ciirree skrev:Men att NHL klubbarna faktiskt anställer folk som håller på med sådant. Det måste väl säga en hel del.
Som sagt, 20% är inte fy och skam. Handlar om att bryta ner allting i detaljer, vilket man gör med statistik. Har man ekonomi till att pyssla med det så är det helt klart värt det. Men rätt proportioner på saker och ting!
Drömmer fortfarande om att få se Douglas i DIF igen. Han är ett steg i den riktning jag vill att vi ska ta. Kaxiga Stockholmarmentaliteten är som bortblåst sedan många år tillbaka. Murray skulle absolut inte frälsa oss, men han skulle göra ett avstamp bara genom att agera på sitt sätt både på och vid sidan av isen. Skickar signaler! Inte genom att ta utvisningar och slåss som alla verkar tro att vi Murray-sympatisörer hävdar. Utan genom att agera självsäkert och kaxigt. Våga ta plats.Vilket Douglas Murray ALLTID gör. "Ur vägen bönder, vi är Djurgården". Kan låta klyschigt med det var så jag såg på den hör föreningen förr. Sådana saker kan inte mätas i statistik..
Bra skrivet! Ingen kan ta ifrån laget att de gjorde det bra i år vilket jag verkligen tycker men ska man säga något så skulle det behövts lite mer "Murray".
Stundtals tycker jag att grabbarna bjöd till och spelade mer fysiskt både i offensiv och defensiv zon men alltför ofta var det lite mesigt och ser man till laget så saknades det just denna typ av spelare.
Glömmer inte en match där vi låg under och den alltid bespottade Deilert tog en rejäl tackling i offensiv zon vilket vände matchen....
Onödig diskussion egentligen, tror nämligen inte vi får se honom i något SHL-lag i framtiden.
Det här ständiga jävla statistiksnacket. Om man fick en spänn varje gång nån dum jävel, som aldrig varit i närheten av insidan av ett omklädningsrum, sa "samplesize" så skulle man varit miljonär.
Om Murray skulle vara en vettig värvning ur ett price/performance perspektiv låter jag var osagt men att blunda för hans styrkor och göra sig lustig över hans svagheter är ovärdigt en 500+ NHL matchers urdjurgårdare i allmänhet och Lasse Björns arvinge i synnerhet.
Dogge skulle utan att överdriva hans egenskaper ta med sig riktigt jävla bra förstapass, attityd och fysiskt spel.
Inte heller en chans att han skulle tolererat att Ledin, Granström och company tog sig den typen av friheter med tex Sörensen som nyss nämnda tattare gjorde i två play in matcher som smärtsamt tydligt visade hur fysiskt och attitydsmässigt mjuk trupp firma KG & Berglund ställde på banan förra säsongen. Han hade vidare också varit utmärkt kaptensmaterial och är inte bara en smart jävel utan också fantastiskt trevlig.
Jag personligen är besviken över att Dogge inte spelade slutet av säsongen här men har ingen uppfattning om det eventuellt hade varit värt pengarna.
Rix skrev:Trist för Dogge såklart, men han kanske ska ge upp karriären nu. Inga klubbar verkar direkt sugna på att ta in honom.
Han hade kunnat få en fin sista säsong om han signade för DIF i somras eller om man accepterade en NHL-tryout samtidigt. Nu överskattade han sig själv och hela säsongen blev bara pannkaka.