Endast en av alla nuvarande sportchefer i SHL (Bengtzén) hade haft en sportchefsroll tidigare innan dom tog sin nuvarande.klintan85 skrev:Jag är lite kritisk till att Jocke Eriksson ska bli sportchef jag skulle vilja ha en med lite mer erfarenhet. Hoppas han får hjälp i så fall av Stoppel eller någon annan. Jag hade hellre sett en som Wikegård som sportchef istället. Eller att Stoppel stannar tills man hittat en mer meriterad sportchef.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Expert.
Jag tror ändå på jocke. Även om han är oerfaren så tror jag han kommer göra ett bra jobb. Svartvadet i modo där har vi en sportchef, misslyckades rejält sin första säsong.SirDIFalot skrev:Endast en av alla nuvarande sportchefer i SHL (Bengtzén) hade haft en sportchefsroll tidigare innan dom tog sin nuvarande.klintan85 skrev:Jag är lite kritisk till att Jocke Eriksson ska bli sportchef jag skulle vilja ha en med lite mer erfarenhet. Hoppas han får hjälp i så fall av Stoppel eller någon annan. Jag hade hellre sett en som Wikegård som sportchef istället. Eller att Stoppel stannar tills man hittat en mer meriterad sportchef.
Press och Hultström in?
Rena rama mardrömmen om de inte är tänkta att ersätta Deilert, Nordlund och Holm. ( Är det tänkt att de skall ersätta nyss nämnda spelare ser jag inget större fel med signingarna. )
Oavsett vilket spelsystem vi väljer att använda oss av kommer det falla i tusen bitar om vi helt väljer att blunda för den grundläggande nödvändigheten att en back måste klara av försvarandets ABC.
Ser gärna backparen:
Gysbers - Hultström
Claesson - Press
Högström - Falk
Nästa säsong.
Där har man i alla fall tre backpar med någorlunda balans. Och nej en spelare som Claesson kan i mitt tycke INTE bytas ut mot en spelartyp som Holm. ( Holm eller Högström som man får välja mellan enligt mig. )
AOM, Westlund, Norell och Englund får göra upp om sista backparet samtidigt som förhoppningsvis två av dessa backar konstant lånas ut till Allsvenskan för att matchas där.
Rena rama mardrömmen om de inte är tänkta att ersätta Deilert, Nordlund och Holm. ( Är det tänkt att de skall ersätta nyss nämnda spelare ser jag inget större fel med signingarna. )
Oavsett vilket spelsystem vi väljer att använda oss av kommer det falla i tusen bitar om vi helt väljer att blunda för den grundläggande nödvändigheten att en back måste klara av försvarandets ABC.
Ser gärna backparen:
Gysbers - Hultström
Claesson - Press
Högström - Falk
Nästa säsong.
Där har man i alla fall tre backpar med någorlunda balans. Och nej en spelare som Claesson kan i mitt tycke INTE bytas ut mot en spelartyp som Holm. ( Holm eller Högström som man får välja mellan enligt mig. )
AOM, Westlund, Norell och Englund får göra upp om sista backparet samtidigt som förhoppningsvis två av dessa backar konstant lånas ut till Allsvenskan för att matchas där.
Någon som såg Lauritzens twitterinlägg där han hör sig för om en lgh i Stockholm... var tillhör han nästa säsong?
Säkert en allsvensk klubb. AIK?Challiato skrev:Någon som såg Lauritzens twitterinlägg där han hör sig för om en lgh i Stockholm... var tillhör han nästa säsong?
Mkt möjligt.. han platsar ju dock i SHL. Men för osäkert kort, visades som sagt rätt hårt förra årer.
Lauritzen är i mitt tycke klart bättre än många forwards som är kvar i vår trupp. Dessutom en spelartyp som vi inte hade så många utav.
- Cirith Ungol
Hade gärna behållt Lauritzen och Saviano, men vi har alltför många utfyllnadsspelare med kontrakt och då måste vi frigöra plats för spetsspelare. Tycker mest synd om att Saviano lämnade, hade velat så honom här i ett par år framöver. Vill gärna ha kvar Gysbergs om det finns pengar till det.
Han är klar! Bjuder på en helrunda på stan om det visar sig vara felSirDIFalot skrev:Det skulle göra mig glad.Stulle skrev:Fick bekräftat från en polare för en stund sen att Robin Press är klar nu, för er som inte visste redan. Vi får väl se om det dyker upp på hemsidan så småningom.
Twitter: "@nilsm_l: Patrick Cehlin drömmer om DIF. Frågan är hur intresserade de är egentligen. Borde de vara. Duktig spelare med stort hjärta för klubben."
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tvivlar starkt på att vi kommer att värva 4 nya backar (om man räknar in Gysbers som ny)Kall-El skrev:Press och Hultström in?
Ser gärna backparen:
Gysbers - Hultström
Claesson - Press
Högström - Falk
Nästa säsong.
Att AOM, Deilert, Holm, Norell, Englund, Westlund och Fernholm alla skulle göra upp om 1-2 platser ser jag som osannolikt, framförallt om det är så att vi lyckas landa Sallinen och Thoresen.
Skulle mera tro att det kommer att bli
Högström - Falk
Hultström - Fernholm
Holm - Norell
Englund
Sen lånar man ut Westlund och AOM samt att man försöker hitta en ny klubbadress åt Deilert.
Personligen skulle jag gärna se Gysbers nästa år men är lite tveksam till att vi kommer att få se det. Tror även att Press skulle behöva något år till i HA så om vi kontrakterar honom så hoppas jag att vi kommer att låna ut honom nästa år.
Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in
konstigt att sätta englund i laget som varit så mycket sämre än aom. Aom är bra mycket säkrare i egen zon än englund någonsin kommer vara.Stavhoppet skrev:Tvivlar starkt på att vi kommer att värva 4 nya backar (om man räknar in Gysbers som ny)Kall-El skrev:Press och Hultström in?
Ser gärna backparen:
Gysbers - Hultström
Claesson - Press
Högström - Falk
Nästa säsong.
Att AOM, Deilert, Holm, Norell, Englund, Westlund och Fernholm alla skulle göra upp om 1-2 platser ser jag som osannolikt, framförallt om det är så att vi lyckas landa Sallinen och Thoresen.
Skulle mera tro att det kommer att bli
Högström - Falk
Hultström - Fernholm
Holm - Norell
Englund
Sen lånar man ut Westlund och AOM samt att man försöker hitta en ny klubbadress åt Deilert.
Personligen skulle jag gärna se Gysbers nästa år men är lite tveksam till att vi kommer att få se det. Tror även att Press skulle behöva något år till i HA så om vi kontrakterar honom så hoppas jag att vi kommer att låna ut honom nästa år.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Förutsätter att Fernholm inte kommer spela till hösten.
Vi måste ändå planera efter att han gör det. Har ett år kvar på kontraktet och konstigare saker har hänt än att nån kommer tillbaka efter ett långt uppehåll med hjärnskakning.Kall-El skrev:Förutsätter att Fernholm inte kommer spela till hösten.
Fällström räknas också bort enligt dig antar jag?
Värva Cehlin!! Avgå hall kämpa fotbolls premiär!!!