SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Undrar om SHL-pamparna sitter och skiter knäck just nu.
Rögle, Karlskrona och MoDo allt närmare SHL eller redan klara.
Kan tänka mig att vare sig Rögle eller Karlskrona stod högt upp på pamparnas listor över vilka lag de vill ha upp. ( Låt oss bara gissa att de på dem stod AIK och MIF. )
Bara denna anledning gör det egentligen värt att hoppas på att Rögle och MIF tar de sista två platserna, men strikt för DIFs del är det nog mycket bättre om Leksand och VIK tar platserna.
Leksand drar mycket folk och inte lika lång resa jämfört med ner till Skåne.
VIK har potential att bli lite av ett lokalderby och dessutom idealiskt resmål för en bortmatch.
Dessutom torde VIK dra mycket mer folk till Hovet jämfört med Rögle.
Rögle, Karlskrona och MoDo allt närmare SHL eller redan klara.
Kan tänka mig att vare sig Rögle eller Karlskrona stod högt upp på pamparnas listor över vilka lag de vill ha upp. ( Låt oss bara gissa att de på dem stod AIK och MIF. )
Bara denna anledning gör det egentligen värt att hoppas på att Rögle och MIF tar de sista två platserna, men strikt för DIFs del är det nog mycket bättre om Leksand och VIK tar platserna.
Leksand drar mycket folk och inte lika lång resa jämfört med ner till Skåne.
VIK har potential att bli lite av ett lokalderby och dessutom idealiskt resmål för en bortmatch.
Dessutom torde VIK dra mycket mer folk till Hovet jämfört med Rögle.
Jag kommer inte orka med Rögle en jävla säsong till. Intetsägande jävla skitgäng i en kass ishall långt borta med gröthalsar till fans och ishockeysveriges fulaste matchställ.
Kan man inte göra som ett omvänt wild card och porta Rögle från SHL?
Kan man inte göra som ett omvänt wild card och porta Rögle från SHL?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Rögle och Karlskrona. Där är två matcher jag kan säga att jag förmodligen inte gråter om jag missar nästa säsong. Malmö och Västerås hade varit klart roligare att se.
Jag tror det kommer betyda spiken i kistan för publiksiffror i shl nästa år.
Jag skulle nog lägga till Växjö på den listan. Fördelen med att det finns några skitlag som man verkligen inte bryr sig om är väl att man iaf under några vinterkvällar kan låtsas att familjen är viktigare än hockeyn.Staten skrev:Rögle och Karlskrona. Där är två matcher jag kan säga att jag förmodligen inte gråter om jag missar nästa säsong. Malmö och Västerås hade varit klart roligare att se.

Växjö, Karlskrona, Örebro och Rögle känns väl ungefär lika osexiga allihopa ur ett publikt perspektiv.
Skulle ju i sådana fall vara mycket bättre med VIK, Björklöven, MIF och Vita Hästen.
Skulle ju i sådana fall vara mycket bättre med VIK, Björklöven, MIF och Vita Hästen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Dessa nya fastställda förändringar innebär alltså följande för SHL och SM-slutspelet.
• Lag 1-6 efter SHL:s 52 omgångar går direkt till kvartsfinal.
• Lag 7 möter lag 10 och lag 8 möter lag 9 i åttondelsfinal. Matchserierna spelas i bäst av tre matcher och respektive matchserievinnare går till kvartsfinal.
• Lag 11 och 12 har spelat klart för säsongen.
• Lag 13 och 14 spelar direktkval till SHL och möter var sitt lag från HockeyAllsvenskan. Matchserierna spelas i bäst av sju matcher och respektive matchserievinnare är klart för spel i SHL säsongen 2016/2017.
http://www.shl.se/artikel/65793/
Samma som nu helt enkelt. Förutom att det blir två lag till i serien som skapar ingemansland.
• Lag 7 möter lag 10 och lag 8 möter lag 9 i åttondelsfinal. Matchserierna spelas i bäst av tre matcher och respektive matchserievinnare går till kvartsfinal.
• Lag 13 och 14 spelar direktkval till SHL och möter var sitt lag från HockeyAllsvenskan. Matchserierna spelas i bäst av sju matcher och respektive matchserievinnare är klart för spel i SHL säsongen 2016/2017.
Samma som nu helt enkelt. Förutom att det blir två lag till i serien som skapar ingemansland.
Expert.
Det absolut tråkigaste alternativetSirDIFalot skrev:Dessa nya fastställda förändringar innebär alltså följande för SHL och SM-slutspelet.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Think if...
- Kontakt:
Som sagt, en kvalserie mellan plats 11-14 från SHL och 1-2 från HA hade varit mer kittlande...
Using Tapatalk
Hade väl inte varit speciellt kittlande då 4 av 6 lag skulle "gå upp" och flera lag redan vara klara innan sista omgångarna.Think if... skrev:Som sagt, en kvalserie mellan plats 11-14 från SHL och 1-2 från HA hade varit mer kittlande...
Jag tycker det nya är bra faktiskt.
Det är parodi över det hela nu när man inte har något mellan den som går till Play In och den som får spela negativt kval.
1-6 är lagom till slutspel också. Tycker 1-8 är för många.
Det är parodi över det hela nu när man inte har något mellan den som går till Play In och den som får spela negativt kval.
- Think if...
- Kontakt:
Jo. MER kittlande men ändå skapligt safe och roligare är en serie om sju matcher, samt inget ingenmansland.mb81 skrev:Hade väl inte varit speciellt kittlande då 4 av 6 lag skulle "gå upp" och flera lag redan vara klara innan sista omgångarna.Think if... skrev:Som sagt, en kvalserie mellan plats 11-14 från SHL och 1-2 från HA hade varit mer kittlande...
Using Tapatalk
- Kebabtallrik
Nu är det ju bara1-10 som spelar slutspel...ciirree skrev:Jag tycker det nya är bra faktiskt.
1-6 går direkt till slutspel. Menade jag såklart.Kebabtallrik skrev:Nu är det ju bara1-10 som spelar slutspel...ciirree skrev:Jag tycker det nya är bra faktiskt.
1-8 enligt det gamla är för många för att det ska bli intressant tycker jag.
Det bästa är gapet mellan Play In och Kval nedåt.
- Kebabtallrik
Jag syftade på att det döps om till åttondelsfinal för plats 7-10. Så det låter ju mer slutspel än play in.ciirree skrev:1-6 går direkt till slutspel. Menade jag såklart.Kebabtallrik skrev:Nu är det ju bara1-10 som spelar slutspel...ciirree skrev:Jag tycker det nya är bra faktiskt.
1-8 enligt det gamla är för många för att det ska bli intressant tycker jag.
Det bästa är gapet mellan Play In och Kval nedåt.