Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Sören - Sallinen - Cehlin
XXXXX - Regin - Fällström
Bernhardt - Ljungh - Brodin
Hank - Hage - Lundberg
Blir det så är jag jättenöjd. XXXXX behöver vara en kreativ pucktrygg LW. Vi behöver egentligen inte lägga några mer pengar på bredd så ser inget behov av Hedman. Spara dom pengarna istället.
Hank - Hage - Lundberg
Blir det så är jag jättenöjd. XXXXX behöver vara en kreativ pucktrygg LW. Vi behöver egentligen inte lägga några mer pengar på bredd så ser inget behov av Hedman. Spara dom pengarna istället.
Expert.
Peter Mueller lämnar Kloten efter en medioker säsong. Någon som har koll? Intressant?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9220
Avgå Jocke.
- SirDIFalot
Han är jättebra. Förvånad att han inte tog en plats i NHL i höstas. Men Blues hade bra djup. Var nog en rätt besviken Mueller som återvände till Kloten. Han är främst RW dock. Kan inte minnas att jag sett honom spela LW någonting.B.I.B.A skrev:Peter Mueller lämnar Kloten efter en medioker säsong. Någon som har koll? Intressant?
Expert.
Hade man inte kunnat pilla in Lauritzen i lina två som ett billigt chansval?SirDIFalot skrev:Han är jättebra. Förvånad att han inte tog en plats i NHL i höstas. Men Blues hade bra djup. Var nog en rätt besviken Mueller som återvände till Kloten. Han är främst RW dock. Kan inte minnas att jag sett honom spela LW någonting.B.I.B.A skrev:Peter Mueller lämnar Kloten efter en medioker säsong. Någon som har koll? Intressant?
Och ersätt Sillen med en bättre forward.
- SirDIFalot
Jag tror inte Lauritzen är billig heller. Veteraner brukar kosta.Kall-El skrev:Hade man inte kunnat pilla in Lauritzen i lina två som ett billigt chansval?SirDIFalot skrev:Han är jättebra. Förvånad att han inte tog en plats i NHL i höstas. Men Blues hade bra djup. Var nog en rätt besviken Mueller som återvände till Kloten. Han är främst RW dock. Kan inte minnas att jag sett honom spela LW någonting.B.I.B.A skrev:Peter Mueller lämnar Kloten efter en medioker säsong. Någon som har koll? Intressant?
Cehlin tror jag kostar mindre än Brodin, han är väldigt angelägen att komma hem och ser honom som en bra komplementspelare, han har ju redan visat att han gjort det bra ihop med Sallinen. Vi har ju tyvärr inte råd med fullfjädrad spets överallt. Vi får peta in ungt och utvecklingsbart istället.
Expert.
-
Om vi får Sallinen och ytterligare bra(läs målfarlig) forward, så e jag nöjd. Sallinen var "bäste man på isen" i senaste hemmamatchen mot lyxfällan i mitt tycke....
ALLTID OAVSETT!
Har svårt att se Lauritzen som dyr med tanke på spelarens alla skador.SirDIFalot skrev:Jag tror inte Lauritzen är billig heller. Veteraner brukar kosta.Kall-El skrev:Hade man inte kunnat pilla in Lauritzen i lina två som ett billigt chansval?SirDIFalot skrev:Han är jättebra. Förvånad att han inte tog en plats i NHL i höstas. Men Blues hade bra djup. Var nog en rätt besviken Mueller som återvände till Kloten. Han är främst RW dock. Kan inte minnas att jag sett honom spela LW någonting.B.I.B.A skrev:Peter Mueller lämnar Kloten efter en medioker säsong. Någon som har koll? Intressant?
Cehlin tror jag kostar mindre än Brodin, han är väldigt angelägen att komma hem och ser honom som en bra komplementspelare, han har ju redan visat att han gjort det bra ihop med Sallinen. Vi har ju tyvärr inte råd med fullfjädrad spets överallt. Vi får peta in ungt och utvecklingsbart istället.
- SirDIFalot
Då skulle han väl i så fall få ett kontrakt som i år. Prestationsbaserat. I nuläget ser jag inte att vi har så mycket att tjäna på det. Antingen så spelar han och kostar en del, trots att han inte är så bra, eller så spelar han inte och är halvskadad hela säsongen som i år. I Lauritzens fall ser jag ingen uppsida.Kall-El skrev:Har svårt att se Lauritzen som dyr med tanke på spelarens alla skador.SirDIFalot skrev:Jag tror inte Lauritzen är billig heller. Veteraner brukar kosta.Kall-El skrev:Hade man inte kunnat pilla in Lauritzen i lina två som ett billigt chansval?SirDIFalot skrev:Han är jättebra. Förvånad att han inte tog en plats i NHL i höstas. Men Blues hade bra djup. Var nog en rätt besviken Mueller som återvände till Kloten. Han är främst RW dock. Kan inte minnas att jag sett honom spela LW någonting.B.I.B.A skrev:Peter Mueller lämnar Kloten efter en medioker säsong. Någon som har koll? Intressant?
Expert.
Sören-Sallinen-Thoresen
Cehlin/Brodin-Regin-Fällström
Har vi råd med detta?
Har vi råd med detta?
Highwind skrev:Sören-Sallinen-Thoresen
Har vi råd med detta?

Fredrik Bremberg fixar biffen!
Läser lite på Leksandsforumet efter att Sallinen/Hultström historien blev till.
Det är ganska kul. Skadeglädje.
Kul med Brodin in och att Nordlund/Lauritzen får lämna var inte någon större överraskning och inte heller några tunga tapp i min bok.
Nu gäller det att få in bra spets framför allt på centersidan. Hoppas verkligen Sallinen/Hultström ryktet inte bara är ett rykte utan att det också blir så.
Sen vill jag ha in en bra forward till, en LW till andra kedjan som kan producera mycket.
Om Sallinen/Hultström visar sig stämma och det faktum att Brodin har kommit in så tycker jag vi har börjat denna Silly på ett bra sätt.
Nu gäller det att få in bra spets framför allt på centersidan. Hoppas verkligen Sallinen/Hultström ryktet inte bara är ett rykte utan att det också blir så.
Sen vill jag ha in en bra forward till, en LW till andra kedjan som kan producera mycket.
Om Sallinen/Hultström visar sig stämma och det faktum att Brodin har kommit in så tycker jag vi har börjat denna Silly på ett bra sätt.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Herregud. De stal ju Guter och Sillen av oss. De ska inte klaga!ciirree skrev:Läser lite på Leksandsforumet efter att Sallinen/Hultström historien blev till.

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SirDIFalot skrev:Sören - Sallinen - Cehlin
Hank - Hage - Lundberg
Om vi siktar på spets, skulle det kunn ligga något i ryktet om Bill Sweatt?
Sören - Sallinen - Cehlin
Sweatt - Regin - Brodin
Bernhardt - Ljung - Fällström
Hank - Hage - Lundberg
Extra
Vejdemo, Alvarez, Rundqvist
Haha. Man ska egentligen göra en användare där och skriva det.minalman skrev:Herregud. De stal ju Guter och Sillen av oss. De ska inte klaga!ciirree skrev:Läser lite på Leksandsforumet efter att Sallinen/Hultström historien blev till.