Ja och det är väl ändå liksom "spetsigt" att få spela i PP. Förstå mig rätt. Om DIF säger "Vi vill lira dig i en 2:a-3:e-kedja och framför mål i PP", då tänker väl inte Brodin "De vill ha mig som brunkare!".Puckey skrev:Absolut.mb81 skrev:Ska vi tippa på att Brodin kommer få rollen framför mål i pp?
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
ciirree skrev:Viken sida är det? Många är fast i gamla rykten och länkar dessa flera gånger om.Violator77 skrev:Nu ryktas det återigen om Thoresen i diverse Facebook-grupper. Snubben verkar självsäker kring "riktigt bra källor" men kan så klart trolla för att få uppmärksamhet. Ta det för vad det är.

Expert.
- doppelmayr
Vore inte Fredrik Claesson en bra värvning? Kontraket löper ut efter säsongen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14412
Känns framförallt som ett rimligt dyrt komplement till Hultström/Press.doppelmayr skrev:Vore inte Fredrik Claesson en bra värvning? Kontraket löper ut efter säsongen
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
DIF Supporters grupp https://www.facebook.com/groups/8182161 ... 8/?fref=nfciirree skrev:Viken sida är det? Många är fast i gamla rykten och länkar dessa flera gånger om.Violator77 skrev:Nu ryktas det återigen om Thoresen i diverse Facebook-grupper. Snubben verkar självsäker kring "riktigt bra källor" men kan så klart trolla för att få uppmärksamhet. Ta det för vad det är.
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Dessa bör ju ligga risigt till för att få kicken eller lånas ut..
Deilert.
Westlund
Englund eller AOM
Alvarez
Heinerö
Hage
Lundberg
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Deilert.
Westlund
Englund eller AOM
Alvarez
Heinerö
Hage
Lundberg
Thoresen ryktas till Lugano.
Hopps seriösa försök görs på Engqvist och Kronwall nu när Khl verkar krisa mer än nånsin....
Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in
ja int3 kommer han hit iaf.mb81 skrev:Thoresen ryktas till Lugano.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Centerfrågan är mer aktuell än någonsin. Känslan är ju att det ska in en till center av relativt hög klass förutom Sallinen.
Ser ju inte det som någon större förstärkning att bara ersätta Jocke med Sallinen och sedan vara nöjda med centersidan. En bättre spelare helt klart men vi skulle nog behöva 2 st nya centrar av högre kvalitet.
Av namnen som florerar av olika anledningar:
Patrick Thoresen - Det här känns bara naivt. Man ska aldrig säga aldrig men han siktar nog på Schweiz vilket även hans agent Ryman hintat om.
Peter Regin - Här har vi egentligen den optimala lösningen. Ryktas fortfarande vara aktuell och har en bra ålder. Hans karriär i Nordamerika är på väg åt helt fel håll och har knappast briljerat i AHL. Skulle nog må bra av att komma hem till Europa.
Andreas Engqvist - Går riktigt bra i både KHL och landslaget. Likt Thoresen har det hintats om fortsättning utomlands, främst KHL i Engqvist fall. Situationen där borta kanske kan lämna en liten öppning för oss. Den stora drömmen tillsammans med Thoresen.
Niklas Fogström - Ingen spelare som det har ryktats om. Bara min egna önskan. Riktigt vass center som behärskar spelet över hela banan. Jobbar stenhårt och blandar det med hög spelintelligens och en vass offensiv.
Ser ju inte det som någon större förstärkning att bara ersätta Jocke med Sallinen och sedan vara nöjda med centersidan. En bättre spelare helt klart men vi skulle nog behöva 2 st nya centrar av högre kvalitet.
Patrick Thoresen - Det här känns bara naivt. Man ska aldrig säga aldrig men han siktar nog på Schweiz vilket även hans agent Ryman hintat om.
Peter Regin - Här har vi egentligen den optimala lösningen. Ryktas fortfarande vara aktuell och har en bra ålder. Hans karriär i Nordamerika är på väg åt helt fel håll och har knappast briljerat i AHL. Skulle nog må bra av att komma hem till Europa.
Andreas Engqvist - Går riktigt bra i både KHL och landslaget. Likt Thoresen har det hintats om fortsättning utomlands, främst KHL i Engqvist fall. Situationen där borta kanske kan lämna en liten öppning för oss. Den stora drömmen tillsammans med Thoresen.
Niklas Fogström - Ingen spelare som det har ryktats om. Bara min egna önskan. Riktigt vass center som behärskar spelet över hela banan. Jobbar stenhårt och blandar det med hög spelintelligens och en vass offensiv.
-
Ljung kommer växa ännu mer nästa säsong och passa bra som 2a center bakom Sallinen.Harold Camping skrev:Centerfrågan är mer aktuell än någonsin. Känslan är ju att det ska in en till center av relativt hög klass förutom Sallinen.
Fogström Har väl aldrig levererat en riktigt bra säsong i SHL och är dessutom 33 bast? Då ser jag mycket hellre att Vejdemo får chansen jämte Sallinen, Ljungh och Hage.Harold Camping skrev:Centerfrågan är mer aktuell än någonsin. Känslan är ju att det ska in en till center av relativt hög klass förutom Sallinen.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Ljungh får gärna starta som andracenter för mig. Så länge inte "bara" Trunkqvist och Hage ockuperar övriga 2 platser.
- SirDIFalot
Two down. One to go.SirDIFalot 27 februari 2015 skrev:Okej. Har hållit på tre namn som florerar i ryktessfären rätt länge nu.
Daniel Brodin.
Peter Regin.
Tomi Sallinen.
Men börjar tvivla på om Regin är så aktuell längre, hade vi verkligen nobbats av Mårtensson så sent då? Vi hade ju aldrig signat båda.
Expert.
Jag vågar dock inte tro på Sallinen förräns det står på hemsidan. Känns fel att vara säker.SirDIFalot skrev:Two down. One to go.SirDIFalot 27 februari 2015 skrev:Okej. Har hållit på tre namn som florerar i ryktessfären rätt länge nu.
Daniel Brodin.
Peter Regin.
Tomi Sallinen.
Men börjar tvivla på om Regin är så aktuell längre, hade vi verkligen nobbats av Mårtensson så sent då? Vi hade ju aldrig signat båda.
Eller så pratade vi med alla tre centrar och kanske fler. För avsikten är kanske att signa två, som vi pratat om här förut? Hoppas det iaf.