Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

stolpskott skrev:
tdk skrev:wiiii detta var nog bland det bästa som har hänt på ett bra tag då vi slapp Thörn
Håller inte alls med dej, dom gångerna han fick spela så i stort sätt producerade han!
Japp, det gjorde han. Användare "tdk" är helt fel ute. Hoppas att Thörn vill komma tillbaks efter ett år där uppe.
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Ritterwand skrev:
stolpskott skrev:
tdk skrev:wiiii detta var nog bland det bästa som har hänt på ett bra tag då vi slapp Thörn
Håller inte alls med dej, dom gångerna han fick spela så i stort sätt producerade han!
Japp, det gjorde han. Användare "tdk" är helt fel ute. Hoppas att Thörn vill komma tillbaks efter ett år där uppe.
Inte för att var petig, men eftersom att kontraktet är på två år så kommer han tidigast tillbaka om två år.

En förlust, men truppen är för stor och det här ju varit klart länge att han ska lämna. Jag tror det har gått långa diskutioner om man ska behålla han eller inte, bra kille helt enkelt!

Tror att det här kan vara bra för hans utveckling och att han vill komma tillbaka till oss om två år.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Bladman skrev:
Ritterwand skrev:
stolpskott skrev:
Inte för att var petig, men eftersom att kontraktet är på två år så kommer han tidigast tillbaka om två år.

En förlust, men truppen är för stor och det här ju varit klart länge att han ska lämna. Jag tror det har gått långa diskutioner om man ska behålla han eller inte, bra kille helt enkelt!

Tror att det här kan vara bra för hans utveckling och att han vill komma tillbaka till oss om två år.
Tyvärr verkar de flesta här inne tro att spelare som lämnar oss kommer tillbaka efter att de har fått ett genombrott. Thörn ville själv stanna men fick inte, tror inte han kommer tillbaka i första taget. Dessutom lär de rika klubbarna vara ett hetare alternativ.

På det stora hela så är det givitvis tråkigt.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Björn Melin vore en riktigt fin värvning. Melin som var med i guldlaget från VM ifjol och inte riktigt lyckats ta plats i Anaheim och ser ut att vända mot Europa igen och Elitserien? Melin är stor, stark, högerfattad, teknisk och relativt målfarlig! Lite utav en Ölvestad fast bättre.

Hörnqvist-Linkan-Melin
djjjj

Inlägg av djjjj »

Erik Kloth skrev:Björn Melin vore en riktigt fin värvning. Melin som var med i guldlaget från VM ifjol och inte riktigt lyckats ta plats i Anaheim och ser ut att vända mot Europa igen och Elitserien? Melin är stor, stark, högerfattad, teknisk och relativt målfarlig! Lite utav en Ölvestad fast bättre.

Hörnqvist-Linkan-Melin
Melin kommer att gå till Hv71, skulle han gått till oss hade jag inte placerat han i den kedjan, även om det hade varit en riktigt jävla hett kedja.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Ölvestad-Ottosson-Melin vore inte heller fel.

Melin till HV? De har ju redan Jämtin, Ledin, Thörnberg etc som är s.k powerforwards och dessutom var ju Melin på väg till DIF för ett par år sedan men då saknades pengar i DIF.
isolerad

Inlägg av isolerad »

i
Antie

Inlägg av Antie »

Jo men dom kan väl knappast vara dom enda som vill ha honom. Men ledningen sa ju också att det skulle satsas på 2 klassbackar så vi kan nog glömma Melin tyvärr.
Användarvisningsbild
tdk
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tdk »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1692

Här är en spelare som skulle passa klockrent i Djurgården. Med hjälp av han så kan vi kanske få lite mer än 1 femma som producerar.
Huddinge

Inlägg av Huddinge »

Höglund blir kvar i Färjestad en säsong till.

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /18210.htm
Difarn

Negativt!!!!!!!!

Inlägg av Difarn »

Djurgårn´s lugn på värvarmarknaden gör mig orolig!!!!!!!!! :(
Jag klarar inte ytterligare ett år med Djurgår´n Light!!!!!!!!!!

Fick i går inbetalningskort om förnyat medlemsskap, tror att Jag hoppar av och gör ett försök att inte vara så "engagerad" (intresserad).
Detta betyder för den skull inte att Jag håller på någon annan klubb!
- Djurgår´n for ever!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Huddinge skrev:Höglund blir kvar i Färjestad en säsong till.

http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /18210.htm
Undrar hur FBK har tänkt sig använda sig av alla forwards... 16 st!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Är det någon som vet hur det går med Marusak? Är Fernholm till 100% förlorad? Dom 2 klassbackarna, hur gåre det med dom? Någon som vet något?
Huddinge

Inlägg av Huddinge »

Fernholm är helt klar för Linköping vet dock inte om några papper är påskrivna. Marusak däremot stannar troligtvis i DIF.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Marusak däremot stannar troligtvis i DIF. hoppas du har rätt :D
Skriv svar