Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Kan verkligen se den här silly season framför mig. Oron från veckan till vecka efter att breddspelare efter breddspelare signas och det blir allt mer tydligt att spelare som Alvarez och Heinerö kommer ha platser i nästa års trupp. Kommer bli härligt!

Tre målvakter, åtta backar och elva forwards med kontrakt. Känns nästan som fullt lag redan. Förr om åren så jobbade vi väl med åtta backar och 14 forwards som standard när det gällde A-lagskontrakt.

Pulverapa, ser du verkligen Vejdemo som en av våra överflödiga spelare som vi måste försöka göra oss av med?
Expert.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

KG säger ju att man vill bygga balans, spets och bredd inför nästa säsong.
Förhoppningsvis är spelarna vi redan har, bredd.
Därför ser jag tyvärr inte att Alvarez eller Heinerö får lämna. Tror snarare vi värvar få, men riktigt bra spelare.
Balans vet jag inte riktigt vad han menar.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:Kan verkligen se den här silly season framför mig. Oron från veckan till vecka efter att breddspelare efter breddspelare signas och det blir allt mer tydligt att spelare som Alvarez och Heinerö kommer ha platser i nästa års trupp. Kommer bli härligt!

Tre målvakter, åtta backar och elva forwards med kontrakt. Känns nästan som fullt lag redan. Förr om åren så jobbade vi väl med åtta backar och 14 forwards som standard när det gällde A-lagskontrakt.

Pulverapa, ser du verkligen Vejdemo som en av våra överflödiga spelare som vi måste försöka göra oss av med?
Självklart ska vi behålla Vejdemo, det blev en misslyckat cut&paste. Skyller på jobbet. ;)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Vi kan ju glömma förlängningar av Ahlén eller Saviano iallafall, den känslan har smugit sig på mer och mer.

Vad gör ens Heinerö, Lundberg, Hage, Alvarez, Deilert i den här föreningen, som gör att vi tvingas dumpa breddspelare som faktiskt gjort sig förtjänta av att vara kvar, så jävla ledsamt om det blir så, gör om gör rätt..
Spela fult
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

pulverapa skrev:Jag är orolig, vi har en ganska stor trupp för att vara så tidigt på Silly Season. Fine, problemet är bara att vi har så många breddspelare. Det är knappt spelare för vår stomme.

Vi har 3 forwards för stommen:

Sören
Hank
Ljungh
(Fällström)

På backsidan är det svårt att ge någon/några spelare samma stämpel men det skulle väl i så fall vara:

Holm
(Falk)
(Högström)

Resten är i det närmaste överflödiga:

Robin Alvarez
Tobias Hage
Nicklas Heinerö
Emil Lundberg

Alexander Deilert
Wilhelm Westlund

Hur gör vi oss av med dessa spelare? Hage och Lundberg var två väldigt olyckliga förvärv sett i det längre perspektivet. I alla fall Hage.

Det är bra att vi tänker långsiktigt och bygger en stomme, men det får inte gå överstyr som det gjort nu.
Hage har väl ändå gjort det helt ok hittills eller?

Lundberg har ju knappt fått chansen ännu så det känns lite tidigt att döma honom redan nu.

Deilert, Alvarez och kanske även Heinerö känns ju knappast som spelare för SHL dock.

Sedan köper jag inte alls att Holm skulle vara en stomspelare att bygga på. Tycker helt enkelt inte han räcker till för den rollen. Falk kan jag köpa där däremot liksom till viss del Högström. Tyvärr ser det ut som att vi kommer få stora problem att få någon vettig ordning på vår backsida.
Foppas78

Inlägg av Foppas78 »

pulverapa skrev:Jag är orolig, vi har en ganska stor trupp för att vara så tidigt på Silly Season. Fine, problemet är bara att vi har så många breddspelare. Det är knappt spelare för vår stomme.

Vi har 3 forwards för stommen:

Sören
Hank
Ljungh
(Fällström)

På backsidan är det svårt att ge någon/några spelare samma stämpel men det skulle väl i så fall vara:

Holm
(Falk)
(Högström)

Resten är i det närmaste överflödiga:

Robin Alvarez
Tobias Hage
Nicklas Heinerö
Emil Lundberg
Lukas Vejdemo

Hur gör vi oss av med dessa spelare? Hage och Lundberg var två väldigt olyckliga förvärv sett i det längre perspektivet. I alla fall Hage.

Det är bra att vi tänker långsiktigt och bygger en stomme, men det får inte gå överstyr som det gjort nu.
Håller helt klart med, "Tage" och Lundberg känns inte alls bra/kul att ha kvar. Detsamma gäller Heinerö och Alvarez, fått mycket istid i år och inte imponerat speciellt mycket alls.
På backsidan började Deilert lika illa som Högström avslutade, vill inte ha kvar nån av dem. Högström har väl endast prickat benskydd dom senaste 20 omgångarna typ, väldigt frustrerande med tanke på hur mycket speltid han har haft. Nordlund är ju ingen actionfigur heller, hoppas han hittar ny klubb till nästa säsong.

Väldigt oroväckande att KG verkar var relativt ensam i rollen att hitta nyförvärv. Jag skulle verkligen vilja få ett förtydligande om hur denna process går till och vilka som är inblandande.
Drömmer om Jocke som sportchef, han känner ju laget och dess svagheter/styrkor bättre än dom flesta.
Foppas78

Inlägg av Foppas78 »

[*]
diftobbe89 skrev:Vi kan ju glömma förlängningar av Ahlén eller Saviano iallafall, den känslan har smugit sig på mer och mer.

Vad gör ens Heinerö, Lundberg, Hage, Alvarez, Deilert i den här föreningen, som gör att vi tvingas dumpa breddspelare som faktiskt gjort sig förtjänta av att vara kvar, så jävla ledsamt om det blir så, gör om gör rätt..
Helt korrekt, otroligt ledsamt!
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Mats Waltin lämnar Björklöven. Får en känsla av det är han som kan komma bli vår sportchef.
mb81

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev:Vi kan ju glömma förlängningar av Ahlén eller Saviano iallafall, den känslan har smugit sig på mer och mer.

Lundberg och Hage istället för Saviano och Ahlén tror jag inte gör någon större skillnad. Lundberg ser jag om några år som en topp-6 spelare och kommer spela många år i DIF men han kan få börja i fjärdekedjan. Han är bara 21. Saviano var helt ok men börjar bli till åren och lär inte direkt bli bättre och Hage är väl betydligt mycket billigare.
Däremot borde vi lösa Alvarez och Heinerö på nåt sätt.
Debacle

Inlägg av Debacle »

mb81 skrev:

Lundberg och Hage istället för Saviano och Ahlén tror jag inte gör någon större skillnad. Lundberg ser jag om några år som en topp-6 spelare och kommer spela många år i DIF men han kan få börja i fjärdekedjan. Han är bara 21. Saviano var helt ok men börjar bli till åren och lär inte direkt bli bättre och Hage är väl betydligt mycket billigare.
Åh herregud, Lundberg som en framtida topp-6 spelare i mitt DIF.. Ryser av tanken. Att inte förstå skillnaden vad en Ahlén tillför i laget jämfört med en Lundberg visar tydlig brister i ditt hockeykunnande.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev:

Lundberg är inget annat än en riktig skitvärvning.

Visst ta Heinerö och Alvarez, vi har en hel drös av oviktiga spelare som ingen ska gå före Saviano eller Ahlén.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lundberg är väl ingen favorit för mig men vad gjorde han under ett dussintal matcher för att bli så oerhört ogillad? Han och Hage har väl varit ungefär som förväntat. Hage har ju inte varit sämre än Honken som fjärdecenter.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Haha, helt sinnessjukt hur mycket skit Lundberg och Hage får. Dom har knappt ens spelat!!! Båda är perfekta för en fjärdeline, för dom kan faktiskt lira också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Debacle skrev:
mb81 skrev:

Åh herregud, Lundberg som en framtida topp-6 spelare i mitt DIF.. Ryser av tanken. Att inte förstå skillnaden vad en Ahlén tillför i laget jämfört med en Lundberg visar tydlig brister i ditt hockeykunnande.
Jag menar inte i år men jag tror seriöst han skulle kunna vara det när han är typ 25. Tror inte han kommer bli khl-bra direkt men att han absolut kommer bli en bra elitseriespelare. Killen är som sagt bara 21. Vad är så himla fantastiskt med Ahlén att han måste vara kvar?
Lundberg och Hage kommer kunna göra jobbet i fjärdekedjan och Lundberg har mycket mer hockey i sig än Ahlén. Klart mer värt för framtiden!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Orsak gällande Saviano är att han är viktig med sin rutin och vid sidan av, han är skicklig i BP och slutet av säsongen avslutade han riktigt snyggt, mycket bättre andra halva än första.

Ahlén behövs knappt någon kommentar på, av samma orsak till att Fimpen var kvar alla år, möjligen att Ahlén är något bättre rent spelmässigt och mycket hårdare spelare. En järnkamin som vi ska vara rädda om.

Detta är även spelare som vart med och tagit oss dit vi är idag, gjort enorm nytta med sitt slit ända sen allsvenskan, borde väga något tyngre i skålen också när man tar besluten, istället för att satsa på några betydelselösa och mediokra spelare från allsvenskan.
Spela fult
Låst