Klaudius21 skrev:
Förhoppningsvis kan tränarna formulera kedjorna bättre än mig Fint att jag glömde en av mina favoritbackar i uppställningen också...Falk
Jag tror att Falk är på väg att bli en riktigt bra back för oss. Honom bör vi hålla hårt i.
I din laguppställning var ju Arnesson med, där finns plats för Falk.
Det här med att både Press och Hultström rycktas till DIF. Kan det helt enkelt inte vara så att Hultström är prio 1, man förhandlar med Press också om det skulle skita sig med Hultström?
Beast skrev:Det här med att både Press och Hultström rycktas till DIF. Kan det helt enkelt inte vara så att Hultström är prio 1, man förhandlar med Press också om det skulle skita sig med Hultström?
Mycket möjligt, som backup då. De som talar för Press ändå är att de ville ha in honom redan under säsongen.
Hörde Hallmans intervju med Zabel nyss. Zabel och Nyman har sett 10-15 matcher med SSK i år. De lär ju ha bra koll på Pressen.
Kan någon förklara för mig hur vi ska vara konkurrenskraftiga nog att konkurrera i toppen av SHL med Philip Holm i ett första backpar. Holm må ha varit bra de sista 10-15 matcherna där han i hälften spelade center, men att påstå att Philip är av material att kunna bära de minuter och ansvaret som krävs i ett förhoppningsvis "topp-lag" i SHL är bara naivt. Tror många blev "fartblinda" av hans prestationer när resterande backar vara så katastrofalt dåliga.
Hultström - Ferna/Ny
Falk - Högström
Holm - Press
AOM
Som någon tidigare nämnde så behövs en ledare där bak. En kapten. Jag är och har aldrig någonsin varit ett fan av Ferna, men efter ha läst tweets och intervjuer så är jag tämligen övertygad om att han spelar för oss nästa år. Norell sticker förhoppningsvis till AHL, kan möjligtvis tänka mig ha kvar honom som en 7e/8onde back. Englund skickar vi åt den som vill ha honom, gärna nyss. Men vi saknar fortfarande den där tunga pjäsen där bak. Även fast jag också är sjukt trött på folk som nämner Staffans namn så är det ingen hemlighet att han är just den pusselbiten vi behöver.
Debacle skrev:Kan någon förklara för mig hur vi ska vara konkurrenskraftiga nog att konkurrera i toppen av SHL med Philip Holm i ett första backpar. Holm må ha varit bra de sista 10-15 matcherna där han i hälften spelade center, men att påstå att Philip är av material att kunna bära de minuter och ansvaret som krävs i ett förhoppningsvis "topp-lag" i SHL är bara naivt. Tror många blev "fartblinda" av hans prestationer när resterande backar vara så katastrofalt dåliga.
Hultström - Ferna/Ny
Falk - Högström
Holm - Press
AOM
Som någon tidigare nämnde så behövs en ledare där bak. En kapten. Jag är och har aldrig någonsin varit ett fan av Ferna, men efter ha läst tweets och intervjuer så är jag tämligen övertygad om att han spelar för oss nästa år. Norell sticker förhoppningsvis till AHL, kan möjligtvis tänka mig ha kvar honom som en 7e/8onde back. Englund skickar vi åt den som vill ha honom, gärna nyss. Men vi saknar fortfarande den där tunga pjäsen där bak. Även fast jag också är sjukt trött på folk som nämner Staffans namn så är det ingen hemlighet att han är just den pusselbiten vi behöver.
Tämligen säker på att vi kommer att få se både Norell och Englund i Djurgården nästa säsong. Tror även att det max kommer ske två nyförvärv på backsidan, så Hultström+Press+ny låter orimligt. Men det kan endast framtiden avgöra.
Man får inte stirra sig blind på första backpar eller dylikt. Är det troligt att vi har två backar som kan kallas för "förstabacksparbackar" och detsamma med andra och tredje och dessa två på något magiskt sätt skulle funka perfekt ihop och spela tillsammans hela säsongen.
Bara för att en backsida ser ut typ..
Holm-Hultström
Falk-Press
Högström-Fernholm
Så innebär ju inte det att Holm kommer spela 10 minuter mer per match än till exempel Fernholm. Det beror på helt hur du matchar laget.
Spontant gällande backsidan känner jag att det kan vara en för stor risk att plocka in både Hultström och Press, för att sen nöja sig där.
Hultström är väldigt bra offensivt, men läst att många Leksingar beskriver honom som en stor säkerhetsrisk i egen zon.
Press är tydligen lite klumpig i egen zon, men även han en tillgång offensivt, vilket vi inte direkt varit bortskämda med senaste säsongerna. Känns dock chansartat då han inte har SHL-rutin.
Jag vill ha in en stabil back där man vet vad man får.
Kan ju inte ha för många backar som brister i det defensiva. Blir lite för mkt Hawaii över det hela.
Om vi ponerar att Fernholm inte kommer tillbaka står vi i princip helt utan rutinerade backar.
En väldigt ung backbesättning med andra ord. Ingen tydlig ledarfigur som kan dra lasset.
Därför skulle jag nog hellre se Oscar Eklund eller liknande istället för Press. Ingen lyckad säsong i Brynäs, men lär garanterat ha mycket kvar att ge samt har hjärtat på rätt plats.
Blir det nu så att vi tar in Press och Fernholm kan spela nästa säsong med 100% kapacitet så tycker jag skribenten ovan har en vettig uppställning. Sen avgör förstås kemin i kedjorna om man eventuellt behöver möblera om lite.
Du kan glömma Kronwall den här säsongen också eftersom har 1 år kvar på kontraktet i Ryssland och kommer fullfölja det. Så där dödade vi årets Kronwall rykte!
lätt och säga att man har 1 år kvar på kontraktet men om ryktena gällande att lönerna kan komma sänkas med upp till 80% även för utländska spelare kanske inte det där året läs så jävla viktigt
Jag hoppas det räcker med Hultström, han fyller definitivt ett behov. Sen saknar jag en ledare, Fernholm tycker jag är för dålig i den rollen om han nu kommet tillbaka. Min drömspelare är Ahnelöv, såg när han intervjuades igår under Modo-matchen och där har vi en solklar ledare och lagkapten. Skippa Press och få iväg Deilert sen lasta in pengar på Ahnelöv!!
SirDIFalot skrev:Man får inte stirra sig blind på första backpar eller dylikt. Är det troligt att vi har två backar som kan kallas för "förstabacksparbackar" och detsamma med andra och tredje och dessa två på något magiskt sätt skulle funka perfekt ihop och spela tillsammans hela säsongen.
Bara för att en backsida ser ut typ..
Holm-Hultström
Falk-Press
Högström-Fernholm
Så innebär ju inte det att Holm kommer spela 10 minuter mer per match än till exempel Fernholm. Det beror på helt hur du matchar laget.
Den backbesättningen skulle vara sämre än den vi hade denna/förra säsongen.
Ta det lugnt nu allihop säsongen håller på att ta slut för vissa lag och är över för vissa så stressa inte och låt de som är ansvariga för uttagning av truppen osv jobba i lugn och ro vi behöver inte stressa och definitivt inte såga hit och dit utan coola ner lite f.ö så tycker jag värvningarna av Sallinen och Hultström är riktigt bra har sett dom flera matcher i SHL och klart att dom kommer att tillföra utan tvekan OM dom nu är klara eller blir det