SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av bastis7 »

Figge tog sig en sväng om med Forsberg!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Kall-El skrev:OM man nödvändigtvis måste ha det skulle jag vilja se en högsta serie med 16 lag där:

1-4 klara för slutspel
5-12 gör upp om de fyra sista platserna.
lag 13-14 har spelat klart
Lag 15-16 kvalar för att hålla sig kvar.
16 lag är för mycket för SHL, särskilt om alla ska dela på samma TV-avtal. Med nuvarande antal lag så skulle jag nog säga såhär:
1-6 Slutspel
7-10 Play-in
11-12 Spelat klart
13-14 kvalar

Om bara 1-4 när direktplats till slutspel så blir det trams av allt tycker jag. Att komma femma ska inte göra att man riskerar att möta lag 11 och förlora en bäst av tre serie.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

04:57 1-0 (EQ) MIF 39. Himelfarb, Eric

Tredje målet på två matcher för Himelfarb. Bajen åker ur i år!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mattias_87 skrev:
Kall-El skrev:OM man nödvändigtvis måste ha det skulle jag vilja se en högsta serie med 16 lag där:

1-4 klara för slutspel
5-12 gör upp om de fyra sista platserna.
lag 13-14 har spelat klart
Lag 15-16 kvalar för att hålla sig kvar.
16 lag är för mycket för SHL, särskilt om alla ska dela på samma TV-avtal. Med nuvarande antal lag så skulle jag nog säga såhär:
1-6 Slutspel
7-10 Play-in
11-12 Spelat klart
13-14 kvalar

Om bara 1-4 när direktplats till slutspel så blir det trams av allt tycker jag. Att komma femma ska inte göra att man riskerar att möta lag 11 och förlora en bäst av tre serie.
Tv-pengen skall självfallet betalas ut efter föreningars popularitet.

Att jag ville ha in två lag till i detta fall berodde mest på en önskan att få samma antal lag direktkvalificerade för slutspel som antalet lag som tagit sig dit via kval.

Samtidigt då som jag också ville få minst två lag som "spelat färdigt" efter grundserien.

Det bästa vore om man plockade bort play-in, men detta kommer knappast att inträffa tyvärr, inte minst nu då man skulle stå där med 4 lag som spelat färdigt om man strök play-in.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag gillar play-in. Tycker det är mer rättvist på det sättet. Jag har en intressant modell, som aldrig kommer bli verklighet, men jag tror det hade kunnat bli kul. Kanske lite kladdigt, men många streck och många intressanta matcher innan slutspelet drar igång.

1-2
Direktkvalificerade för slutspel. Hemmafördel i kvartsfinal och eventuell semifinal. Möter varandra i en grundseriefinal i bäst av tre matcher. Vinnaren får en bra summa vinstpengar (2-3 miljoner?) samt hemmafördel i en eventuell final.

3-4
Direktkvalificerade för slutspel. Hemmafördel i kvartsfinalen.

5-6
Direktkvalificerade för slutspel.

7-10
Play-in serie. Dubbelmöten (back-to-back) mellan samtliga lag. De två bästa lagen går till slutspel, medan de andra två lagen har spelat färdigt för säsongen. Vid seriestart är poängfördelning likt play-in till kvalserien.
Lag 7: 3 poäng
Lag 8: 2 poäng
Lag 9: 1 poäng
Lag 10: 0 poäng

11-14
Play-out serie. Samma upplägg som ovan med dubbelmöten och poängfördelning innan serien startar. De två bästa lagen har spelat färdigt för säsongen, medan de två sämsta får kvala mot de två bästa allsvenska lagen.

Seriefinalen kanske hade kunnat skippas, men jag tror det hade kunnat bli lite intressant ändå. Blir ju lite vad man gör det till, men jag tror det hade kunnat bli intressant. Lite av en uppvärmning inför slutspelet som får betydelse av pengarna samt hemmafördel i en final.
Upplägget som play-in till kvalserien har gillar jag. Tycker det är mycket bättre än en rak play-in i bäst av tre matcher. Enda nackdelen hade varit att det blir en lång väntan för lag 3-6, men med back-to-back bör serien kunna spelas klart på runt 8-9 dagar.
DIFwishes

Inlägg av DIFwishes »

Systrarna Abbot [check]
Forsberg [check]
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vilka hycklare Abbotts är alltså. Gråter så får någon kommer nära huvudet på någon av dom men drar sig inte för att gå knä mot knä eller sätta armbågar i huvudet på andra.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Djurgårdshjärtat blöder när man ser ansiktsuttrycken på Cehlin och Guter. Framförallt Guter.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Djurgårdshjärtat blöder när man ser ansiktsuttrycken på Cehlin och Guter. Framförallt Guter.
Tycker synd om Sillen när man ser att han favoritmarkerar och lajkar Stockholms Stolthet videon på sociala medier när man vet att han samtidigt sitter i någon lägenhet/hotelrum i Leksand och bara vill hem. Stackars pojk.
Expert.
Mangemus

Inlägg av Mangemus »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Djurgårdshjärtat blöder när man ser ansiktsuttrycken på Cehlin och Guter. Framförallt Guter.
Tycker synd om Sillen när man ser att han favoritmarkerar och lajkar Stockholms Stolthet videon på sociala medier när man vet att han samtidigt sitter i någon lägenhet/hotelrum i Leksand och bara vill hem. Stackars pojk.
Haha tänkte också på det! Tror fan skulle lyfta flera snäpp om han fick komma hem.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Usch så gör hultström 2 mål för lyxfällan :(

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:
Är det av de orsakerna som du vill ha tillbaka Sillen?

Det skulle förklara saken bättre än de spelmässiga kvalitéerna som han visar upp i dessa kvalmatcher?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:

Det skulle förklara saken bättre än de spelmässiga kvalitéerna som han visar upp i dessa kvalmatcher?
Ja, jag har ju sagt att jag vill ha tillbaka yngre tilltänkta stommen som vi fostrade och förlorade när vi åkte ur. Josefson och Krüger för bra. Men Norman, Cehlin och Brodin. Helst dom två förstnämnda. Dom kommer inte bli tillräckligt bra för NHL och kan bli nya Falk, Otto, Jimmie etc.

Som spelare gillar jag han som fan dock. En spelartyp som tilltalar mig personligen i alla fall.
Expert.
ciirree

SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Haha Lusth får ljudmicken i ansiktet under time-out.
Han svarar med att vifta med armen och skrika något tillbaka :lol: :lol:
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:

Ja, jag har ju sagt att jag vill ha tillbaka yngre tilltänkta stommen som vi fostrade och förlorade när vi åkte ur. Josefson och Krüger för bra. Men Norman, Cehlin och Brodin. Helst dom två förstnämnda. Dom kommer inte bli tillräckligt bra för NHL och kan bli nya Falk, Otto, Jimmie etc.

Som spelare gillar jag han som fan dock. En spelartyp som tilltalar mig personligen i alla fall.
Precis, vi ska inte värva varenda gammal spelare som vill spela sista åren i DIF, vi måste få hit en riktig stomme som vill stanna i DIF i 10 år.
Hank, Holm och Ljungh är väl de spelare som jag skulle kunna tänka mig stannar i DIF länge, som är i truppen idag.
Cehlin, Norman och Brodin är tre spelare som skulle stanna så länge de får tror jag.

Stomspelarna behöver inte vara de spelare som gör flest poäng, det behöver inte vara spetsspelare.
In med Cehlin och Brodin. Nu.
Låst