Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Remy Lebeau
- Kung Kollar
Tror han kommer snart få ett kontraktförslag av SSK för enligt Nyman så är han inte borträknad.1973 skrev:En spelare som jag tror inte har nämnts tidigare(?) är Calle Steen, en riktig iskrigare med ganska känsliga handleder.
Tror han står utan kontrakt.
Definitivt värt en titt tycker jag.
Allt detta snack om 2 klassbackar, vilka finns på marknaden(förutom jiri) ?
Som SSK:are så hoppas jag han nappar på förslaget; om han får ett vill säga. Han är ju en hyfsad bra center.
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 82,00.html
Saarela från Leksand kanske skulle kunna vara nått en ritkig sniper....men rätt ojämn förra säs men när han var bra så var han riktigt bra....fast vi är väl ute efter klassbackar så forwards har väl lägre prio..
Saarela från Leksand kanske skulle kunna vara nått en ritkig sniper....men rätt ojämn förra säs men när han var bra så var han riktigt bra....fast vi är väl ute efter klassbackar så forwards har väl lägre prio..
-
Re: Negativt!!!!!!!!
pekka21 skrev:Difarn skrev:Djurgårn´s lugn på värvarmarknaden gör mig orolig!!!!!!!!!![]()
Jag klarar inte ytterligare ett år med Djurgår´n Light!!!!!!!!!!
Fick i går inbetalningskort om förnyat medlemsskap, tror att Jag hoppar av och gör ett försök att inte vara så "engagerad" (intresserad).
Detta betyder för den skull inte att Jag håller på någon annan klubb!
- Djurgår´n for ever!
Tror du att det är så lätt att värva en spelare det är inte direkt som att gå och handla i vilken ICA butik som helst, så jag tror knappast dem är lugna utan dem jobbar nog på. Det klart du ska förnya ditt medlemsskap, finns inget skäl att inta vara det.
För mej spelar det inte någon roll hur dåligt laget är.När det gäller Djurgårn så fokuserar jag bara på att hjälpa laget så mycket JAG kan! Dvs bli medlem, komma på så många hemma matcher som möjligt, sjunga så högt jag kan för djurgårn! Borde det spela någon roll hur kasst laget är? Tvivlar på att någon här inne hoppar av medlemskapet trots allt om DIF är "Light".
Gillade man inte Umicevic så kommer man inte gilla Saarela heller..m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 82,00.html

Nej, hoppas verkligen inte att han blir erbjuden ett kontrakt.Pepp91 skrev:Gillade man inte Umicevic så kommer man inte gilla Saarela heller..m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 82,00.html
I en annan tråd så sitter man och diskuterar nivån på forumet, och det är sådana här inlägg som jag gissar att de flesta vill ha bort. Kan inte alla bara tänka till i tre-fyra sekunder innan man postar ett inlägg?m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 82,00.html
I det här fallet kan man fråga sig själv följande frågor:
1) Har vi behov av en spelare som sparkades från Sveriges 15:e bästa lag?
2) Vem i vårt lag ska vi sparka ut för att få plats med Saarela?
3) I chatten sa Garpenlöv (eller nån) att DIF skulle värva två backar och eventuellt en forward. Är Saarela tillräckligt bra för att förtjäna den sista forwardsplatsen? Dvs ska vi tacka nej till alla andra forwards som kan dyka upp på marknaden för att vi valde Saarela?
Kan man inte själv besvara de där tre frågorna, så bör man inte posta inlägget.
hej hopp vad det tog skruv det där....borde lägga till en punkt till på min "körkorts lista" i den andra tråden -->Stambert skrev:I en annan tråd så sitter man och diskuterar nivån på forumet, och det är sådana här inlägg som jag gissar att de flesta vill ha bort. Kan inte alla bara tänka till i tre-fyra sekunder innan man postar ett inlägg?m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 82,00.html
3) I chatten sa Garpenlöv (eller nån) att DIF skulle värva två backar och eventuellt en forward. Är Saarela tillräckligt bra för att förtjäna den sista forwardsplatsen? Dvs ska vi tacka nej till alla andra forwards som kan dyka upp på marknaden för att vi valde Saarela?
4. har man PMS borde man inte få posta några inlägg alls...
m0ng00se skrev:hej hopp vad det tog skruv det där....borde lägga till en punkt till på min "körkorts lista" i den andra tråden -->Stambert skrev:I en annan tråd så sitter man och diskuterar nivån på forumet, och det är sådana här inlägg som jag gissar att de flesta vill ha bort. Kan inte alla bara tänka till i tre-fyra sekunder innan man postar ett inlägg?m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 82,00.html
4. har man PMS borde man inte få posta några inlägg alls...
Haha jag håller med, jag skulle också gärna se saarela i DIF tröjan
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad kan Saarela tillföra till DIF som inte redan finns? Ingenting. Med andra ord helt överflödig och inte något att satsa på. Varför kan inte folk tänka lite innan de postar spelare? Bara för att man gör 50 poäng betyder det inte att man platsar i DIF. Jag menar, ska vi värva en spelare som gör 100p på 20 matcher i den irländska ligan? Nej, tänkte väl det.
Statistik betyder inte ett piss när man ska värva spelare. Det man ska gå efter är kompetens, spetskompetens, karaktär, spelartyp och personlighet. Uppfyller spelaren kraven som ställs så är han nåt att ha. Annars inte.
Statistik betyder inte ett piss när man ska värva spelare. Det man ska gå efter är kompetens, spetskompetens, karaktär, spelartyp och personlighet. Uppfyller spelaren kraven som ställs så är han nåt att ha. Annars inte.