Blir det så är jag jättenöjd. XXXXX behöver vara en kreativ pucktrygg LW. Vi behöver egentligen inte lägga några mer pengar på bredd så ser inget behov av Hedman. Spara dom pengarna istället.
Om vi siktar på spets, skulle det kunn ligga något i ryktet om Bill Sweatt?
Cehlin är en typisk grundserielirare som försvinner helt i ett slutspel. Se hur Granström, Sylvegård etc. helt plötsligt blir tjurar efter att ha varit bruna under grundserien.
Det verkar som, eller jag hoppas att, KG uppmärksammat hur mjuk truppen förra säsongen var lex Hedman och Brodin.
Vad gäller backsidan så är varken Press eller Hultström någon en vill sätta för att försvara en ledning med en minut kvar på klockan. Hitta en sån också KG så har du, i min bok, verkligen gjort ett fint jobb.
Förlåt också KG för att jag tyckte att du skulle ta över sovernirshoppen.
Inget ont om chelin men han är ingen spelare som för tillfället borde ta en plats i en första eller andra femma i shl. Iaf inte i ett lag som vill ligga på den övre halvan.
Hm. Jag brukar alltid tänka positivt kring truppen och nyförvärv eftersom mycket även hänger på hur själva laget i slutändan blir, mao inställningen, lagandan och hjärtat. Lite Lex KHK: med små medel kan man ändå komma långt.
Men det slår mig att de nyförvärv som presenteras, alt. spekuleras i kommer från idel dåliga lagbyggen. Dvs ex. Leksand, Brynäs, SSK och ett Färjestad som missade slutspelet för första gången på 20 år. Få förvärv kommer från mittenlag eller än mindre vinnarlag - och jag är fullt insatt i de ekonomiska aspekterna mm och att det mycket väl kan bli bättre för vissa spelare med en annan miljö osv. Men hur är inställningen på dessa individer? Nollställda till det bättre per automatik? Jag är skeptisk.
Känns lite oroligt tycker jag. Att sedan fortsätta ta in spelare från truppen från skitåret då vi åkte ur.. Tja. Nja.
Kanske kan bli bättre om/när Dahlén kommer in och tänker nytt.
Senast redigerad av Calle den 2015-03-20 20:31:30, redigerad totalt 1 gånger.
Ni som snackar om Thoresen. Finns det något som pekar på att han ens skulle ha en tanke på att återvända till Djurgårn? Han har spelat här drygt en och en halv säsong.
Om han ens skulle fundera på Sverige, vad är det som säger att inte ex. Skellefteå eller Färjestad ligger närmare till hands?
Calle skrev:Hm. Jag brukar alltid tänka positivt kring truppen och nyförvärv eftersom mycket även hänger på hur själva laget i slutändan blir, mao inställningen, lagandan och hjärtat. Lite Lex KHK: med små medel kan man ändå komma långt.
Men det slår mig att de nyförvärv som presenteras, alt. spekuleras i kommer från idel dåliga lagbyggen. Dvs ex. Leksand, Brynäs, SSK och ett Färjestad som missade slutspelet för första gången på 20 år. Få förvärv kommer från mittenlag eller än mindre vinnarlag - och jag är fullt insatt i de ekonomiska aspekterna mm och att det mycket väl kan bli bättre för vissa spelare med en annan miljö osv. Men hur är inställningen på dessa individer? Nollställda till det bättre per automatik? Jag är skeptisk.
Känns lite oroligt tycker jag. Att sedan fortsätta ta in spelare från truppen från skitåret då vi åkte ur.. Tja. Nja.
Kanske kan bli bättre om/när Dahlén kommer in och tänker nytt.
Bra frågeställning. Viktigt att få in rätt karaktärer. Där måste man ändå gå på individerna. Vissa spelare sprider negativa vibbar vid motgångar och har divig inställning till medspelare.
Därför hoppas jag man är noga med den biten. Samtidigt behövs det spetskompetens. Inte så lätt att hitta detta i samma spelare till överkomligt pris. Har man ledare och övervägande bra karaktärer i laget kommer även "divor" till sin rätt.
Vet inte hur Sallinens karaktär är men besitter bra spelsinne. Liknar Ljungh rätt mycket som spelartyp, om än snäppet vassare. En spelare som kan göra avgörande moment. Styra ett bra PP.
Blir det så är jag jättenöjd. XXXXX behöver vara en kreativ pucktrygg LW. Vi behöver egentligen inte lägga några mer pengar på bredd så ser inget behov av Hedman. Spara dom pengarna istället.
Sören - Sallinen - Cehlin
Sweatt - Regin - Brodin
Bernhardt - Ljung - Fällström
Hank - Hage - Lundberg
Extra
Vejdemo, Alvarez, Rundqvist
Ja, Sir, där har du din LW
Kan Sweatt ens klassas som ett rykte? Vad var det? En kommentar på aftonbladet?
Sören - Sallinen - Cehlin
Sweatt - Regin - Brodin
Bernhardt - Ljung - Fällström
Hank - Hage - Lundberg
Extra
Vejdemo, Alvarez, Rundqvist
Ja, Sir, där har du din LW
Kan Sweatt ens klassas som ett rykte? Vad var det? En kommentar på aftonbladet?
Haha nej jag tror inte det. Det var någon i Rinkside3 appen som hade skrivit nåt i stil med: Jaha, Bill Sweatt till DIF. Blir inte ens förvånad.
Det var bara så passande att han var LW och det var det enda som fattades på din uppställning. Passade bra in på din beskrivning med.
Han får gärna komma dock. Inte mig emot.
Tappar vi Jocke, Samme och Honken så är det ju inte bara bra hockeyspelare vi behöver ersätta med - det är tydliga ledarkaraktärer som försvinner. Och jag ser inte någon naturlig ersättare vad gäller den biten i den nuvarande truppen.
Jag såg att någon nämnde att det var viktigt att få kvar Saviano av just den anledningen. Och jag håller lite grann med. En spelare som alltid ger hundra procent och verkar vara omtyckt i omklädningsrummet, rutinerad och accepterar en mindre roll på isen. Jag vet inte hur stor roll han haft i omklädningsrummet - men han skulle nog kunna axla en sådan roll.
Men det där utgår jag ifrån att DIF-ledningen har stenkoll på.
Men jag kommer att sakna Jockes ledaregenskaper, om han nu inte blir kvar ett år till, men jag tvivlar. Jag bara älskar sättet han försöker väcka laget i sista periodpausen mot Luleå.
Andreas Engqvist hade ju varit drömmen, både hockey- och ledarmässigt.
Rådgivaren skrev:Tappar vi Jocke, Samme och Honken så är det ju inte bara bra hockeyspelare vi behöver ersätta med - det är tydliga ledarkaraktärer som försvinner. Och jag ser inte någon naturlig ersättare vad gäller den biten i den nuvarande truppen.
Jag såg att någon nämnde att det var viktigt att få kvar Saviano av just den anledningen. Och jag håller lite grann med. En spelare som alltid ger hundra procent och verkar vara omtyckt i omklädningsrummet, rutinerad och accepterar en mindre roll på isen. Jag vet inte hur stor roll han haft i omklädningsrummet - men han skulle nog kunna axla en sådan roll.
Men jag kommer att sakna Jockes ledaregenskaper, om han nu inte blir kvar ett år till, men jag tvivlar. Jag bara älskar sättet han försöker väcka laget i sista periodpausen mot Luleå.
Håller med till 100% väldigt många äldre spelare verkar försvinna till kommande säsong. Hockeymässigt borde de flesta vara rätt enkla att ersätta, men deras ledarförmåga kan inte bara andra "ta över". Jag hoppas ju fortfarande att Jocke kommer lira en säsong till även om det knappast är troligt.
Av denna anledning hoppas jag man kan hitta en roll åt Saviano.
Inte minst därför att man korkat nog valde att inte förlänga med Lauritzen.
Dessutom tror inte jag att Fernholm kommer lira hockey något mera och där tappar vi än mer rutin.
Det går ju en del rykten ang Robin Press från Södertälje. Jag själv är från Tälje hela släkten är ssk:are min far sa igår att ni får gärna ta Press han vart utbuad igår då han tydligen slog fel pass efter fel pass och slarvade med pucken. Nu är killen bara 20år men det låter inge vidare.. Hoppas vi inte lägger nå större "Press" på honom
Rådgivaren skrev:Tappar vi Jocke, Samme och Honken så är det ju inte bara bra hockeyspelare vi behöver ersätta med - det är tydliga ledarkaraktärer som försvinner. Och jag ser inte någon naturlig ersättare vad gäller den biten i den nuvarande truppen.
Håller med till 100% väldigt många äldre spelare verkar försvinna till kommande säsong. Hockeymässigt borde de flesta vara rätt enkla att ersätta, men deras ledarförmåga kan inte bara andra "ta över". Jag hoppas ju fortfarande att Jocke kommer lira en säsong till även om det knappast är troligt.
Av denna anledning hoppas jag man kan hitta en roll åt Saviano.
Inte minst därför att man korkat nog valde att inte förlänga med Lauritzen.
Dessutom tror inte jag att Fernholm kommer lira hockey något mera och där tappar vi än mer rutin.
Det är svårt för oss att uttala oss om vilka som är bra ledare och har ledarförmåga. Givetvis kommer vi ha en generationsväxling nu och Jocke är ett extremt tapp. Men nu när laget blir yngre kanske många av de yngre känner sig mer bekväma att ta den rollen. Är ju omöjligt för oss som inte är på insidan vilka som verkligen har den karaktären. Spelare som Sören, Hank, Ljungh, Holm med flera kanske vågar kliva fram mer. Sallinen var assisterande kapten i Leksand så nåt måste han ha också.
Skulle inte ha något att ha Sören som kapten! Lite mer leading by example! Inställning och skicklighet!