Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bengan08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Som en förståsigpåare av rang påstår jag att vi borde fokusera på att skaffa oss en sportchef nyss. Så att denna sportchef får chansen att bygga upp sitt lag!
JulesAttar

Inlägg av JulesAttar »

ciirree skrev:Som vanligt händer noll kring DIF. Eller man säger inget iaf. Så jävla trist. Ut med NÅGONTING. Hur ligger man till?
Ska man säga något även om det inte finns något att meddela? Då kommer ju det kritiseras. Bättre att vänta och se
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Om inte en sportchef redan är klar (och bara väntar på att slutföra sin säsong) är det ett enormt underbetyg åt KG.

Men kanske är det att man inte har pengarna att locka med. 70 000 kr/mån är en väldigt bra lön, men kanske inte för det jobbet. Inte precis 40 timmarsvecka.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Tuzzen skrev:KHL klubb är intresserad av Sallinen.

Glöm Cehlin nästa säsong DIF är inte intresserade av honom och just nu står det mellan LIF och FBK för honom.
Sallinen och Hultström är klara och presenteras när deras nuvarande klubb har spelat färdigt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

JulesAttar skrev:
ciirree skrev:Som vanligt händer noll kring DIF. Eller man säger inget iaf. Så jävla trist. Ut med NÅGONTING. Hur ligger man till?
Ska man säga något även om det inte finns något att meddela? Då kommer ju det kritiseras. Bättre att vänta och se
Tvärtom. DIF är alltid sämst när man jämför alla klubbar i SHL på just detta. Kommunikationen utåt.
Vilka i laget för vi diskussioner med? Hur långt har vi kommit i lagbygget? Blir det någon ny sportchef? Vad är planen för kommande säsong? Tränare? Ska Zabel ersättas?
Det finns hur mycket som helst, man behöver inte alltid presentera någon.
Jag föreslår att du kollar Färjestad, Örebro och Luleås öppenhet mot supportrar och hemsidan så ska du se skillnaden.
JulesAttar

Inlägg av JulesAttar »

ciirree skrev:
JulesAttar skrev:
Tvärtom. DIF är alltid sämst när man jämför alla klubbar i SHL på just detta. Kommunikationen utåt.
Vilka i laget för vi diskussioner med? Hur långt har vi kommit i lagbygget? Blir det någon ny sportchef? Vad är planen för kommande säsong? Tränare? Ska Zabel ersättas?
Jag föreslår att du kollar Färjestad, Örebro och Luleås öppenhet mot supportrar och hemsidan så ska du se skillnaden.
Självfallet, skillnader uppstår. Men det kan ju vara en relation som finns i DIF, att man inte diskuterar sådant. Sen upplever jag inte att det är det du frågar efter, det fanns ju en fråga-svar artikel med KG på hemsidan där han förklarade hur planen såg och varför inte alla bitar klaffade. Vi kan ju inte förvänta oss att de berättar vilka vi pratar med på olika positioner kring laget. Tror den artikeln är ganska aktuell idag
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

ciirree skrev:Tvärtom. DIF är alltid sämst när man jämför alla klubbar i SHL på just detta. Kommunikationen utåt.
Är det verkligen så? Jag ser ingen mer öppenhet i andra klubbar. Möjligen hör man väl alltid om andra klubbar varje dag men sällan om samma i tät följd.

Tror det är lätt att bli hemmablind och bara se det vi saknar gentemot andra klubbar.

Men visst, en ny sportchef skulle jag gärna också vilja se snart.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sparwen skrev:
ciirree skrev:Tvärtom. DIF är alltid sämst när man jämför alla klubbar i SHL på just detta. Kommunikationen utåt.
Är det verkligen så? Jag ser ingen mer öppenhet i andra klubbar. Möjligen hör man väl alltid om andra klubbar varje dag men sällan om samma i tät följd.

Tror det är lätt att bli hemmablind och bara se det vi saknar gentemot andra klubbar.

Men visst, en ny sportchef skulle jag gärna också vilja se snart.
FBK är extremt öppna. Sen om det är bra eller dåligt... trevligt för fansen i alla fall.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag kräver aldrig att man ska vara precis så öppen som typ Färjestad. Jag tog det som exempel.
Men en uppdatering hur långt man kommit. Är det för mycket begärt som supporter? Tror inte det.
Speciellt med tanke på att KG sa att han ville ha in en förstecenter i höstas, som vi aldrig såg röken av. Och sedan en sportchef, som inte heller presenterades.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Hoppas lyxfällan vinner ikväll så att vi får bekräftat vilka av dem som spelar för Stockholms Stolthet nästa säsong så snart som möjligt.
Morwin

Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Skidlöparn skrev:Hoppas lyxfällan vinner ikväll så att vi får bekräftat vilka av dem som spelar för Stockholms Stolthet nästa säsong så snart som möjligt.
dem kommer inte vinna mot ett malmö som är mycket bättre och måste vinna :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Har hört ett rykte att André Deveaux ska vara på vår radar, någon som vet vem han är?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Ptja, det är väl i stort sett allmän kännedom att Jocke E fått frågan om han vill bli sportchef. Om han inte vill så kör KG på. Det är ju ändå han som byggt laget.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

pulverapa skrev:Ptja, det är väl i stort sett allmän kännedom att Jocke E fått frågan om han vill bli sportchef. Om han inte vill så kör KG på. Det är ju ändå han som byggt laget.
Man blir ju nyfiken på hur kravbilden ser ut på vår tilltänkta SC, men tanke på att man ännu inte har hittat någon som stämmer in på den (egen slutsats). Det gör ju att man även blir nyfiken på vad som gör att JE passar in på den.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

pulverapa skrev:Ptja, det är väl i stort sett allmän kännedom att Jocke E fått frågan om han vill bli sportchef. Om han inte vill så kör KG på. Det är ju ändå han som byggt laget.
Ja, det är nog så det blir. Inte mig emot.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst