal mål framåt och få insläppta bakåt sedan 30 omgångar infördes 2008. Jag kan inte se varför han har så lågt förtroende.

Gällande värvningarna så har ju DIF Fotboll gjort en extremt bra vinter. Man har gått back över 100 miljoner senaste fem åren och lyckades värva enormt mycket talang och potential för cirka sex miljoner. Men klart som fan vi har ett sämre lag än ifjol. Vi tvingades ju sälja våra bästa spelare för att överleva.
Ja vi får väl se hur tongångarna låter efter några omgångar om vi står på 0 poäng då också

Att ge laget sin dom efter en match, dessutom mot Ellos, är bara larvigt. Årets lag är helt klart ett lag under uppbyggnad precis som Sir skriver.

Ser hellre att vi är ett mittenlag i några säsonger för att skapa en stabil ekonomi och stabil organisation. Efter våra SM-guld startade ju en lång och plågsam "Jonevret-period" det går inte att pengasatsa sig till att vara ett stabilt topplag i Svea, man måste ha en bra organisation med talang som kommer underifrån, där känns det tryggt med DIF just nu och det är bra.

Pelle är bevisat bra på att krama ur det mesta ur ett hyfsat lag och det kommer han göra i år med.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Att döma ut ett lag efter en match är alltid ganska naivt oavsett om Elfsborg kommer vara en toppklubb i år eller inte. Med såpass många nya spelare i laget som aldrig upplevt dels Allsvenskan eller dels ett väldigt högljutt Tele 2 är det ändå skönt att premiären är avslutad. Jag ser årets DIF som en reboot, som en del av det nya långsiktiga tänket och vad jag såg i andra halvlek igår lovar ganska mycket. Första var vi tillbakapressade men jag antar det har mycket med nerver och ett bättre motstånd att göra.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Stort hyll till tifon! Det var väldigt vackert! Här en vinkel som inte ger full rättvisa, men ni som satt längre norrut på långsidan kan ju säkert intyga kvalitén!
Bild
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:
Donkels skrev:

Tycker verkligen inte att laget är sämre i år. Vad har vi tappat sen slutet av förra säsongen när det gick som bäst? Tibbling? Tibbling var okej. Fick inte ut speciellt mycket av det han jobbade fram, tyvärr.

Dom som enligt mig inte direkt håller måttet alla gånger är Arvidsson och till en viss del Faltsetas.

Väldigt balanserad och bred trupp i år med sjukt mycket potential och talang. Sam och Kerim kommer att glänsa om de får hålla sig skadefria vilket jag dock tvekar på att Sam kommer att få vara. Han kommer att åka på en hel del smällar, det är en sak som är säker.

Det enda jag kan klaga på när det gäller Pelle är att vi kör 4-4-2 och sen förra året tycker jag att fingerspetskänslan vid byten under matcher varit bedrövlig. Visst, vi kan köra 4-4-2 men då gäller det fan att våga flytta upp laget när vi har bollen. Tror i och för sig att Pelle kommer experimentera rejält med tanke på hur många olika spelare som kommer få chansen under säsongen.

Jag är fortsatt väldigt positiv. Bosse har gjort ett imponerande jobb.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tycker det där med att vi inte flyttar upp innermittfältarna tillräckligt högt än en myt. Han jämfört med Högmos matcher och han höll tillbaka både innermittfältarna och ytterbackarna mer. Alla utom mittbackarna tar ju sig upp kring boxen.

Visst har vi ett sämre lag. Vi klarade att rida ut stormen efter spelartappen sent ifjol, men vi har inte Tibbling, Erton, Prijovic och Amartey som vi hade stora delar ifjol. Vi har ersatt från ligorna under med spelare i åldrarna 24, 25, 22, 22, 20, 25, 19, 19 och 21.
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:Jag tycker det där med att vi inte flyttar upp innermittfältarna tillräckligt högt än en myt. Han jämfört med Högmos matcher och han höll tillbaka både innermittfältarna och ytterbackarna mer. Alla utom mittbackarna tar ju sig upp kring boxen.

Visst har vi ett sämre lag. Vi klarade att rida ut stormen efter spelartappen sent ifjol, men vi har inte Tibbling, Erton, Prijovic och Amartey som vi hade stora delar ifjol. Vi har ersatt från ligorna under med spelare i åldrarna 24, 25, 22, 22, 20, 25, 19, 19 och 21.
Om jag inte missminner mig helt så började vi vinna matcher och dominera EFTER att samtliga 4 hade lämnat? Inga uttalade stjärnor i laget och vi fick in Andersson som levererade och även Fredrik Stenman som efter en mindre tveksam start gjorde det bra när han kom hem.

Denna säsong har vi fått in en jävla massa unga och talangfulla spelare som spelat seniorfotboll i ett par år. Bra balans, inga stjärnor (än så länge), och bredd i laget. En lagmaskin som alla slåss och KAN konkurrera om varenda plats i startelvan.

Även om resultaten inte slår väl ut i år så kommer jag att njuta av att se den här truppen lira fotboll. Hoppas att fler kan se det så.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Godnoken skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tycker det där med att vi inte flyttar upp innermittfältarna tillräckligt högt än en myt. Han jämfört med Högmos matcher och han höll tillbaka både innermittfältarna och ytterbackarna mer. Alla utom mittbackarna tar ju sig upp kring boxen.

Om jag inte missminner mig helt så började vi vinna matcher och dominera EFTER att samtliga 4 hade lämnat? Inga uttalade stjärnor i laget och vi fick in Andersson som levererade och även Fredrik Stenman som efter en mindre tveksam start gjorde det bra när han kom hem.

Denna säsong har vi fått in en jävla massa unga och talangfulla spelare som spelat seniorfotboll i ett par år. Bra balans, inga stjärnor (än så länge), och bredd i laget. En lagmaskin som alla slåss och KAN konkurrera om varenda plats i startelvan.

Även om resultaten inte slår väl ut i år så kommer jag att njuta av att se den här truppen lira fotboll. Hoppas att fler kan se det så.
Vi hade ganska exakt samma poängsnitt före som efter dom lämnade. Men jag tycker vi spelmässigt blev bättre även om vi inte fick bättre utdelning. Jawo höjde sig rejält mot andra halvan på säsongen. Men vi läckte bakåt utan Amartey.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Tittar på häcken-matchen. Allsvensk fotboll suger.
Edit: Men vår klack dominerar! I götet!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ser inte hur vi ska ha en chans i ett derby med det här laget.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Tittar på häcken-matchen. Allsvensk fotboll suger.
Edit: Men vår klack dominerar! I götet!
Den destruktiva kompetensen överstiger den konstruktiva motsvarigheten alldeles för mycket i denna serie.

Första halvlek skapade vi väl inte ens en halvchans eller vad det nu heter på fotbollska.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:Ser inte hur vi ska ha en chans i ett derby med det här laget.
Med "hög destruktiv kompetens"?
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Riktigt dålig match offensivt. Ingen kemi mellan mittfält och forwards eventuellt väldigt ovana med det riktiga gräset.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Om någon har två biljetter över till måndagsmatchen mot vraken är jag högst angelägen om att köpa loss dessa :) PMa mig isf!
Mash

Inlägg av Mash »

Vikas skrev:Ser inte hur vi ska ha en chans i ett derby med det här laget.
Bajen var inte speciellt övertygande i sin hemmapremiär. Häcken var förvånansvärt oproduktiva. Blir en jämntillställning på måndag
Skriv svar