Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Nä, det kommer ju inte hända, men Sweatt hade ju varit en perfekt andra LW i top6.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Nä, det kommer ju inte hända, men Sweatt hade ju varit en perfekt andra LW i top6.
Kommer såklart inte hända!
Men andra? Skulle nog säga att han skulle vara vår klart bästa spelare om det skulle bli av. Snabbast i serien?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Nä, det kommer ju inte hända, men Sweatt hade ju varit en perfekt andra LW i top6.
Men andra? Skulle nog säga att han skulle vara vår klart bästa spelare om det skulle bli av. Snabbast i serien?
Jag tror Jim baserar det på att Sörensen skulle vara LW i första.

Kedjorna funkar väl inte som en rangordning av hierarkin heller. Vilket alla verkar tror när jag säger att jag gärna hade sett Sören-Sallinen-Cehlin som en kedja.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Sweatt lämnar Sverige enligt Ros, han svarar nån som frågar om ryktet om Sweatt till DIF.
2014-04-07, vad hände?
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:
Jag tror Jim baserar det på att Sörensen skulle vara LW i första.

Kedjorna funkar väl inte som en rangordning av hierarkin heller. Vilket alla verkar tror när jag säger att jag gärna hade sett Sören-Sallinen-Cehlin som en kedja.
Jo och jag ser gärna en uppdelning där vi har tre presterande om det finns resurser för det.
Nu är ändå allt hypotetiskt för lär inte direkt bli nåt med Sweatt.

Fan kan inte säsongen bara ta slut för alla andra lag nu så det ramlar in lite nya spelare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, det skriker väl KHL/NLA om Sweatt. Men likväl skulle det vara fint att ha sådan kvalité på vänstersidan utöver Sörensen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Läget i spelartruppen, från sidan: http://difhockey.se/artikel/5434/

Har Mantas Armalis kontrakt!?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattebo skrev:Läget i spelartruppen, från sidan: http://difhockey.se/artikel/5434/

Jag tyckte jag läste förra säsongen att kontraktlängd aldrig blev officiellt när man signade Mantas, och då skriver väl Eliteprospects bara 1 år.

Som det såg ut på hemsidan så har han ju kontrakt. Dåligt skött tycker jag, förutsatt att jag inte missat nån artikel där kotraktlängden står.
Man tog ju upp det här i samband med mötet med MN. Då sa man ju att man skulle sköta det bättre.

Balans, spets och bredd. Så vill KG bygga laget.
Jag tror att de flesta vi har på kontrakt kommer vara kvar. Man resonerar nog så att de flesta mår bra av att ha en säsong i ryggen. Lär säkerligen bara bli någon spetsspelare in.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Här är artikeln: http://difhockey.se/artikel/4273/

De skrev inte ut kontraktslängden ...
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattebo skrev:Här är artikeln: http://difhockey.se/artikel/4273/

De skrev inte ut kontraktslängden ...
Nej precis.
Många frågade på Twitter och sådär har jag för mig men vet inte om någon fått svar.

Jaja. Jag tycker det är bra i vilket fall. Han har väl blandat och gett men jag trodde varken mer eller mindre om honom inför den här säsongen. Perfekt backup. Kommer säkerligen utvecklas lite till också.
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

ciirree skrev:
Mattebo skrev:Läget i spelartruppen, från sidan: http://difhockey.se/artikel/5434/

Jag tyckte jag läste förra säsongen att kontraktlängd aldrig blev officiellt när man signade Mantas, och då skriver väl Eliteprospects bara 1 år.

Som det såg ut på hemsidan så har han ju kontrakt. Dåligt skött tycker jag, förutsatt att jag inte missat nån artikel där kotraktlängden står.
Man tog ju upp det här i samband med mötet med MN. Då sa man ju att man skulle sköta det bättre.

Jag tror att de flesta vi har på kontrakt kommer vara kvar. Man resonerar nog så att de flesta mår bra av att ha en säsong i ryggen. Lär säkerligen bara bli någon spetsspelare in.
Deilert kommer dock inte bidra i år heller. Han är bra i HA, inte mer än så.
mb81

Inlägg av mb81 »

Farstakostym skrev:
ciirree skrev:

Deilert kommer dock inte bidra i år heller. Han är bra i HA, inte mer än så.
Han kommer väl förmodligen få gå. Han lär väl inte heller vilja sitta på läktaren en hel säsong vilket han gjorde stora delar denna säsong. Med ännu bättre trupp lär han inte få spela många sekunder. Tror vi kommer överens att bryta kontraktet. Bäst för alla. Han lär spela i allsvenskan igen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tycker det borde komma någon info vad som händer på ledarsidan snart. Det har gått en vecka sedan säsongen slutade. Borde verkligen vara dags.
Expert.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

SirDIFalot skrev:Tycker det borde komma någon info vad som händer på ledarsidan snart. Det har gått en vecka sedan säsongen slutade. Borde verkligen vara dags.
tycker även att det borde komma ut något om Sportchefsrollen. Ett år senare bör man kunna ha någon sorts uppdatering. Har man intrevjuat några, är man i slutskedet av rekryteringsprocessen? Har vi absolut ingen på tråden?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bengan08 skrev:
SirDIFalot skrev:Tycker det borde komma någon info vad som händer på ledarsidan snart. Det har gått en vecka sedan säsongen slutade. Borde verkligen vara dags.
tycker även att det borde komma ut något om Sportchefsrollen. Ett år senare bör man kunna ha någon sorts uppdatering. Har man intrevjuat några, är man i slutskedet av rekryteringsprocessen? Har vi absolut ingen på tråden?
Sen kan man ju bekräfta att Zabel lämnar. Vad som händer med Säcken. För utgår från att sådant är bestämt vid det här laget.
Expert.
Låst