SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jimpen
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jimpen »

Studerar i Malmö och var på plats ikväll med en polare. Satt som neutral för att spana in våra tänkta nyförvärv. Varje gång Hultström skjuter från från blå, kniper magen och det blir allt som oftast farligt. Där har vi en stor tumme upp jämfört med Högström. I defensiv zon? Där börjar man bli orolig....
Försök till slagskottspass i stressat läge från eget hörn tvärsöver banan mot andra långsidan. Malmöspelare snappade upp den inför blå. Pucken satt rakt på bladet. Fullständigt galet.

Tyckte Sallinen jobbade bra, med rätt kamrater ( ala Sörensen), kan vi få se riktigt skönspel däremellan.

Cehlin ikväll, han var väl sådär....syns inte mycket.
Guter, jobbar bra, snabb, skjuter som ni vet mycket och det är lätt för motståndarna att läsa. Gnuggar ändå på bra och han kommer nog kunna stabilisera sig i SHL.
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

minalman skrev:
Farstakostym skrev:Tror dock Malmö är ett betydligt större hot än Leksand. Har nog möjlighet att bli riktigt bra ala Frölunda. Staden Malmö lockar nog en del också. Nej, hellre Leksand tycker jag.
Utan att du tar det personligt, men det var det dummaste jag hört på länge. Ska vi önska oss att det bara är små bondhålor plus vi i SHL så att vi har lättare att vinna SM?
Alla stora orter måste vara med, annars förlorar SHL och SM-tecknet sitt värde.
Bondhålor som Leksand kan bidra med något juniorlöfte till en storklubb då och då.
Så du tycker det är bättre med en större konkurrent till DIF för att SHL ska vara välmående? Intressant.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Farstakostym skrev:
minalman skrev:
Farstakostym skrev:Tror dock Malmö är ett betydligt större hot än Leksand. Har nog möjlighet att bli riktigt bra ala Frölunda. Staden Malmö lockar nog en del också. Nej, hellre Leksand tycker jag.
Utan att du tar det personligt, men det var det dummaste jag hört på länge. Ska vi önska oss att det bara är små bondhålor plus vi i SHL så att vi har lättare att vinna SM?
Bondhålor som Leksand kan bidra med något juniorlöfte till en storklubb då och då.
Så du tycker det är bättre med en större konkurrent till DIF för att SHL ska vara välmående? Intressant.
En självklarhet för mig.
Det ska vara stora städer och starka lag, det ska vara tufft att vinna guld.
Lek med tanken att vi inför nästa säsong hade förlorat Modo och Leksand, upp kommer Karlskrona, Vita Hästen, Asplöven och Mora.
Ärligt talat. Förutom att Jörgen Lindgren får en smäll på näsan. Hur kul skulle detta vara sportsligt?
Jag hade helst haft både Leksand och Malmö i SHL på grund av att båda drar mycket publik och TV-tittare, för det behövs. Men nu när det inte går så tar jag Malmö alla dagar i veckan.
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

ciirree skrev:
Farstakostym skrev:
minalman skrev:
En självklarhet för mig.
Lek med tanken att vi inför nästa säsong hade förlorat Modo och Leksand, upp kommer Karlskrona, Vita Hästen, Asplöven och Mora.
Ärligt talat. Förutom att Jörgen Lindgren får en smäll på näsan. Hur kul skulle detta vara sportsligt?
Jag hade helst haft både Leksand och Malmö i SHL på grund av att båda drar mycket publik, och det behövs. Men nu när det inte går så tar jag Malmö alla dagar i veckan.

Fast det var inte det jag påstod. Hade helst sett Modo, Leksand, Malmö och Västerås om jag fick bestämma. Men mellan Malmö och Leksand ser jag hellre Leksand då de inte har samma möjligheter att konkurrera med oss som Malmö.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Farstakostym skrev:
ciirree skrev:
Farstakostym skrev:
minalman skrev:
En självklarhet för mig.
Jag hade helst haft både Leksand och Malmö i SHL på grund av att båda drar mycket publik, och det behövs. Men nu när det inte går så tar jag Malmö alla dagar i veckan.

Fast det var inte det jag påstod. Hade helst sett Modo, Leksand, Malmö och Västerås om jag fick bestämma. Men mellan Malmö och Leksand ser jag hellre Leksand då de inte har samma möjligheter att konkurrera med oss som Malmö.
Ja jag kanske missuppfattade litegrann.
Men Malmö är en storstad och har kanske Sveriges bästa arena. Både den och staden är bra för SHL. Ser inte att Malmö skulle vara dåligt för oss heller bara för att de på sikt har bättre chanser att konkurrera. Malmö drar mycket publik och TV tittare dessutom.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

ciirree skrev: .
Men Malmö är en storstad och har kanske Sveriges bästa arena. Både den och staden är bra för SHL. Ser inte att Malmö skulle vara dåligt för oss heller bara för att de på sikt har bättre chanser att konkurrera. Malmö drar mycket publik och TV tittare dessutom.
Nej. Malmö har historiskt inte dragit speciellt mycket publik. Framförallt inte på bortaplan. Bortgick du det ifrån?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Farstakostym skrev:
minalman skrev:
Nu har jag sovit på saken. Tycker fortfarande samma. Men det är inte för att SHL ska vara välmående utan för att våra framtida framgångar inte ska devalveras.
Visst, min åsikt om Leksand är färgad av deras ekonomiska bakgrund. Gå i rekonstruktion, låta staten betala löner, slippa undan med att betala sina egna skulder (till bland annat oss), sälja trottoarer till kommunen, samtidigt värva. De är hockeyns motsvarighet till skidornas Mühlegg.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
gost

Inlägg av gost »

Det här har väl dryftats även lite i tråden om hockeyallsvenskan. Eftersom undertecknad bor i skåne så ser jag gärna malmö ta leksands plats så jag kan lätt ta mig till en mkt trevlig arena och skåda härliga djurgården, dessutom hyser jag stor förakt mot leksand och deras s.k ekonomi, samt att deras supportrar verkar vara idioter till stora delar.
Dock tror jag inte det går att komma ifrån att leksand drar mer publik till våra hemma matcher. Vid viktiga matcher mot leksand tror jag att det skulle vara lönsamt att hålla matcherna i globen, något som jag tror inte skulle gå mot malmö.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

gost skrev:Dock tror jag inte det går att komma ifrån att leksand drar mer publik till våra hemma matcher. Vid viktiga matcher mot leksand tror jag att det skulle vara lönsamt att hålla matcherna i globen, något som jag tror inte skulle gå mot malmö.
Så är det. Mot Malmö skulle vi kanske sälja 6500 biljetter och mot Leksand 13500 biljetter. Det blir ju särskilt inga problem nästa säsong då vi bara har två möten mot dom istället för tre. Bör hamna runt 2 miljoner i intäktsförluster om Malmö går upp istället för Leksand. Pengar som vi inte har råd att tappa.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

gost skrev:Det här har väl dryftats även lite i tråden om hockeyallsvenskan. Eftersom undertecknad bor i skåne så ser jag gärna malmö ta leksands plats så jag kan lätt ta mig till en mkt trevlig arena och skåda härliga djurgården, dessutom hyser jag stor förakt mot leksand och deras s.k ekonomi, samt att deras supportrar verkar vara idioter till stora delar.
Dock tror jag inte det går att komma ifrån att leksand drar mer publik till våra hemma matcher. Vid viktiga matcher mot leksand tror jag att det skulle vara lönsamt att hålla matcherna i globen, något som jag tror inte skulle gå mot malmö.
Redhawks har väl två rekonstruktioner på kontot senaste 10 åren, för att vara petnoga, och har dessutom varit beroende av farbror Percy och Hugo Stenbecks allmosor.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:
Håller med Farstakostymen.

Sitter hellre i en fullsatt Globen och ser match mot Leksand än i ett trött hovet mot Mif inför 6000 pers.

Mif är ointressant, Leksand väcker känslor.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

DRC skrev:
gost skrev:Det här har väl dryftats även lite i tråden om hockeyallsvenskan. Eftersom undertecknad bor i skåne så ser jag gärna malmö ta leksands plats så jag kan lätt ta mig till en mkt trevlig arena och skåda härliga djurgården, dessutom hyser jag stor förakt mot leksand och deras s.k ekonomi, samt att deras supportrar verkar vara idioter till stora delar.
Redhawks har väl två rekonstruktioner på kontot senaste 10 åren, för att vara petnoga, och har dessutom varit beroende av farbror Percy och Hugo Stenbecks allmosor.
Jag vill inte försvara MIF på något sätt men berodde inte den senaste rekonstruktionen på ett "litet" missförstånd mellan Stenbeck och MIF gällande Klasens kontrakt? Vad skulle han få, 21 millar netto över 3 säsonger?

Kanske var det en av många missförstånd.

"Jag har en familj att försörja"
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mif är ointressant, Leksand väcker känslor.
Dagsens sanning! Det medges.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Morwin

Inlägg av Morwin »

MIF > LIF vilken dag som helst.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Oj