ciirree skrev:Grejen är ju att för ett tag sedan så var det ju tydligen så att man INTE ska behöva betala om inget lag åker ur. Iof så bekräftades det aldrig, men det är ju det enda rätta.
I det här beslutet så betalar man alltså oavsett om lag åker ut eller inte. Så jävla parodiskt.
Jag har tappat allt hopp för SHLs alla ansvariga.
Det stämmer väl inte? SHL har väl inte kommit med några officiella uttalande och förra årets fallskärm skulle vara ett test för modellen som uppenbarligen behöver uppdaterad när ligan utökas.
Nej precis. Det var därför jag sa att det aldrig bekräftades. Det var Sportbladet som skrev det för någon månad sedan.
Argumentet har ju alltid varit att klubben som degraderas behöver en fallskärm för att klara sig.
Men om Rögle och KHK går upp samtidigt som Leksand klarar sig kvar, så är det ju ingen som behöver fallskärmen? Därav så har de ju hittat ett annat sätt för klubbarna att betala. Det handlar inte längre om en ekonomisk fallskärm.
SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0565890.ab
Sportbladet kan avslöja Hockeyligans nya direktiv där Rögle och Karlskrona tvingas klara det första året i SHL med ett betydligt mindre ligabidrag än övriga klubbar – oavsett om Leksand degraderas.
Eh, vad hände med att pengarna behövdes som fallskärm, vad för fallskärm ska KHK och Rögle betala om inte ens något lag åker ur?
Argumentet att nykomlingar får "köpa in sig" i SHL var ett av många dåliga argument som användes när vi fick lasta upp gnagets fallskärm. Så i den bemärkelsen är man konsekvent. Fick vi sämre villkor så kan gott de nya dynggängen också få det.
Det där är ju bara småaktigt. Det är ju bättre att dom rättar till ett vansinnigt beslut än att orättvisor ska fortsätta existera bara för att...
Som Stenbeck sa: Som en sann kapitalist vill jag riva alla monopol och som en sann kapitalist vill jag bygga mina egna.
Senast redigerad av DRC den 2015-04-02 00:13:37, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree skrev:Grejen är ju att för ett tag sedan så var det ju tydligen så att man INTE ska behöva betala om inget lag åker ur. Iof så bekräftades det aldrig, men det är ju det enda rätta.
I det här beslutet så betalar man alltså oavsett om lag åker ut eller inte. Så jävla parodiskt.
Jag har tappat allt hopp för SHLs alla ansvariga.
Det stämmer väl inte? SHL har väl inte kommit med några officiella uttalande och förra årets fallskärm skulle vara ett test för modellen som uppenbarligen behöver uppdaterad när ligan utökas.
Nej precis. Det var därför jag sa att det aldrig bekräftades. Det var Sportbladet som skrev det för någon månad sedan.
Argumentet har ju alltid varit att klubben som degraderas behöver en fallskärm för att klara sig.
Men om Rögle och KHK går upp samtidigt som Leksand klarar sig kvar, så är det ju ingen som behöver fallskärmen? Därav så har de ju hittat ett annat sätt för klubbarna att betala. Det handlar inte längre om en ekonomisk fallskärm.
2.5 miljoner om året för en spelare som gjorde 59p på 54 matcher men varit svag i slutspelet (4p på 9 matcher). 2,5 mille ska alltså vara HANS krav? Låter inte det extremt lite med tanke på vilken grundserie han haft? Och med tanke på att lag som LHC har en lönebudget kring 45-55 miljoner?
Nu var det ju nettolönen som avsågs, med andra ord en bra slant till.
Dem är ju så jävla slut i huvudet alltså. Men vadå, detta är väl bara ett sätt för dem att försöka skadeskjuta Coco och Rögle i förhoppning om att Malmö/Leksand och Västerås kan ta deras platser nästa år..?
Jag hoppas verkligen att DIF och/elller JK tar chansen att höja rösten här och visa att vi står för Fair Play. Om inte annat är det smart PR..
Vi kanske skulle dra igång en nationell insamling?
Sjöwall skrev:Jag tycker det är jättebra att våra motståndare får ett mindre ligabidrag. Allt som gynnar DIF är bra!
Nu är det viktigt att vi står bakom det vi alla skrek om förra året - sportslig rättvisa. DIF gick ju till och med ut officiellt där man påpekade att man ville ta ett "solidariskt ansvar" - alla ska tävla på lika villkor. Detta är någonting jag står bakom, det bör även du stå bakom. Jag förväntar mig att DIF röstar "NEJ" till en eventuell styrelseomröstning om att Rögle/Karlskrona skall betala en "avgift" nu när de gått upp i högsta serien.
Sjöwall skrev:Jag tycker det är jättebra att våra motståndare får ett mindre ligabidrag. Allt som gynnar DIF är bra!
Nu är det viktigt att vi står bakom det vi alla skrek om förra året - sportslig rättvisa. DIF gick ju till och med ut officiellt där man påpekade att man ville ta ett "solidariskt ansvar" - alla ska tävla på lika villkor. Detta är någonting jag står bakom, det bör även du stå bakom. Jag förväntar mig att DIF röstar "NEJ" till en eventuell styrelseomröstning om att Rögle/Karlskrona skall betala en "avgift" nu när de gått upp i högsta serien.
Fast nu är det väl ändå bättre för DIF om dom får betala?
Håller med.
Klart som fan vi ska klaga på orättvisor även om det denna gång gynnar oss.
Det är väl roligare att vinna på lika villkor även om SHL inte verkar tycka det.