Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Den största möjliga besvikelsen just nu vore om Säcken blir kvar som huvudtränare. Hade verkligen ställt in mig, räknat med och sett framemot ett tränarbyte.
Vad som sker på den posten får gärna på bli officiellt snart.
Expert.
Först var det väl snack om två sportchefer va? Senare pratade man ju om att bara anställa en och sedan tillkommer en till inför nästa säsong.Jim Morrison skrev:Ja, det är nog så det blir. Inte mig emot.pulverapa skrev:Ptja, det är väl i stort sett allmän kännedom att Jocke E fått frågan om han vill bli sportchef. Om han inte vill så kör KG på. Det är ju ändå han som byggt laget.
Kanske KG fortsätter nu och sen tillkommer en ny till nästa säsong då.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Känslan är väl att han blir kvar och att man anställer en till assisterande? Eller hur tänker du kring tränarsidan? Att man sparkar Säcken helt?SirDIFalot skrev:Den största möjliga besvikelsen just nu vore om Säcken blir kvar som huvudtränare. Hade verkligen ställt in mig, räknat med och sett framemot ett tränarbyte.
- Jim Morrison
Ja, det tror jag fortfarande är den långsiktiga planen.ciirree skrev:Först var det väl snack om två sportchefer va? Senare pratade man ju om att bara anställa en och sedan tillkommer en till inför nästa säsong.Jim Morrison skrev:Ja, det är nog så det blir. Inte mig emot.pulverapa skrev:Ptja, det är väl i stort sett allmän kännedom att Jocke E fått frågan om han vill bli sportchef. Om han inte vill så kör KG på. Det är ju ändå han som byggt laget.
Av alla rykten att döma så verkar ju KG göra en riktigt bra silly.
Men det är klart, inget är ju officiellt ännu. Men helt fy skam är han ju inte som sportchef.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja jag håller med. Stämmer Sallinen och Hultström plus att man inte förlängde med Nordlund, Saviano eller Lauritzen. Då har han gjort ett bra jobb hittills.Jim Morrison skrev:Ja, det tror jag fortfarande är den långsiktiga planen.ciirree skrev:Först var det väl snack om två sportchefer va? Senare pratade man ju om att bara anställa en och sedan tillkommer en till inför nästa säsong.Jim Morrison skrev:Ja, det är nog så det blir. Inte mig emot.pulverapa skrev:Ptja, det är väl i stort sett allmän kännedom att Jocke E fått frågan om han vill bli sportchef. Om han inte vill så kör KG på. Det är ju ändå han som byggt laget.
Av alla rykten att döma så verkar ju KG göra en riktigt bra silly.
Men det är klart, inget är ju officiellt ännu. Men helt fy skam är han ju inte som sportchef.
KG lyckades helt ok för att vara hans första säsong som sportchef förra säsongen. Om ett par år kanske han kan bli riktigt vass, särskilt om man får in en till sportchef med ett större internationellt kontaktnät.
Så.. min känsla om KG stannar som sportchef nästa sesse känns ganska ljummen för min del. Sen hoppas jag att de har bränt sig lite på fingrarna ang känsliga nyförvärv. Vill inte se någon ny "Mackan-gate" de kommande åren!
Så.. min känsla om KG stannar som sportchef nästa sesse känns ganska ljummen för min del. Sen hoppas jag att de har bränt sig lite på fingrarna ang känsliga nyförvärv. Vill inte se någon ny "Mackan-gate" de kommande åren!
Senast redigerad av Andspe den 2015-03-30 16:31:35, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Anton Hedman klar för fuleå de kommande fyra åren, så han kan avskrivas.
Säcken ska så klart vara huvudtränare även nästa säsong. I brist på bättre alternativ får väl KG även fortsätta som sportchef. Känns dock oerhört viktigt att vi lyckas behålla Jocke i föreningen på nåt sätt. Hans kompetens och ledaregenskaper är svårslagna.
Säcken ska så klart vara huvudtränare även nästa säsong. I brist på bättre alternativ får väl KG även fortsätta som sportchef. Känns dock oerhört viktigt att vi lyckas behålla Jocke i föreningen på nåt sätt. Hans kompetens och ledaregenskaper är svårslagna.
- SirDIFalot
http://www.swisshockeynews.ch/index.php ... -hc-lugano
Sverige för Thoresen enligt schweizisk media.
Expert.
Besvikelsen när Thoresen presenteras för en annan svensk klubb än DIF.SirDIFalot skrev:http://www.swisshockeynews.ch/index.php ... -hc-lugano

- Jim Morrison
Bra magkänsla nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
"Har det märkts på spelarna i truppen att nu ska det satsas från Djurgårdens sida?
– Ja, det känns som att nästa säsong blir en rolig säsong har folk sagt till mig. Att vi har värvat den och den från dem (hehe), det stod ju i tidningen här om dagen.
Det är Tomi Sallinen och Linus Hultström du tänker på?
– Ja, det stod som sagt i Aftonbladet, så det är ju redan ute."
http://hockeybladet.nu/shl/fernholm-for ... a-bredvid/
– Ja, det känns som att nästa säsong blir en rolig säsong har folk sagt till mig. Att vi har värvat den och den från dem (hehe), det stod ju i tidningen här om dagen.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- SirDIFalot
Haha, diskret Fernholm....Andspe skrev:"Har det märkts på spelarna i truppen att nu ska det satsas från Djurgårdens sida?
Expert.
Känns jävligt svårt att bedöma KG redan nu.
Han låg ju på rätt ordentligt minus efter Mackan och strunta i Dogge historien. ( i alla fall hos mig. )
Inte heller direkt nöjd över att både Lauritzen och Saviano lämnar.
Min bedömning av KG kommer nog bero väldigt mycket på vad som händer med spelare som Deilert, Alvarez, Nilson, Ahlén och Fleury.
En bra sportchef ser till att ordna nya adresser till Deilert och Alvarez och skriver under inga förhållanden nya kontrakt med Nilson eller Fleury.
Beträffande Ahlén. Hjärtat säger ja hjärnan säger nej så vilket än valet blir där går lite "jämnt ut för min del".
Han låg ju på rätt ordentligt minus efter Mackan och strunta i Dogge historien. ( i alla fall hos mig. )
Inte heller direkt nöjd över att både Lauritzen och Saviano lämnar.
Min bedömning av KG kommer nog bero väldigt mycket på vad som händer med spelare som Deilert, Alvarez, Nilson, Ahlén och Fleury.
En bra sportchef ser till att ordna nya adresser till Deilert och Alvarez och skriver under inga förhållanden nya kontrakt med Nilson eller Fleury.
Beträffande Ahlén. Hjärtat säger ja hjärnan säger nej så vilket än valet blir där går lite "jämnt ut för min del".
Ptja... Thoresens säsong kan slut som tidigast den första april. Bra läge för en artikel iaf!
- SirDIFalot
Men det är väl klart som sjutton Fleury inte blir kvar? Det behöver dom väl inte ens gå ut med. Hela anledningen till att vi signade honom var ju att han var villig att signa ett kortare avtal då vi hade andra spelare tilltänkta till dom större löneposterna nästa år.
Expert.