Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Royen

McDonnell

Inlägg av Royen »

Kent McD er en veldig effektiv spiller, som konsekvent setter pucken høyt. Han er kanskje den beste importen som har spilt i Norge noen gang.

Han er en ren sniper, en type man ikke kan ha for mange av. Om han havner i Malmö er det bare å gratulere.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
mankan

Re: McDonnell

Inlägg av mankan »

Lasse Kopitz som spelar Tyska del ligan är en spelare som jag gillat länge och gärna skulle se i Djurgårds tröjan han är både stor & tung och gör hyfsat med poäng..
Mankan
jarnkamin

Re: McDonnell

Inlägg av jarnkamin »

mankan skrev:Lasse Kopitz som spelar Tyska del ligan är en spelare som jag gillat länge och gärna skulle se i Djurgårds tröjan han är både stor & tung och gör hyfsat med poäng..
Precis Kopitz är grymt intressant. Tycker man borde kolla in fler tyskar, ligan håller ändo rätt hög kvalitet. Vi kan ju inte locka med pengar. Men väl spel i Europas bästa liga. Tyskland har ändo fått fram en del spelare. Tänker på: Sturm, Hecht, Kölzig, Goc m.m...... Tycker det är märkligt att inga tyskar lirar i Sverige, SATSA Tyskt.
+
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

verkar som DIF varit i kontakt med Hannula i allafall, verkar som det inte skulle vara helt omöjligt att att ha han i klubben, om man tänker ekonomiskt.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 76,00.html

Men tyvärr är det äckliga HIV71 som sätter käppar i hjulet.

Kanske kommer när hans kontrakt med Hv gått ut(Det som skulle ha gällt om han spelade för Hv)
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Det här med Höglund, oavsett vad någon här sa om att han hade nybyggt hus, familj osv, så känns han ganska aktuell. FBK har 15 forwards i dagsläget. Ser inte att Höglund har någon plats i det laget som det ser ut nu...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

DIF kanske borde kolla upp Timo Vertala från HV, han fick begränsat med speltid där, Riktigt snabb forward som kanske skulle kunna vara med ölvestad men vad vet jag.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

stolpskott skrev:DIF kanske borde kolla upp Timo Vertala från HV, han fick begränsat med speltid där, Riktigt snabb forward som kanske skulle kunna vara med ölvestad men vad vet jag.
Jo, men vi behöver en rightskytt!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Rocker skrev:
stolpskott skrev:DIF kanske borde kolla upp Timo Vertala från HV, han fick begränsat med speltid där, Riktigt snabb forward som kanske skulle kunna vara med ölvestad men vad vet jag.

Enligt Eliteprospects så är han right winger ;P
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

stolpskott skrev:
Rocker skrev:

Enligt Eliteprospects så är han right winger ;P
Eliteprospects skrev: POSITION: RW
SHOOTS: L
Det står också att han är vänsterfattad...

Finns många right wingers som inte är högerfattade :wink:
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

OOOPS my bad!!!

Såg inte, sry. :oops:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

På tal om right-skyttar. Tror att Kent McDonell hade varit perfekt hos oss. Kanadensare som är är högerskytt.

Alla som har sett honom här inne är ganska överens om att han vore en klar förstärkning. Själv så tycker jag att det skulle de varit intressant med Axelsson - Otto - McDonell i en formation.
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Rocker skrev:Det här med Höglund, oavsett vad någon här sa om att han hade nybyggt hus, familj osv, så känns han ganska aktuell. FBK har 15 forwards i dagsläget. Ser inte att Höglund har någon plats i det laget som det ser ut nu...
Enligt Loob har Höglund fått ett kontraktsförslag på ett år med sämre lön. Får väl se vad väljer, tryggheten i värmland eller mycke speltid.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Frågan är vad fru Höglund har att säga i ämnet.
Det är ju inte direkt en hemlighet att det är fru Höglund som förhandlar när Jonas skall till att signera ett kontrakt med en klubb.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Martin83

Inlägg av Martin83 »

Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Datorn min har varit på service. Är det något som jag missat mer än att Frylén är klar för oss, att HV stoppar Hannula för spel i SHL och att Weinhandl är klar för LHC?

Uppdatera mig gärna.
Säg den glädje som varar
Skriv svar