Sportchef
Jag kan bekräfta det! Men jag har inte fått namnet än, det ska bli intressant att se vem det är 
Ännu mer intressant ska det bli att se resultatet om några år när vi har haft en sportchef ett tag!

Ännu mer intressant ska det bli att se resultatet om några år när vi har haft en sportchef ett tag!
Senast redigerad av Kojak den 2007-04-25 15:00:03, redigerad totalt 2 gång.
-
Janne kan nog klara av den rollen, ,men jag hade nog nästan hellre sett att man plockat in en person som inte haft kopplingar till DIF förut. alltså en person som med kritiska ögon kan se över hela verksamheten. Finns alltid en risk att "det blir för snällt" då man anställer folk med tidigare koppling till klubben.
För övrigt hade jag helst sett Putte i denna roll, men det är en helt annan historia.
För övrigt hade jag helst sett Putte i denna roll, men det är en helt annan historia.
- Ritterwand
Bra att de tar in en kille som varit lite vid sidan om som kan styra upp.
Förhoppningsvis tar han tag i en del lösa trådar, som t.ex att skapa förutsättningar för de bästa j20-spelarna att lära sig spela seniorhockey innan de slussas in i A-laget. Dvs nån form av farmarlag, som vi hade i Nacka på 80-talet. Sen vore det kul om DIF kunde bli det lag som är bäst på scouting igen. Det har blivit lite väl många felvärvningar de senaste åren och det är nog rätt dyrt i längden.
Förhoppningsvis tar han tag i en del lösa trådar, som t.ex att skapa förutsättningar för de bästa j20-spelarna att lära sig spela seniorhockey innan de slussas in i A-laget. Dvs nån form av farmarlag, som vi hade i Nacka på 80-talet. Sen vore det kul om DIF kunde bli det lag som är bäst på scouting igen. Det har blivit lite väl många felvärvningar de senaste åren och det är nog rätt dyrt i längden.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Det här känns bra! Välkommen tillbaka Janne!
Tidigare Djurgården-koppling är bra i kombination med att han varit och prövat vingarna utanför (nästan 10 år) med även scouting för NHL-lag förutom tränare och sportchef.
Tidigare Djurgården-koppling är bra i kombination med att han varit och prövat vingarna utanför (nästan 10 år) med även scouting för NHL-lag förutom tränare och sportchef.
Senast redigerad av JJ den 2007-04-26 15:20:40, redigerad totalt 1 gånger.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem