Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:Idioti att inte förlänga med Saviano.
En klubb har inte total makt över en spelare. Om man läser artikeln framgår det relativt tydligt att Saviano själv vill lämna Djurgården och att beslutet är gemensamt.

Det är således långt ifrån idioti utan snarare något man inte kunde göra något åt, oavsett om DIF själva hade velat ha honom kvar eller ej.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:
En klubb har inte total makt över en spelare. Om man läser artikeln framgår det relativt tydligt att Saviano själv vill lämna Djurgården och att beslutet är gemensamt.

Det är således långt ifrån idioti utan snarare något man inte kunde göra något åt, oavsett om DIF själva hade velat ha honom kvar eller ej.
Jag tolkar artikeln tvärtom ja. Saviano nämner ju till och med strulet med att byta klubb när man har familj... Jag får uppfattningen att han gärna hade varit kvar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:

Det som står på hemsidan gällande när en spelare lämnar är ju alltid ganska sådär... Alltid ömsesidigt beslut. Guter-versionen ändrades ju tre gånger.

På Saviano låter det som att han gärna inte hade flyttat nu när han ska få barn.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:

Det som står på hemsidan gällande när en spelare lämnar är ju alltid ganska sådär... Alltid ömsesidigt beslut. Guter-versionen ändrades ju tre gånger.

På Saviano låter det som att han gärna inte hade flyttat nu när han ska få barn.
"Min familj är redo att gå vidare och det här är vår första möjlighet att flytta någon annanstans."

Tycker snarare tvärtom när jag läser ovanstående. Man kan emellertid givetvis inte veta säkert.

Guter-soppan däremot är ganska självklart att det var DIF som var boven. Iallafall vad gäller själva beslutet att bryta kontraktet.
Säg den glädje som varar
difanda

Inlägg av difanda »

Vad säger folket om Jocke tar över Zabels plats? Behålla hans ledaregenskaper i båset. Enligt mig skulle det kännas bättre än som SC.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

difanda skrev:Vad säger folket om Jocke tar över Zabels plats? Behålla hans ledaregenskaper i båset. Enligt mig skulle det kännas bättre än som SC.
Skulle gissa att det steget är lite för nära för att tas just nu. Låt han få lite distans till det först. Osäker på om jag ens vill ha in honom som sportchef på direkten, även om jag inte hade tackat nej då jag fruktar att vi får någon sämre. Låt honom börja som ass i J20/J18 och scouta A-lagets kommande motstånd eller tänkbara värvningar inom landet eller något.
Expert.
difanda

Inlägg av difanda »

SirDIFalot skrev:
difanda skrev:Vad säger folket om Jocke tar över Zabels plats? Behålla hans ledaregenskaper i båset. Enligt mig skulle det kännas bättre än som SC.
Skulle gissa att det steget är lite för nära för att tas just nu. Låt han få lite distans till det först. Osäker på om jag ens vill ha in honom som sportchef på direkten, även om jag inte hade tackat nej då jag fruktar att vi får någon sämre. Låt honom börja som ass i J20/J18 och scouta A-lagets kommande motstånd eller tänkbara värvningar inom landet eller något.
Mmm det låter vettigt! Misstänker själv att vi fortsätter utan SC även nästa säs...men hoppas jag har fel!
elijas

Inlägg av elijas »

Lyssnade på Nordicbets hockeypodd. I avsnitt 2 pratar man Djurgårn och gäst är Daniel Breitholtz.
Frågan gällande sportchef dyker upp och han säger då att han hört att K-G kanske blir kvar även nästa säsong. Vet inte alls hur mycket det är taget är ur luften men det är ju en intressant tanke...
Antingen är det som han säger eller så är ny sportchef redan klar men man väntar på att nuvarande lag ska spela klart sin säsong innan man presenterar nyheten eller så vet jag inte vad som händer :?
Puckey

Inlägg av Puckey »

difanda skrev:
SirDIFalot skrev:
Mmm det låter vettigt! Misstänker själv att vi fortsätter utan SC även nästa säs...men hoppas jag har fel!
Det är nog bra att Jocke slipper vara den som klipper banden till flera av de spelare han lotsat genom de senaste två säsongerna.
Användarvisningsbild
bbjs

Inlägg av bbjs »

Jösses, ut med Steve - en till av ledarna/pådrivarna i årets lag.
Tellan & Ferna (om han kommer tillbaka) åldermän, sen Alvarez ??
Inga kaptensämnen...

Var är skäggen ???
:shock: :shock: :shock:

En Sportchef NU !!!
:? :? :?
Donkels

Inlägg av Donkels »

Jag gillade Savianos attityd men i långa loppet var han för liten för att spela på den här nivån då motståndarna allt som oftast med lätthet puttade bort honom
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Donkels skrev:Jag gillade Savianos attityd men i långa loppet var han för liten för att spela på den här nivån då motståndarna allt som oftast med lätthet puttade bort honom
Har du ben som savianos spelar storleken mindre roll. Jag menar killen gjorde ju mycket mer nytta på isen jämfört med en spelare som Alvarez som har storleken på sin sida.
mb81

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:
Donkels skrev:Jag gillade Savianos attityd men i långa loppet var han för liten för att spela på den här nivån då motståndarna allt som oftast med lätthet puttade bort honom
Har du ben som savianos spelar storleken mindre roll. Jag menar killen gjorde ju mycket mer nytta på isen jämfört med en spelare som Alvarez som har storleken på sin sida.
Vi får väl hoppas på att vi hittar en ny klubb åt Alvarez. Challe gjorde en miss som skrev 2 år där.
mb81

Inlägg av mb81 »

Vi ska visat intresse för Jared Aulin enligt silly season shl på facebook. Vet inte vad det är för sida eller vilka som ligger bakom.
Jared Aulin som ryktas lämna Örebro Hockey nästa säsong är enligt våra uppgifter intressant för några SHL-klubbar. Enligt en källa som vanligtvis brukar ha rätt har 3 SHL-klubbar tagit kontakt, det ska vara Leksands IF, Karlskrona HK och Djurgårdens IF. En hel del intresse finns det även i Finland för den kanadensiske centern.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Aulin känns väl som en klar uppgradering av vår centersida om han är tänkt att ansluta tillsammans med Sallinen.
Låst