Puckey skrev:Hank är självklar som åtminstone en del av en ledartrio på isen, övriga platser är svårare att säga något om. Dock vill jag inte, likt många tycks göra, utesluta Sörensen från att åtminstone ha ett A på bröstet. Fine, han är inte redo för pressen att ha ett C på tröjan, men om någon (utöver Hank) gång på gång visat en jävligt skön attityd på isen är det Sören, jag tycker att han visat att han är mer än en tekniskt gudabenådad primadonna. Lägg därtill att han signat det längsta kontraktet på länge och inte tycks utesluta att spendera hela karriären i Djurgården så borde han åtminstone finnas med i diskussionen som assisterande.
I den bästa av världar kommer någon av Staffan-kaliber hem och axlar huvudansvaret, för att låta Hank + Sören/Ljungh gå som assisterande något år till. Annars är det väl helt enkelt dags för nästa generation av Djurgården att styra skutan redan nu, med en informell kapten i Mikael Tellqvist som uppbackning.
Absolut, i nuvarande trupp ser jag Hank(C), Ljungh (A) och Sören (A).
Förhoppningsvis kommer Staffan själv hem!
MarcusDaze skrev:Jag tycker Saviano förtjänar ett A eller C om han blir kvar. Har för mig att jag läst i flera intervjuer att han är viktig i omklädningsrummet.
Enligt Sörensen så går käften på Saviano 24/7. Tyder ju mer på att han bara är social och pratar mycket. Känns mer som en person som dra skämt.
MarcusDaze skrev:Jag tycker Saviano förtjänar ett A eller C om han blir kvar. Har för mig att jag läst i flera intervjuer att han är viktig i omklädningsrummet.
Enligt Sörensen så går käften på Saviano 24/7. Tyder ju mer på att han bara är social och pratar mycket. Känns mer som en person som dra skämt.
Vi behöver en riktig general.
Pondus, hjärta och stolthet
Vi behöver Staffan Kronwall. Jag nöjer mig inte med mindre.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vi behöver en riktig general.
Pondus, hjärta och stolthet
Vi behöver Staffan Kronwall. Jag nöjer mig inte med mindre.
Blir lättare att se när truppen är satt. Kommer tex Engqvist tillbaka (våt dröm) så är ju han ett het alternativ. Staffan lär väl inte bryta sitt kontrakt i KHL om det inte dumpas löner.
Men gissar på att vi får vänta och se vad som kommer in, vilka kontrakt de skriver osv. Hoppas man satsar på kontinuitet.
"Kaptenen ledde laget. Staffan Kronwall klev fram och sköt 1-0 för Tre Kronor."
En given lagkapten! DIF gör rätt och värva hem tryggheten själv Staffan Kronwall.
Artikel på difhockey.se or it didn't happen'. Inga mer Kronwall-rykten förrän det kommer något mer konkret plix. Ros "rykte" räcker inte i mina ögon. Skapar bara förhoppningar för att sedan besviket se i nyheterna att han med 100% säkerhet spelar klart sitt kontrakt för Lokomotiv Yaroslavl.