Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
Bengan08 skrev:
SirDIFalot skrev:Tycker det borde komma någon info vad som händer på ledarsidan snart. Det har gått en vecka sedan säsongen slutade. Borde verkligen vara dags.
tycker även att det borde komma ut något om Sportchefsrollen. Ett år senare bör man kunna ha någon sorts uppdatering. Har man intrevjuat några, är man i slutskedet av rekryteringsprocessen? Har vi absolut ingen på tråden?
Sen kan man ju bekräfta att Zabel lämnar. Vad som händer med Säcken. För utgår från att sådant är bestämt vid det här laget.
Är kanske den där utvärderingen Stoppel&co gör. Om inte sportchefen är klar nu måste DIF verkligen vara världens segaste klubb. När sa Challe upp sig? Typ i april 2014?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Djurgården är väl allmänt sega med allt känns det som. Tråkigt.
Färjestad la ju upp en hel lista för ett tag sedan vilka som har kontrakt, vilka som har fått kontraktsförslag osv. Det är bra info!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nu har eliteprospect ändrat Armalis kontrakt till 15/16. Snabba!
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

På tal om EP så har dom nu uppdaterat poängen för J20-spelarna. Rätt skrämmande att se Vejdemo och Bernhardts siffror, även fast EP blandar ihop poängen från alla olika etapper på säsongen, så är väl lite missvisande egentligen. Få vi haft som i samma ålder gjort liknande siffror. Tror bara Josefson kan mäta sig.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Nu har eliteprospect ändrat Armalis kontrakt till 15/16. Snabba!
Jävlar. Ja, jag såg att du retweetade till dem. Tog max 10 minuter.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev:Nu har eliteprospect ändrat Armalis kontrakt till 15/16. Snabba!
DIF hockey-klass!
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:
Mattebo skrev:
DIF hockey-klass!
Ljusår ifrån :)
SirDIFalot skrev:På tal om EP så har dom nu uppdaterat poängen för J20-spelarna. Rätt skrämmande att se Vejdemo och Bernhardts siffror, även fast EP blandar ihop poängen från alla olika etapper på säsongen, så är väl lite missvisande egentligen. Få vi haft som i samma ålder gjort liknande siffror. Tror bara Josefson kan mäta sig.
Ett nytt "jävlar" på det. Dessa måste få chansen och spela (borde ha fått det under säsongen). Annars ser vi dem i typ Modo snart. Detta ger ännu mer frågetecken kring kontrakt på exempelvis Alvarez och Heineriö.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Är jävligt kluven på Säckenfrågan. Tyckte han saknade glöd under större delen av säsongen. Fruktansvärd matchning emellanåt. Allt beror ju på vem vi skulle få istället. Mardrömmen är ju en sån som Dahlén som inte har något på fötterna alls. Gärna en utomstående men måste vara rutinerad. Krävs högsta professionalism för att åta ett head coach-jobb i den här föreningen.

Finns ingen vettig att få tag i så ser jag gärna att vi fortsätter med Säcken. Zabel utgår jag från ska bort. Det bästa för honom vore att kliva ner ett par nivåer. Hitta en mindre klubb och huvudträna där. Ta laget helt under sina vingar. Tror absolut att han är kapabel att bli ett tungt tränarnamn i framtiden. Nyman har varit lite av en personlig favorit, men har han beslutat matchningen av backarna så måste man erkänna sig konfunderad. 8 backar ombytta uppe i Luleå exempelvis, där ALLA fick istid. I en slutspelsmatch! Aja, han gjorde ett strålande år säsongen innan så är ändå villig att ge honom en säsong till.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattebo skrev:
SirDIFalot skrev:På tal om EP så har dom nu uppdaterat poängen för J20-spelarna. Rätt skrämmande att se Vejdemo och Bernhardts siffror, även fast EP blandar ihop poängen från alla olika etapper på säsongen, så är väl lite missvisande egentligen. Få vi haft som i samma ålder gjort liknande siffror. Tror bara Josefson kan mäta sig.
Ett nytt "jävlar" på det. Dessa måste få chansen och spela (borde ha fått det under säsongen). Annars ser vi dem i typ Modo snart. Detta ger ännu mer frågetecken kring kontrakt på exempelvis Alvarez och Heineriö.
Ja, man blir lite fundersam när dom gör bättre siffror i samma ålder än exempelvis Krüger gjorde. Om vi går efter samma åldersstege så ska 15/16 blir deras 09/10 år för Krüger satt säga. Sitt sista år som junior. Jag hoppas vi får en tränare som kommer våga låta Davidsson få chanser också. Han är för talangfull för att göra ett helt år till J20.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vi förlänger med Armalis, jättebra!

Det jag blir irriterad på är att man inte kan skriva en ordentlig artikel. Hur lång kontraktstid är det!? Jag ställde den här frågan på senaste mötet, varför ska det vara så svårt att skriva hur långt ett kontrakt är? Jag fick till svar att det handlade om slarv. Det slarvas alltså gång på gång på gång med det här. Inte undra på att vi aldrig kan bli ett topplag när vi inte ens kan skriva en ordentlig artikel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Vi förlänger med Armalis, jättebra!

Det jag blir irriterad på är att man inte kan skriva en ordentlig artikel. Hur lång kontraktstid är det!? Jag ställde den här frågan på senaste mötet, varför ska det vara så svårt att skriva hur långt ett kontrakt är? Jag fick till svar att det handlade om slarv. Det slarvas alltså gång på gång på gång med det här. Inte undra på att vi aldrig kan bli ett topplag när vi inte ens kan skriva en ordentlig artikel.
Vi förlänger inte med honom. Han skrev två år från början. Men DIF hockey skrev aldrig hur långt avtalet var i artikeln. Då skriver EP alltid 1 år.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:

Vi förlänger inte med honom. Han skrev två år från början. Men DIF hockey skrev aldrig hur långt avtalet var i artikeln. Då skriver EP alltid 1 år.
Okej, läste inte så noga då jag sitter med lite kunder på jobbet samtidigt. Men otroligt irriterande att detta sker gång på gång. Vi får väl se vad som händer när vi signar Brodin.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:

Okej, läste inte så noga då jag sitter med lite kunder på jobbet samtidigt. Men otroligt irriterande att detta sker gång på gång. Vi får väl se vad som händer när vi signar Brodin.
Haha jag förstår det inte. Skriv bara namn och kontraktslängd. Enda som är relevant. Spelaren eller sportchefens citat är oftast helt irrelevant eller all ihopskriven statistik som ändå är lättare att se på eliteprospect.

Jag vill se "Daniel Brodin klar för DIF. Kontraktet på tre år. " inte ett enda ord mer när Broddan presenteras. Då skulle jag bli nöjd.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag är orolig, vi har en ganska stor trupp för att vara så tidigt på Silly Season. Fine, problemet är bara att vi har så många breddspelare. Det är knappt spelare för vår stomme.

Vi har 3 forwards för stommen:

Sören
Hank
Ljungh
(Fällström)

På backsidan är det svårt att ge någon/några spelare samma stämpel men det skulle väl i så fall vara:

Holm
(Falk)
(Högström)

Resten är i det närmaste överflödiga:

Robin Alvarez
Tobias Hage
Nicklas Heinerö
Emil Lundberg

Alexander Deilert
Wilhelm Westlund

Hur gör vi oss av med dessa spelare? Hage och Lundberg var två väldigt olyckliga förvärv sett i det längre perspektivet. I alla fall Hage.

Det är bra att vi tänker långsiktigt och bygger en stomme, men det får inte gå överstyr som det gjort nu.
Senast redigerad av pulverapa den 2015-03-16 14:43:56, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Beast
Kontakt:

Inlägg av Beast »

Hur många nyförvärv kan vi egentligen förvänta oss? Med tanke på att många har kontrakt och det finns en del som vill lyfta nån från J-20. Känns som att vi måste dumpa ett antal spelare inför nästa år. Förr på pappret har vi nästan ett fullt lag redan.
Låst