Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Fan så härligt att Brodin är klar! En spelare man saknat!
Absolut en gamble med Fleury, men lossnar det i 5vs5 finns chansen till en 25+ säsong (6 mål på 16 matcher är ändå jävligt bra för någon spelet låst sig för). Ser det inte på något sätt som en katastrof om vi bryter, bara det finns någon vettig ersättare på ingång.bastis7 skrev:Puckey skrev:Börjar nästan känna att vi helt enkelt borde signa up Dajmen för ett år till. Får han spela med en skickligare uppsättning som kan försätta honom i bättre skottlägen tror jag att målen kommer börja trilla in även i 5vs5.
Om inte målen trillar in så tillför han absolut ingenting så verkligen nej tack!
Sidenote: Skönt med Brodin!
Notera vad som sägs till Expressen.
"Är du nöjd med den lön du får i Djurgården?"
"-Absolut. Både det och det de sagt, att de vill satsa på mig, att jag är en spetsforward som de vill få in"
Så räkna med honom i topp-6.
"-Absolut. Både det och det de sagt, att de vill satsa på mig, att jag är en spetsforward som de vill få in"
- Jim Morrison
Tror man satsar på tre balanserade producerande lines. En stark top9 dvs.ciirree skrev:Notera vad som sägs till Expressen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in
asså vafan ? När vart brodin spetsforward :@ brunkare men fan ingen som producerae massor med poäng. Kommer fan ligga i nedre botten av ligan igen om vi inte tar in en målmaskin.ciirree skrev:Notera vad som sägs till Expressen.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Hank - Ljungh - Brodin vore drömmarnas tredjelina i mina ögon, men den ekonomin har vi nog inte.Jim Morrison skrev:Tror man satsar på tre balanserade producerande lines. En stark top9 dvs.ciirree skrev:Notera vad som sägs till Expressen.
- Jim Morrison
Om nu Hedman nödvändigtvis ska in;
Hedman - Ljungh - Brodin
Hank - Hage - Lundberg
Hedman - Ljungh - Brodin
Hank - Hage - Lundberg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja du har rätt. Och jag tror det är rätt väg att gå.Jim Morrison skrev:Tror man satsar på tre balanserade producerande lines. En stark top9 dvs.ciirree skrev:Notera vad som sägs till Expressen.
De två kedjorna är endå riktigt starka. Inte alls tyngd eller så i Lundberg, Hank, Hedman och Brodin.Jim Morrison skrev:Om nu Hedman nödvändigtvis ska in;
Hedman - Ljungh - Brodin
Hank - Hage - Lundberg
Dock känns Hedman inte rätt där om man ska ha "tre balanserade" som är tänkt att producera.
Senast redigerad av ciirree den 2015-03-20 12:26:31, redigerad totalt 2 gång.
-
Markus Ljungh kommer inte börja som tredjecenter, mark my words. Finns inte en chans att vi värvar två toppcentrar.
Jag har gladeligen fel.
Edit: Om inte jag tolkade Hedman - Ljungh - Brodin fel, ni kanske syftade på andrakedjan.
Jag har gladeligen fel.
Edit: Om inte jag tolkade Hedman - Ljungh - Brodin fel, ni kanske syftade på andrakedjan.
Ska Hedman in så vill jag inte ha honom i andrakedjan iaf. Minst tredje.Kalliasson skrev:Markus Ljungh kommer inte börja som tredjecenter, mark my words. Finns inte en chans att vi värvar två toppcentrar.
Jag har gladeligen fel.
Det känns som det vore allt för dyrt, absolut. Den lilla strimman av hopp kommer från att det skulle förklara andra värvningsplaner (Hedman och Press) om vi faktiskt fått in en massa kapital och verkligen tänker utmana nästa år. Kommer det in en Regin, en ersättare till Samuelsson (tjat, tjat, Kempe) och en etablerad back (behöver inte vara Kronwall, kan nöja mig med Gysbers) börjar det andas guldambitioner. Annars förstår jag verkligen inte vad vi ska med en 29-årig Anton Hedman till.Kalliasson skrev:Markus Ljungh kommer inte börja som tredjecenter, mark my words. Finns inte en chans att vi värvar två toppcentrar.
Jag har gladeligen fel.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu ryktas det återigen om Thoresen i diverse Facebook-grupper. Snubben verkar självsäker kring "riktigt bra källor" men kan så klart trolla för att få uppmärksamhet. Ta det för vad det är.
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Ska vi tippa på att Brodin kommer få rollen framför mål i pp?
Absolut.mb81 skrev:Ska vi tippa på att Brodin kommer få rollen framför mål i pp?
Viken sida är det? Många är fast i gamla rykten och länkar dessa flera gånger om.Violator77 skrev:Nu ryktas det återigen om Thoresen i diverse Facebook-grupper. Snubben verkar självsäker kring "riktigt bra källor" men kan så klart trolla för att få uppmärksamhet. Ta det för vad det är.