vi låtsas att den inte är det, behöver lite skadeglädje idagJohanPez skrev:Den var ju fejk?olympusPr1me skrev:Sitter och njuter av den jävla sopan till supporter som sålde alla sina tröjor, kepsar och dylikt och sa till tidningarna att han skulle börja heja på Leksand istället,
Hittar tyvärr inte nyheten på internet så kan ej länka
Skickat från min iPhone med Tapatalk
DIF i Media
-
Re: DIF i Media
Aha okej. Ja, vilket jävla stolpskott han var, fick vad han förtjänar.olympusPr1me skrev:vi låtsas att den inte är det, behöver lite skadeglädje idagJohanPez skrev:Den var ju fejk?olympusPr1me skrev:Sitter och njuter av den jävla sopan till supporter som sålde alla sina tröjor, kepsar och dylikt och sa till tidningarna att han skulle börja heja på Leksand istället,
Hittar tyvärr inte nyheten på internet så kan ej länka
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
https://www.youtube.com/watch?v=OSVck7PJK4s
Fyra dagar gammal "DIFpodd" med Garpenlöv och Breitholtz.
Expert.
Gillar Breitholtz men hans åsikt om att Nilson värvningen sänkte laget är ju helt bakom flötet. Vi hamnade i svackan redan i November. Inte efter Nilson signade.SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=OSVck7PJK4s
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
- SirDIFalot
Han går väl efter resultaten? Efter Mackan kom in fick vi den sämsta hemmastreaken på nästan 20 år. Det är ju fakta. Mackan-värvningen var ju en gigantisk smäll som jag tror tog energi och kraft från alla inom föreningen. Den påverkade säkerligen negativt.Godnoken skrev:Gillar Breitholtz men hans åsikt om att Nilson värvningen sänkte laget är ju helt bakom flötet. Vi hamnade i svackan redan i November. Inte efter Nilson signade.SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=OSVck7PJK4s
Intressantaste delen i podden är väl att Breitholtz säger att han hört rykten om att KG kanske fortsätter som sportchef.
Expert.
DIF i Media
Hur är känslan för er alla spontant om KG fortsätter?
K-G har inte kontakterna!!
Får KG jobba vidare vill det nog till att han verkligen har fingertoppskänsla. Hans förtroendekapital kan omöjligen vara direkt stort och jag ställer mig också frågande till om hans kontaktnät räcker till.
Skulle han bli kvar är det ju dessutom en jävla pungspark på vår rekryteringsprocess. Om man har letat efter ett nytt namn under 12 månader och inte hittat något. Vad fasen säger de om de ansvariga eller klubbens attraktionskraft.
Blir han kvar känns dessutom risken än större att hemvändandet av gamla spelare kommer bli än större vilket i alla fall inte jag ser som något positivt.
Skulle han bli kvar är det ju dessutom en jävla pungspark på vår rekryteringsprocess. Om man har letat efter ett nytt namn under 12 månader och inte hittat något. Vad fasen säger de om de ansvariga eller klubbens attraktionskraft.
Blir han kvar känns dessutom risken än större att hemvändandet av gamla spelare kommer bli än större vilket i alla fall inte jag ser som något positivt.
- SirDIFalot
Att Djurgården fortsätter vägra jobba brett och bara vill ha folk från Djurgården. Som i somras när Garpen och Wikegård tackade nej "Jaha, KG får väl gå in själv då, ring putte också"ciirree skrev:Hur är känslan för er alla spontant om KG fortsätter?
"Jaha, Jocke tacka nej.. Så var det ju inte tänkt. Då får jag väl fortsätta själv"
Oavsett vad måste vi bredda den sportsliga organisationen. Långt ifrån SHL-nivå på den nu.
Expert.
- SirDIFalot
Vad grundar du det på? Han har ju under sin korta tid på jobbet redan tackat nej till Murray och Cehlin.Kall-El skrev:Får KG jobba vidare vill det nog till att han verkligen har fingertoppskänsla. Hans förtroendekapital kan omöjligen vara direkt stort och jag ställer mig också frågande till om hans kontaktnät räcker till.
Expert.
Spontant så är det väldigt få beslut under KGs tid som sportchef som jag är nöjd med. Ser mycket hellre någon annan på den positionen, men bra att man inte tar vem som helst ändå.
Avgå Jocke.
Brodin, Hedman-ryktet... Vi får väl se vad som händer med Sillen....SirDIFalot skrev:Vad grundar du det på? Han har ju under sin korta tid på jobbet redan tackat nej till Murray och Cehlin.Kall-El skrev:Får KG jobba vidare vill det nog till att han verkligen har fingertoppskänsla. Hans förtroendekapital kan omöjligen vara direkt stort och jag ställer mig också frågande till om hans kontaktnät räcker till.
Alla de tre har väl vissa kopplingar till DIF.
- SirDIFalot
Ok, men han har ju nobbat lika många som han tagit in. Tidigare har vi ju inte nobbat någon som vill hem. Undantaget Tellan 2011.Kall-El skrev:Brodin, Hedman-ryktet... Vi får väl se vad som händer med Sillen....SirDIFalot skrev:Vad grundar du det på? Han har ju under sin korta tid på jobbet redan tackat nej till Murray och Cehlin.Kall-El skrev:Får KG jobba vidare vill det nog till att han verkligen har fingertoppskänsla. Hans förtroendekapital kan omöjligen vara direkt stort och jag ställer mig också frågande till om hans kontaktnät räcker till.
Expert.
SirDIFalot skrev:Ok, men han har ju nobbat lika många som han tagit in. Tidigare har vi ju inte nobbat någon som vill hem. Undantaget Tellan 2011.Kall-El skrev:Sedan får man ju också se vad som händer med Nilson.SirDIFalot skrev:Vad grundar du det på? Han har ju under sin korta tid på jobbet redan tackat nej till Murray och Cehlin.Kall-El skrev:Får KG jobba vidare vill det nog till att han verkligen har fingertoppskänsla. Hans förtroendekapital kan omöjligen vara direkt stort och jag ställer mig också frågande till om hans kontaktnät räcker till.
Hade helt enkelt velat se en person komma in som sportchef helt utan tidigare kopplingar till DIF.
Tror vi hade vunnit på detta ordentligt.
En sådan som Anders Forsberg borde väl rimligtvis med sin bakgrund i SAIK veta hur man skapar framgång. Sedan kanske inte han är rätt ämne för en sportchef.
Brodin, Hedman-ryktet... Vi får väl se vad som händer med Sillen....
- SirDIFalot
Där blev det nå fel med quotningen. Men jag hade också gärna sett Anders Forsberg. Känns som ett drömnamn. Och "lagom mycket" DIF-bakgrund.
Expert.