Silly Season 07-08 (elitserien, övriga lag)

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Kung Kollar skrev:http://www.sodertaljesk.se/06nyheter.asp?NPK=2363#2363 << Jarno Kultanen klar för SSK.
Hmm, intressant värvning. Stark ledare och många framtidslöften... det kanske kan funka för SSK. :)
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

Rocker skrev:
Kung Kollar skrev:http://www.sodertaljesk.se/06nyheter.asp?NPK=2363#2363 << Jarno Kultanen klar för SSK.
Hmm, intressant värvning. Stark ledare och många framtidslöften... det kanske kan funka för SSK. :)

Det lustiga att han stod inte med på vår ryktelista så han ramlade in från ingenstans. För jag var inte alls beredd på att han skulle komma till OSS för jag läste nunyss i tidningen att han inte fick nytt kontrakt borta i Mora och kunde inte ens räkna ut med lilltån att han skulle hamna hos Oss.

Såg dock han har spelat i Boston och pappas bästa polare är ju PRO scout för dom så jag ska nog kolla med honom denna nisse är någe bra.

Han hade i alla fall bättre +/- än vad Edvin Frylén hade förra säsongen. Det är väl ett ljus man ser med honom; om man jämför honom och Edvin Frylén.
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Och han spelade i ett mycket bättre lag än Frylén oxo ;P
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

stolpskott skrev:Och han spelade i ett mycket bättre lag än Frylén oxo ;P

Klart! För alla som inte spelar i SSK; spelar i fel lag.
Och de som har spelat i SSK; de har spelat i ett bra lag.

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Fråga vad Daniel Ljungkvist tycker nu om HV eller Sjödell-Wiklander om vad han tycker om klubben :roll:
- Sjödda kommer ta tillbaka all sitt skitsnack han har knäckt ut sig om klubben.
- Ljungkvist kommer säga att SSK är en bättre klubb både på de sättet och ett annat sätt; både som hockeyklubb och de som sker inom laget.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Och SSK fortsätter värva smart - de kan bli farliga i år. Har hört att Kudroc är en stor och stark defensiv back.
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Är inte imponerad av SSK:s värvningar alls, Arlbrandt och Klasen är oprövade i Eliteseriesammanhang. Arlbrandt tror jag kommer floppa, känns en aning överskattad.

Kultanen, Pakaslahti och Kudroc vet jag inte så mycket om om men framför allt Kudroc känns som det kan bli lite hur som helst med.
Senast redigerad av pekka21 den 2007-04-29 08:19:02, redigerad totalt 1 gånger.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

pekka21 skrev:Är inte imponerad av SSK:s värvningar alls, Arlbrandt och Klasen är oprövade i Eliteseriesammanhang. Arlbrandt tror jag kommer floppa, känns en aning överskattad.

Kultanen, Pakaslahti och Kudroc vet jag inget om men framför allt Kudroc känns som det kan bli lite hur som helst med.
Hur kan du säga att det kan gå lite hur som helst om en spelare du inte vet något om? *kliar mig fundersamt i huvudet*
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Rocker skrev:
pekka21 skrev:Är inte imponerad av SSK:s värvningar alls, Arlbrandt och Klasen är oprövade i Eliteseriesammanhang. Arlbrandt tror jag kommer floppa, känns en aning överskattad.

Kultanen, Pakaslahti och Kudroc vet jag inget om men framför allt Kudroc känns som det kan bli lite hur som helst med.
Hur kan du säga att det kan gå lite hur som helst om en spelare du inte vet något om? *kliar mig fundersamt i huvudet*

Sorry det ska stå, vet jag inte så mycket om.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Jaha, då får man gratulera Skellefteå till en riktigt bra spelare.

Kent McDonell är väldigt giftig framför mål, smäller på bra, och är tung att möta.

Han hade varit perfekt hos oss i DIF. Han kommer vinna mycket matcher åt Skellefteå.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Mikael Renberg spelar inte i luleå nästa säsong! :D hörde det på radion nyss ;)
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Mikael lär nog dyka upp i den gul/svarta dressen i vinter.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
Kung Kollar

Inlägg av Kung Kollar »

Calle Steen till Malmö. Han signade 2 år.
- Så det blir ASspel minst två år för CallePonken.

Så det kan gå när SSK kickade honom och ingen annan ESklubb visade intresse så blidde de AS. Sicken käftsmäll :twisted:
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Renberg klar för SAIK. håhå, det var inga glada miner på stan idag inte! :)
Användarvisningsbild
fullfartframaat

Inlägg av fullfartframaat »

Var det inte Renberg som ville kröna sin karriär med ett SM-guld? Varför väljer han i sådana fall Skellefteå. Själv tror jag att det stavas med dollartecken.
Skriv svar