Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Vem ersätter Honken? Eller ska vi inte ha en brunkarlina? Som jag skrivit tidigare tror jag Holm kan skolas in i den rollen. Men då vill jag förstås ha kvar Ahlén med Hank. Men funkar det för att satsa på SM? Jag tror det räcker om vi satsar pengar på övriga kedjor. Pratar högt med mig själv.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Det borde rimligtvis räcka med en spelare av Press och Hultström.

Då vi redan har svaga defensiva backar känns det inte helt genomtänkt att plocka in två till som har sina styrkor i offensiven.

Arnesson och Gysberts verkar alltså försvinna och kan komma att ersättas med två offensiva backar. Fernholm tror jag inte kommer kunna spela vidare.

Om det blir sanning skulle vi stå där med följande backar:

Holm
Falk
Press
Hultström
Högström
Westerholm
Englund
Norell
Deilert

Har vi inte lärt oss av historien vad som händer när man har för defensivt dåliga backar?

Om ovan nämnda backbesättning blir verklighet till hösten är jag ganska tvärsäker på att vi hamnar toksist.

OM dessa rykten stämmer kan vi stå med ett om möjligt än mer snedbyggt lag än det som åkte ur för ett par säsonger sedan.

Fasen den enda av de spelare som ryktas till oss just nu som jag vill ha är Salinen.
Själv tycker jag att vi har haft för många "defensiva backar" i flera år. I år hade vi knappt en enda back som kunde hantera pucken.
Expert.
macin

Inlägg av macin »

Djurgåntillsjagdör skrev:Är det inte lite vågat att ge 180 000 till en spelare som gjort en bra säsong? och gick -11
Om ryktet stämmer att Hultström är klar så blir det nog på bekostnad av Nordlund. Nordlund tjänar lite mindre än 180. -11 skall du inte stirra dig blind på, det var bara en spelare som låg på + med en del matcher spelade, och det var Gartner på 52 spelade.

EDIT: I Leksand d.v.s.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

DIFtomppa skrev:Kronwall - Hultström
Fernholm - Högström
Press - Falk
Holm

Seriens bästa backuppsättning? Vågar man hoppas? :wink:
Onödigt bra backar™
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:

Då vi redan har svaga defensiva backar känns det inte helt genomtänkt att plocka in två till som har sina styrkor i offensiven.

Arnesson och Gysberts verkar alltså försvinna och kan komma att ersättas med två offensiva backar. Fernholm tror jag inte kommer kunna spela vidare.

Holm
Falk
Press
Hultström
Högström
Westerholm
Englund
Norell
Deilert

Har vi inte lärt oss av historien vad som händer när man har för defensivt dåliga backar?

Om ovan nämnda backbesättning blir verklighet till hösten är jag ganska tvärsäker på att vi hamnar toksist.

OM dessa rykten stämmer kan vi stå med ett om möjligt än mer snedbyggt lag än det som åkte ur för ett par säsonger sedan.

Fasen den enda av de spelare som ryktas till oss just nu som jag vill ha är Salinen.
Själv tycker jag att vi har haft för många "defensiva backar" i flera år. I år hade vi knappt en enda back som kunde hantera pucken.
Ja. När Gysbers kom så kändes det fel att ha någon back i DIF som kunde hantera pucken så bra.
Senast redigerad av ciirree den 2015-03-19 19:49:30, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kalliasson skrev:
Kall-El skrev:
ciirree skrev:Men om man tar in Hultström och Press.
Är det då kanske tänkt att ha kvar Gysbers endå? Jag räknar med att Ferna slutar. Om han inte gör det så har han ju trots allt ett år kvar. Skeppa Deilert. Westlund fortsatt utlånad.

Holm-Hultström
Högström-Gysbers
Falk-Press
Englund-Norell

Ollas-Mattsson

Holm och Hultström i samma backpar? Den kombinationen skulle betyda defensiv härdsmälta enligt mig. Enbart 2 av tilltänkta 6 topp backar som kan spela ordentligt försvarsspel... Låter inte heller direkt stabilit. fyra backar med sin styrka i offensiven känns dessutom som på tok för många. Och ja enligt mig är det bara Falk och Gysberts av topp sex som kan spela ett bra försvarsspel.
Varför hyser du så mycket agg mot Holm för? :D
Tycker han är rejäl i sitt försvarsspel och kan fortfarande säkert utvecklas en hel del.

Killen är allt annat än rejäl i sitt försvarsspel enligt mig. En basuppgift för en back är att klara av det defensiva spelet och jag tycker inte Holm fixar detta tillräckligt bra. Om man vill ha in backar som Press och Hultström måste deras "svagheter" jämnas ut med att man också signar på sig backar som verkligen kan spela klassiskt hederligt försvarsspel. Jag vill inte ha en backbesättning som består av offensiva backar samt backar med "halvhygglig defensiv". Detta är ett recept för sportsligt fiasko i min bok.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vi kan inte signa fler backar om Press och Hultström kommer. Kan omöjligt se det. Tror verkligen inte att vi kommer rulla på åtta backar som förra säsongen heller.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:

Holm
Falk
Press
Hultström
Högström
Westerholm
Englund
Norell
Deilert

Då undrar man ju lite grand vad våra backar har kunnat göra för det defensiva spelet har brustit rejält under säsongen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
Kalliasson skrev:
Kall-El skrev:
Är det då kanske tänkt att ha kvar Gysbers endå? Jag räknar med att Ferna slutar. Om han inte gör det så har han ju trots allt ett år kvar. Skeppa Deilert. Westlund fortsatt utlånad.

Holm-Hultström
Högström-Gysbers
Falk-Press
Englund-Norell

Ollas-Mattsson

Holm och Hultström i samma backpar? Den kombinationen skulle betyda defensiv härdsmälta enligt mig. Enbart 2 av tilltänkta 6 topp backar som kan spela ordentligt försvarsspel... Låter inte heller direkt stabilit. fyra backar med sin styrka i offensiven känns dessutom som på tok för många. Och ja enligt mig är det bara Falk och Gysberts av topp sex som kan spela ett bra försvarsspel.
Tycker han är rejäl i sitt försvarsspel och kan fortfarande säkert utvecklas en hel del.

Killen är allt annat än rejäl i sitt försvarsspel enligt mig. En basuppgift för en back är att klara av det defensiva spelet och jag tycker inte Holm fixar detta tillräckligt bra. Om man vill ha in backar som Press och Hultström måste deras "svagheter" jämnas ut med att man också signar på sig backar som verkligen kan spela klassiskt hederligt försvarsspel. Jag vill inte ha en backbesättning som består av offensiva backar samt backar med "halvhygglig defensiv". Detta är ett recept för sportsligt fiasko i min bok.
Men att vara en bra defensiv back behöver ju inte nödvändigtvis handla om att vara stor och tung framför egen kasse. Det kan väl lika gärna vara att vara rörlig, snabb och ha en klubbteknik samt speluppfattning som tillåter dig att vinna pucken och få ut den ur zon på ett kontrollerat sätt.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Vi kan inte signa fler backar om Press och Hultström kommer. Kan omöjligt se det. Tror verkligen inte att vi kommer rulla på åtta backar som förra säsongen heller.
Hur tänker du då angående Fernholm, Gysbers, Westlund och Deilert?

För när jag räknar så som jag tror och dessutom in med Hultström och Press så är vi 9 backar under kontrakt. Är det för många verkligen?

Då räknar jag med att Westlund fortsatt lånas ut, Deilert skeppas, Fernholm slutar och man förlänger med Gysbers.
Puckey

Inlägg av Puckey »

SirDIFalot skrev:Vi kan inte signa fler backar om Press och Hultström kommer. Kan omöjligt se det. Tror verkligen inte att vi kommer rulla på åtta backar som förra säsongen heller.
Chansen finns nog, lite beroende på vad som händer med vissa backar. Det känns inte uteslutet att Forsberg kan ha avslutat Fernholms karriär, Deilert kan vilja ta ny sats på annan ort, Gysbers + Nordlund sitter på utgående och någon av Norell/Englund kan försvinna tvärs över pölen om Ottawa/Chicago vill ta över utvecklingen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:
Kalliasson skrev:
Kall-El skrev:

Holm-Hultström
Högström-Gysbers
Falk-Press
Englund-Norell

Ollas-Mattsson

Men att vara en bra defensiv back behöver ju inte nödvändigtvis handla om att vara stor och tung framför egen kasse. Det kan väl lika gärna vara att vara rörlig, snabb och ha en klubbteknik samt speluppfattning som tillåter dig att vinna pucken och få ut den ur zon på ett kontrollerat sätt.
Jo tack, men det klarade bevisligen inte många av våra backar av förra säsongen heller. I övrigt kan en back fortfarande inte vara som en fluga framför eget mål för då blir vi fullständigt uppkäkade. Nordlund, Holm & Deilert var tre "bärande backar" under säsongen som inte höll alls defensivt enligt mig. Norell och Englund var väldigt ojämna vilket inte är konstigt med tanke på spelarnas rutin och ålder. Även Högström var enligt mig ojämn, men han hade i alla fall vissa förtjänster i offensiven

Gysbers, Falk och Arnesson var de tre backar som enligt mig sköttes sig bra defensivt.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag fattar inte snacket om offensiva eller defensiva backar. Jag vill ha bra backar. Finns inte det längre?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
Hur tänker du då angående Fernholm, Gysbers, Westlund och Deilert?

För när jag räknar så som jag tror och dessutom in med Hultström och Press så är vi 9 backar under kontrakt. Är det för många verkligen?

Då räknar jag med att Westlund fortsatt lånas ut, Deilert skeppas, Fernholm slutar och man förlänger med Gysbers.
Gysbers? Inte en chans.
Fernholm tror jag spelar. Djurgården kan absolut inte "räkna bort" honom i alla fall.
Deilert skickar man nog.
Westlund? Får säkert chansen till man ser att han inte platsar och blir du utlånad till HA igen eller om någon tar över kontraktet helt.

Man vill väl definitivt ha kvar Norell. Inget emot om Englund/AOM kör AHL.

Vi kommer förhoppningsvis med max sju backar till varje match nästa säsong.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Jag fattar inte snacket om offensiva eller defensiva backar. Jag vill ha bra backar. Finns inte det längre?
Det är mest när Kall-El tar upp det som det blir lite skevt. Då han verkar ha en annan bild av det hela än resten. Han kallade ju David Lidström för offensiv back hela hans vistelse här.
Expert.
Låst