Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Synd att DIF gjorde sig av med Nisse Andersson när han gör sådan succé i kvalet framförallt i powerplay.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jo men Press skulle nog inte kosta 250-300k i månaden.Manijock skrev:Ahnelöv vs Press? Ganska enkelt...SirDIFalot skrev:Ja, han är ju knappast dålig. Men är han tillräckligt bra i alla tre zonerna för att vara värd en topplön på 250-300k som han förmodligen haft senaste åren och kommer få i nästa klubb? Tvek.-daniel- skrev:Mest rädd att han är alldeles för dyr, annars gillar jag honom skarpt.SirDIFalot skrev:Ingen högoddsare direkt men en del folk verkar tro att Ahnelöv hamnar i DIF.
Personligen är jag inte helt övertygad om hans storhet.
Får vi Hultström så har vi nog med offensiva backar i alla fall. Ahnelöv är stabil med styrkan i egen zon. En stark ersättare till Arnesson.
Expert.
Fast där var det väl för högt lönekrav som gjorde att DIF backa om jag inte missminner mig?klintan85 skrev:Synd att DIF gjorde sig av med Nisse Andersson när han gör sådan succé i kvalet framförallt i powerplay.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Han ville väl ha en ledande roll? Malmö betalar knappast bättre.Grimster skrev:Fast där var det väl för högt lönekrav som gjorde att DIF backa om jag inte missminner mig?klintan85 skrev:Synd att DIF gjorde sig av med Nisse Andersson när han gör sådan succé i kvalet framförallt i powerplay.
Avskaffa tre mot tre.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Samma med Nisse som med Guter har jag för mig. Man hör olika historier och ingen vet vad som är sant.Grimster skrev:Fast där var det väl för högt lönekrav som gjorde att DIF backa om jag inte missminner mig?klintan85 skrev:Synd att DIF gjorde sig av med Nisse Andersson när han gör sådan succé i kvalet framförallt i powerplay.
Jag läste för någon dag sedan att Säcken helt enkelt inte trodde på honom i den roll han ville ha. Men återigen, man vet väl inte vad som stämmer.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du tycker inte det är viktigare att få in backar av kvalité och låta dom kosta? Kryllar ju inte direkt av sånna i truppen.SirDIFalot skrev:Jo men Press skulle nog inte kosta 250-300k i månaden.Manijock skrev:Ahnelöv vs Press? Ganska enkelt...SirDIFalot skrev:Ja, han är ju knappast dålig. Men är han tillräckligt bra i alla tre zonerna för att vara värd en topplön på 250-300k som han förmodligen haft senaste åren och kommer få i nästa klubb? Tvek.-daniel- skrev:Mest rädd att han är alldeles för dyr, annars gillar jag honom skarpt.SirDIFalot skrev:Ingen högoddsare direkt men en del folk verkar tro att Ahnelöv hamnar i DIF.
Får vi Hultström så har vi nog med offensiva backar i alla fall. Ahnelöv är stabil med styrkan i egen zon. En stark ersättare till Arnesson.
Press och Hultström är inga backar att luta sig mot precis.
Spela fult
- SirDIFalot
Jo, men det går ju inte att jämföra Press med Ahnelöv.diftobbe89 skrev: Du tycker inte det är viktigare att få in backar av kvalité och låta dom kosta? Kryllar ju inte direkt av sånna i truppen.
Press och Hultström är inga backar att luta sig mot precis.
"Hellre en landslagback än killen från Allsvenskan" dom går väl inte in på samma lönecheck direkt. Och konkurrerar förmodligen inte om samma plats i truppen.
Med tanke på hur tyst det blivit om Press efter att Hultström blev "klar" misstänker jag att han var mer en Plan B. Men vill gärna ha honom också.
Men vi har ju så jäääävla många under kontrakt så går väl inte.
Expert.
Jag trodde på Pudas när han nobbade(!) Saik. Men där blev det Brynäs.
Kanske Nisse kommer tillbaka?
Kanske Nisse kommer tillbaka?
Nisse har ju själv sagt att det var säcken som inte ville ha honom. Efter det han sett av Nils som spelat halvskadad i kvalserien.ciirree skrev:Samma med Nisse som med Guter har jag för mig. Man hör olika historier och ingen vet vad som är sant.Grimster skrev:Fast där var det väl för högt lönekrav som gjorde att DIF backa om jag inte missminner mig?klintan85 skrev:Synd att DIF gjorde sig av med Nisse Andersson när han gör sådan succé i kvalet framförallt i powerplay.
Jag läste för någon dag sedan att Säcken helt enkelt inte trodde på honom i den roll han ville ha. Men återigen, man vet väl inte vad som stämmer.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
seppuko skrev:Nisse har ju själv sagt att det var säcken som inte ville ha honom. Efter det han sett av Nils som spelat halvskadad i kvalserien.ciirree skrev:Samma med Nisse som med Guter har jag för mig. Man hör olika historier och ingen vet vad som är sant.Grimster skrev:Fast där var det väl för högt lönekrav som gjorde att DIF backa om jag inte missminner mig?klintan85 skrev:Synd att DIF gjorde sig av med Nisse Andersson när han gör sådan succé i kvalet framförallt i powerplay.
Svårt och säga om han hade platsat i SHL eller om han hade blivit som Guter. Men det hade varit bra med en offensiv back som också är bra i powerplay som Nisse är i sina bästa stunder. Och en backgeneral som Staffan Kronwall hade inte varit helt fel heller. Sen så får man ju se också hur det går med Fernholm.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Blir sallinen klar på söndag?
Tror som i att det går seriösa rykten eller att folk här på forumet "hoppas på honom"?SirDIFalot skrev:Ingen högoddsare direkt men en del folk verkar tro att Ahnelöv hamnar i DIF.
Avgå Jocke.
- SirDIFalot
Rykten.B.I.B.A skrev:Tror som i att det går seriösa rykten eller att folk här på forumet "hoppas på honom"?SirDIFalot skrev:Ingen högoddsare direkt men en del folk verkar tro att Ahnelöv hamnar i DIF.
Expert.
Kan lika gärna vara klart imorgon.järnkaminen82 skrev:Blir sallinen klar på söndag?
It's easier to be an asshole to words than to people
Nu vill jag se Cehlin, Sallinen och Hultström presenteras innan helgen är över!