Film- och bildtråden
Re: Film- och bildtråden
Så jävla härligt att se. Jag visste inte detta om Jocke 

Förutom att hans Engelska är åt helvete så var det riktigt härligt att höra och se. Synd att det inte gav tillräckligt med effekt bara. Hade blivit en jävla klassiker.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Härligt med känslor! Sen är det ju precis rätt person som är avsändare. Tror det gjorde skillnad men det räckte ändå inte riktigt till.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Heat of the momentGodnoken skrev:Förutom att hans Engelska är åt helvete så var det riktigt härligt att höra och se. Synd att det inte gav tillräckligt med effekt bara. Hade blivit en jävla klassiker.
Många som börjar svamla med orden när de blir upprörda, vilket han synnerligen var vid det tillfället. Säger inte att hans engelska är bra, men den behöver inte nödvändigtvis vara dålig.
Är det inte alltid så? Haha. Jag har C i Engelska 7 men när man är irriterad och ska prata snabbt då är det redig svengelska och lite: "eh vad sa jag nu?"Kalliasson skrev:Heat of the momentGodnoken skrev:Förutom att hans Engelska är åt helvete så var det riktigt härligt att höra och se. Synd att det inte gav tillräckligt med effekt bara. Hade blivit en jävla klassiker.
Många som börjar svamla med orden när de blir upprörda, vilket han synnerligen var vid det tillfället. Säger inte att hans engelska är bra, men den behöver inte nödvändigtvis vara dålig.
Hade en amerikansk engelskalärare när det begav sig. Hon menade att det för en amerikan ofta är lättare att förstå vad vi svenskar menar när vi pratar "svengelska" gentemot när vi försöker låta som någon Clint Eastwood. Svengelskan är en av världens tydligaste dialekter av engelskan. Det är tydligen som när vi här hemma möter en turist på stan som verkligen förberett sig noggrant innan de kommer fram och frågar efter vägen. Tydligt artikulerar varje ord var för sig.
Inget som hör till topic men tycker att det är värt att nämna. Så även om svengelskan kan låta förskräckligt för oss så kan det till och med vara att föredra gentemot dåliga imitationer av ett språk.
Inget som hör till topic men tycker att det är värt att nämna. Så även om svengelskan kan låta förskräckligt för oss så kan det till och med vara att föredra gentemot dåliga imitationer av ett språk.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Härliga Jocke, jag hoppas du på ett eller annat sett jobbar inom föreningen nästa säsong.
Spela fult
- Lee Harvey Oswald
Mysigt med känslor
Kom helt osökt att tänka på denna
Kom helt osökt att tänka på denna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kanske därför du bara fick ett C....ciirree skrev:Är det inte alltid så? Haha. Jag har C i Engelska 7 men när man är irriterad och ska prata snabbt då är det redig svengelska och lite: "eh vad sa jag nu?"Kalliasson skrev:Heat of the momentGodnoken skrev:Förutom att hans Engelska är åt helvete så var det riktigt härligt att höra och se. Synd att det inte gav tillräckligt med effekt bara. Hade blivit en jävla klassiker.

2014-04-07, vad hände?
Film- och bildtråden
haha ja, i den högsta Engelska kursen dock [WINKING FACE]Jepe skrev:Kanske därför du bara fick ett C....ciirree skrev:Är det inte alltid så? Haha. Jag har C i Engelska 7 men när man är irriterad och ska prata snabbt då är det redig svengelska och lite: "eh vad sa jag nu?"Kalliasson skrev:Heat of the momentGodnoken skrev:Förutom att hans Engelska är åt helvete så var det riktigt härligt att höra och se. Synd att det inte gav tillräckligt med effekt bara. Hade blivit en jävla klassiker.
Nej men så är det med mig iaf. Så fort stressen kommer eller om man är förbannad då ryker alla engelska uttal.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Nu hängde jag inte med riktigt. Hade Jocke ett C i engelska eller på bröstet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Är inte det samma sak?minalman skrev:Nu hängde jag inte med riktigt. Hade Jocke ett C i engelska eller på bröstet?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
- Säsongskort: Ja
Så Honken hade A?Lee Harvey Oswald skrev:Är inte det samma sak?minalman skrev:Nu hängde jag inte med riktigt. Hade Jocke ett C i engelska eller på bröstet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)