Ja de brukar vara fler rykten än klara signingar i mars månad. Verkligheten? Det är nog inte meningen att vi ska veta om den. Du får väl tycka som du tycker men jag ser hellre att KG bygger nästa års lag så långt det går än att en ny sportchef ska ta över så sent som i slutet på mars och har tolv positioner att fylla och ligger flera månader efter konkurrerande sportchefer när det kommer till lagbygget. Spelstrategi för kommande säsong? Sånt är nog inte satt en. Vi vet ju inte ens vilka som ska vara tränare. Visionen? Förhoppningsvis att förbättra oss. Tycker du verkligen det ska finnas glasklara svar på dina frågor i mars månad efter en säsong som nykomling i högsta serien? Vi är inte Skellefteå direkt.DIFwishes skrev:Som det står överst i ovan citat. Rykten, enbart rykten. Hur ser verkligheten ut? Och som tidigare påpekats, skall vi bygga lag ännu ett år utan sportchef som en eventuell sportchef får ta över utan att ha varit med och påverkat? Hur ser styrelsen och den nuvarande "sportchefen" på det? Hur ser man på framtida spelstrategi som vi skall bygga lag kring? Vilket är visionen vi skall bygga lag kring? Hittar du den någonstans?SirDIFalot skrev:Fina ord. Men kan du ge något exempel eller bara utveckla hur man ser att det saknas struktur, vision, strategi och spelsystemet i en lineup på 12 forwards och två extragubbar?DIFwishes skrev:Känner mig orolig. Vart är den röda tråden? Vart är sportchefen? Vart är strukturen, visionen, strategin, spelsystemet vi skall bygga laget kring? Känner mig orolig. Hoppas oron är obefogad?Stavhoppet skrev:Så om vi summerar lite rykten?
1:a
Sören - Sallinen - Pusstinen
2:a
Fällström - Ljung - Brodin
3:e
Alvarez - Rundqvist - Lundberg
4:e
Hank - Hage - Hedman
Extra
Bernhardt
Vejdemo
Räcker det för SHL 2015?
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Expert.
Borde inte sportcheferna presenteras relativt omgående i alla fall?
- Jim Morrison
Jo. Jag ger det till månadsskiftet, något annat är ju inte acceptabelt.Kall-El skrev:Borde inte sportcheferna presenteras relativt omgående i alla fall?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej, inte glasklara svar. Däremot en intention. Vart syftar vi? Hur ser strategin för framtiden ut, nästa år, om två år om fem år? När vi gick upp, eller snarare innan, borde det funnits en långsiktig plan byggd på visioner och erfarenheter. Hur bygger vi organisationen kring laget, hur bygger vi laget för att nå visionen. DIF Hockey hyser oerhört goda krafter och massor av erfarenheter, och vi borde kunna vara nytänkande, ledande i idèer. Att vi då t ex ännu inte har en sportchef på plats, utifrån de visionerna, oroar mig. Men som jag sa, jag hoppas jag har fel och att min oro är obefogad.SirDIFalot skrev:Ja de brukar vara fler rykten än klara signingar i mars månad. Verkligheten? Det är nog inte meningen att vi ska veta om den. Du får väl tycka som du tycker men jag ser hellre att KG bygger nästa års lag så långt det går än att en ny sportchef ska ta över så sent som i slutet på mars och har tolv positioner att fylla och ligger flera månader efter konkurrerande sportchefer när det kommer till lagbygget. Spelstrategi för kommande säsong? Sånt är nog inte satt en. Vi vet ju inte ens vilka som ska vara tränare. Visionen? Förhoppningsvis att förbättra oss. Tycker du verkligen det ska finnas glasklara svar på dina frågor i mars månad efter en säsong som nykomling i högsta serien? Vi är inte Skellefteå direkt.DIFwishes skrev:Som det står överst i ovan citat. Rykten, enbart rykten. Hur ser verkligheten ut? Och som tidigare påpekats, skall vi bygga lag ännu ett år utan sportchef som en eventuell sportchef får ta över utan att ha varit med och påverkat? Hur ser styrelsen och den nuvarande "sportchefen" på det? Hur ser man på framtida spelstrategi som vi skall bygga lag kring? Vilket är visionen vi skall bygga lag kring? Hittar du den någonstans?SirDIFalot skrev:Fina ord. Men kan du ge något exempel eller bara utveckla hur man ser att det saknas struktur, vision, strategi och spelsystemet i en lineup på 12 forwards och två extragubbar?DIFwishes skrev:Känner mig orolig. Vart är den röda tråden? Vart är sportchefen? Vart är strukturen, visionen, strategin, spelsystemet vi skall bygga laget kring? Känner mig orolig. Hoppas oron är obefogad?Stavhoppet skrev:Så om vi summerar lite rykten?
1:a
Sören - Sallinen - Pusstinen
2:a
Fällström - Ljung - Brodin
3:e
Alvarez - Rundqvist - Lundberg
4:e
Hank - Hage - Hedman
Extra
Bernhardt
Vejdemo
Räcker det för SHL 2015?
Nej, "vi är inte Skellefteå direkt". DIF hockey baseras på så mycket traditioner och erfarenheter genom alla år, och vi är så mycket mer än Skellefteå
Senast redigerad av DIFwishes den 2015-03-18 17:56:16, redigerad totalt 1 gånger.
Problemet är väl att ju längre KG bygger själv desto mindre sportchefer finns det att få intresserade. Detta problem fanns förra säsongen med. Finns väl ingen som vill ta över ett färdigt bygge?SirDIFalot skrev:Du får väl tycka som du tycker men jag ser hellre att KG bygger nästa års lag så långt det går än att en ny sportchef ska ta över så sent som i slutet på mars och har tolv positioner att fylla och ligger flera månader efter konkurrerande sportchefer när det kommer till lagbygget..
Men nu är situationen annorlunda så det pågår säkerligen diskussioner, hoppas jag.
Eller så är någon redan klar.
Jag undrar fortfarande om man mörkade hela situationen i somras. Man sa hela tiden att man är i en urvalsprocess och att, "nu återstår bara ett fåtal". Sen i Juli någon gång kom man ut med att det bara återstår två stycken.
Sen helt plötsligt så finns ingen intresserad och vi står där med en sportslig ledningsgrupp? Luktar illa!
Du får nog vänta tills andra lag spelat färdigt.ciirree skrev:Bekräftat på hemsidan att både Zabel och Honken lämnar.
Hade gärna tagit en tredje artikel med nyförvärv.
Kan vi inte få Himmelfarb istället för Sallinen, den förstnämnda åker ju åttor runt den sistnämnda och gör dessutom mål. 

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
För att han redan är klar för oss. Alla vet att man blir sämre när man skrivit på för annat lagBigJ skrev:Kan vi inte få Himmelfarb istället för Sallinen, den förstnämnda åker ju åttor runt den sistnämnda och gör dessutom mål.

-
Om nu Brodin skulle vara klar för Djurgården så blir det troligen officiellt inom några dagar (om inte imorgon) då Brynäs säsong med största sannolikhet avslutas idag.
Guter är ju riktigt bra ikväll, och sedan slår Jacobs till. Idel Djurgårdare... Sillen ser väl lite så där ut, även om jag vill ha hem honom i alla fall.
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
- SirDIFalot
Försöker scouta dom intressanta spelarna i Leksand men måste vara svårt att prestera som individuell spelare i den klubben nu. Inte vunnit sedan 27 januari liksom. Skön miljö.
Edit: Hultströms bössa däremot.
Edit: Hultströms bössa däremot.
Expert.
Är det ingen mer än jag som hoppas lite på att Jocke signar för en säsong till och hamnar som en trygg "mysgubbe" i lina tre?
En riktigt bra 1a center
Ljungh
Jocke
Hage / Runken
Detta borde i alla fall vara ekonomiskt möjligt samt sportsligt helt ok. ( Räknar med att Ljungh fortsätter utvecklas kanske skall sägas. )
En riktigt bra 1a center
Ljungh
Jocke
Hage / Runken
Detta borde i alla fall vara ekonomiskt möjligt samt sportsligt helt ok. ( Räknar med att Ljungh fortsätter utvecklas kanske skall sägas. )
Fruktansvärt glad över att vi slapp kval. Vill man känna sig tacksam bör man titta på Malmö - Leksand. Vi hade inte haft en chans mot Malmö som ser snuskigt taggade ut. Dumma utvisningar känns som det enda som kan stoppa danskarna i den här serien. Gör riktigt ont att se Jakobs i en annan klubb efter vårat fjolår. Är riktigt bra även den här matchen. Annars grymt imponerad av Jadeland.
LEksand då? Njaa, deras backar är verkligen katastrofala. Josefsson? Usch. Framåt så är det Ritola och Ryno i PP. Cehlin? Njaa allt är redan sagt. Enda anledningen att man märker att han är ute på isen är för att han är gammal Djurgårdare. Hade man inte vetat vem han är så hade man inte lagt märke till honom för fem öre. Sallinen gör ingen jättematch hittils heller. Men han skapar ju alltid ändå. Hultström som sagt. Känns som en spetsigare Högström. Helt klart ett alternativ.
Bye Bajen Bye Bye
LEksand då? Njaa, deras backar är verkligen katastrofala. Josefsson? Usch. Framåt så är det Ritola och Ryno i PP. Cehlin? Njaa allt är redan sagt. Enda anledningen att man märker att han är ute på isen är för att han är gammal Djurgårdare. Hade man inte vetat vem han är så hade man inte lagt märke till honom för fem öre. Sallinen gör ingen jättematch hittils heller. Men han skapar ju alltid ändå. Hultström som sagt. Känns som en spetsigare Högström. Helt klart ett alternativ.
Bye Bajen Bye Bye
Helt klart ett alternativ. Det skulle lösa lagkaptenskrisen för en säsong till i alla fall. Sen hoppas jag på Kronwall om två år.Kall-El skrev:Är det ingen mer än jag som hoppas lite på att Jocke signar för en säsong till och hamnar som en trygg "mysgubbe" i lina tre?
En riktigt bra 1a center
Ljungh
Jocke
Hage / Runken
+1Kall-El skrev:Är det ingen mer än jag som hoppas lite på att Jocke signar för en säsong till och hamnar som en trygg "mysgubbe" i lina tre?
En riktigt bra 1a center
Ljungh
Jocke
Hage / Runken