Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Då blir det alltså Sallinen och Ljungh som centrar i de två första linorna. Ska vi vara nöjda med det? Jag måste fundera.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Litet av sorgearbetet efter Honken hjälper ju det här emot.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vissa har ju antytt att det ska in två centrar men jag är iaf mycket nöjd med Sallinen och Ljungh.pulverapa skrev:Då blir det alltså Sallinen och Ljungh som centrar i de två första linorna. Ska vi vara nöjda med det? Jag måste fundera.
Man är säkert inne på att ta in en center till.
Spets
Sallinen
Ljungh
Annars så kan det bli bra endå. Iaf bättre än denna säsongen.
Spets
Sallinen
Ljungh
Annars så kan det bli bra endå. Iaf bättre än denna säsongen.
- minalman
Ja, en del blir aldrig nöjda.Glory1 skrev:Fan vad härligt!![]()
Hoppas tanken fortfarande är att vi ska värva in en första center. Men antar att Sallinen ses som det och Ljungh andra. Antar att det är helt okej. Får vi däremot in en till och flyttar ner vardera ett snäpp ser det riktigt jävla bra ut på centersidan
Då var inte jag (och min bekanta) helt ute och snurradeDIF#1 skrev:Angående rykte om Sallinen till DIF. Jag pratade med en bekant som sa följande:
- Jag frågade Sallinen om han var klar för Djurgården, han flinade bara och sa vi får väl se. Jag tolkar hans svar som "det kan jag inte säga nu men ja jag har klart med dem".

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0496124.ab
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Sa ju att jag tycker det är okej? Men att få in ytterligare en till skulle sitta riktigt jävla fint. Sallinen och Ljungh som första och andra känns som centrar för ett mitten/nedre mitten lag, inte ett lag som vill slåss i toppen, vilket också kanske är orimligt för ossminalman skrev:Ja, en del blir aldrig nöjda.Glory1 skrev:Fan vad härligt!![]()
Hoppas tanken fortfarande är att vi ska värva in en första center. Men antar att Sallinen ses som det och Ljungh andra. Antar att det är helt okej. Får vi däremot in en till och flyttar ner vardera ett snäpp ser det riktigt jävla bra ut på centersidan
- minalman
När blev okej = nöjd?Glory1 skrev:Sa ju att jag tycker det är okej? Men att få in ytterligare en till skulle sitta riktigt jävla fint. Sallinen och Ljungh som första och andra känns som centrar för ett mitten/nedre mitten lag, inte ett lag som vill slåss i toppen, vilket också kanske är orimligt för ossminalman skrev:Ja, en del blir aldrig nöjda.Glory1 skrev:Fan vad härligt!![]()

- SirDIFalot
Skulle vi få in en till center på Sallinen och Ljunghs nivå så har vi ju tre lika starka kedjor vi kan rulla på. Lite som vi hade i HA första året. Det är svårt att hitta den där extrema spetsen för en förstaline.
Expert.
Gillar verkligen Sallinen, lifs bästa spelare bakom Ryno.
Hultström riktigt vass också.
DIF-effekten när de har gjort samtliga lifs mål i direktkvalet?
Hultström riktigt vass också.
DIF-effekten när de har gjort samtliga lifs mål i direktkvalet?
Sörensen - Sallinen - Brodin
Videll - Ljungh - M. Kempe
Vågar man drömma?
Appropå Mario Kempe. Det snackas ingenting om honom. En riktigt bra säsong i KHL, får han nytt kontrakt där? Kempe kanske har det största DIF-hjärtat ute i Europa just nu.
Videll - Ljungh - M. Kempe
Vågar man drömma?
Appropå Mario Kempe. Det snackas ingenting om honom. En riktigt bra säsong i KHL, får han nytt kontrakt där? Kempe kanske har det största DIF-hjärtat ute i Europa just nu.
- minalman
Jag sätter mitt hopp till att Rundqvist växer till tredjelinans givna center nästa år.
Kan Henrik Eriksson (1988 - Jönköping) vara intressant? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3737
- SirDIFalot
Pga hans målfacit i Danmark? Tycker han visat under många år i Allsvenskan vilken nivå han håller.pulverapa skrev:Kan Henrik Eriksson (1988 - Jönköping) vara intressant? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3737
Varför föreslår du en sån spelare men är inte ett dugg intresserad av Norman eller Cehlin?
Expert.
- diftobbe89
Hehe, Hulström har jag efter lite närmare scouting ingenting emot dock, tvärtom.SirDIFalot skrev:Jag tar med mig diftobbe89 ut och firar när Press och Hultström är officiellt klara. Häng med!
Drömmen vore om vi värvar en stabil tvåvägsback jämte Hultström också.
Spela fult