Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

pulverapa skrev:Hultström och Gysbers hoppas jag blir våra nya backar inför nästa säsong.
+1
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

ciirree skrev:
pulverapa skrev:Hultström och Gysbers hoppas jag blir våra nya backar inför nästa säsong.
+1
+2
Bengan08
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bengan08 »

MarcusDaze skrev:
ciirree skrev:
+1
+2
+3
Grimster

Inlägg av Grimster »

Bengan08 skrev:
MarcusDaze skrev:
ciirree skrev:
+1
+2
+3
+4
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Känns vågat lägga stora pengar på Hultström OCH Gysbers. Två spelar som har alla sina tillgångar i offensiven.

Sen är det onödigt spekulera då Hultström & Press redan är klara. Då är det uteslutet ta in en dyr offensiv back som Gysbers.
thuna86

Inlägg av thuna86 »

Niclas bergfors kan det vara nåt? Öppnar för shl spel, 21 mål i khl.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Precis som någon tidigare nämnt så vill jag helst ha in några spelare som har en vinnarattityd med sig. Självklart kan vi inte börja värva lirare från Skellefteås förstafemma men jag ser framför mig spelare som kanske inte fått tillräckligt med utrymme i topplagen och behöver gå vidare för att utvecklas och få sina genombrott.
Känns dock som om vi bara värvar från bottenkonkurrenter eller lag som håller på och åka ur HA. Vet inte riktigt vilket "go" dom kommer in med i omklädningsrummet.

Vilka ska vi då värva? Det vet inte jag, det får någon annan kunnig människa lösa.
ciirree

Inlägg av ciirree »

jensa öhling skrev:Känns vågat lägga stora pengar på Hultström OCH Gysbers. Två spelar som har alla sina tillgångar i offensiven.

Sen är det onödigt spekulera då Hultström & Press redan är klara. Då är det uteslutet ta in en dyr offensiv back som Gysbers.
Gysbers är ju bra åt båda håll?
Sista två matcherna svek han lite i defensiven, sista var katastrof. Men det var hela laget endå.
Dessutom har han varit med ett tag. Jag känner väl att det kan bli lite väl valpigt om vi tar in Press och Hultström när Fernholm potentiellt slutar.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

ciirree skrev:
jensa öhling skrev:Känns vågat lägga stora pengar på Hultström OCH Gysbers. Två spelar som har alla sina tillgångar i offensiven.

Gysbers är ju bra över hela banan? Dessutom har han en del rutin och jag känner väl att det kan bli lite väl valpigt om vi tar in Press och Hultström när Fernholm potentiellt slutar.

Håller fullständigt med, Hultström är jag absolut för alla dagar i veckan medan jag är betydligt mera tveksam till Press.
Ser honom som en utvecklingsbar back dock har vi redan Falk, Englund, AOM, Westlund under kontrakt vilka alla bör gå in under samma kategori som Press när det gäller unga utvecklingsbara. Sen att Press kanske är en större talang osv känns mera tvetydigt då det beror på vem man frågar och vad man vill se för typ av Backar.

Personligen hoppas jag att vi är och hugger på Grundel. Tror att han skulle vara ett riktigt bra komplement till Hultström som nyförvärv.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag tycker det kryllar av defensiva backar i vår trupp, jag kan tycka det vore trevligt om vi kunde förflytta spelet till offensiv zon lite mer. Det kan vi göra med dessa herrar, plus att Gysbers är väldigt kompetent bakåt också. Med "offensiv" back så tycker jag viktigast är att han är lugn med pucken i defensiv zon och är bra på att hitta gubbar i uppspelen. Det är absolut viktigast.
Senast redigerad av pulverapa den 2015-03-23 10:47:15, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skall vi plocka in Hultström, vilket jag ser som helt riktigt då vi behöver ha in en PP-back måste back två in vara en mer renodlad defensiv back inte minst då spelare som Arnesson, Gysbers och Fernholm knappast kommer spela vidare för oss. ( Stora starka och hyfsat pålitliga defensivt alla tre. )

Hultström - ny defensiv back av kvalité låter som ett bra första backpar.

Det trista är dock att övriga backar vi har under kontrakt känns som backar för ett tredjepar.

Falk - Högström känns som ett knappt godkänt backpar två i min bok.

OM man bortser från de uppenbara backarna som borde försvinna skulle jag därför väldigt gärna vilja ha en in en back till typ Claesson för kunna formera backparen liknande detta:

Hutström - Ny
Högström - Claesson
Falk - Holm
Valfria två ungtuppar som känns hetast för dagen.

Den backbesättningen känns för min del helt ok kvalitetsmässigt och balansmässigt.

Och ja "ny" skulle för min del gärna bli Gysbers eller om Arensson mot alla odds skulle bli kvar en säsong till.
mb81

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:Skall vi plocka in Hultström, vilket jag ser som helt riktigt då vi behöver ha in en PP-back måste back två in vara en mer renodlad defensiv back inte minst då spelare som Arnesson, Gysbers och Fernholm knappast kommer spela vidare för oss. ( Stora starka och hyfsat pålitliga defensivt alla tre. )

Det trista är dock att övriga backar vi har under kontrakt känns som backar för ett tredjepar.

OM man bortser från de uppenbara backarna som borde försvinna skulle jag därför väldigt gärna vilja ha en in en back till typ Claesson för kunna formera backparen liknande detta:

Hutström - Ny
Högström - Claesson
Falk - Holm

Den backbesättningen känns för min del helt ok kvalitetsmässigt och balansmässigt.

Och ja "ny" skulle för min del gärna bli Gysbers eller om Arensson mot alla odds skulle bli kvar en säsong till.
Du dumpar Norell eller ska vi ha 10 backar på kontrakt?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

thuna86 skrev:Niclas bergfors kan det vara nåt? Öppnar för shl spel, 21 mål i khl.
Känns lite som när Thoresen öppnade för "Sverige och Schweiz". Rätt långsökt.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
thuna86 skrev:Niclas bergfors kan det vara nåt? Öppnar för shl spel, 21 mål i khl.
Känns lite som när Thoresen öppnade för "Sverige och Schweiz". Rätt långsökt.
Så trött på dessa "Sverige eller Schweiz". Säg sanningen istället: "Där jag tjänar mest pengar".
Fan visa lite balls!

Istället blir det: "Dags att komma hem nu känner jag" - när man är 54 år och är skadad 3/4 av säsongen.
Senast redigerad av ciirree den 2015-03-23 12:14:02, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

mb81 skrev:
Kall-El skrev:Skall vi plocka in Hultström, vilket jag ser som helt riktigt då vi behöver ha in en PP-back måste back två in vara en mer renodlad defensiv back inte minst då spelare som Arnesson, Gysbers och Fernholm knappast kommer spela vidare för oss. ( Stora starka och hyfsat pålitliga defensivt alla tre. )

Hutström - Ny
Högström - Claesson
Falk - Holm

Du dumpar Norell eller ska vi ha 10 backar på kontrakt?
Borde kanske varit tydligare på slutet. Med ungtoppar menar jag Norell, Englund, AOM och Westlund. De fyra slåss om två platser alternativt lånas två av dem ut i omgångar.
Låst