Och då talar vi alltså om vad spelaren begärt i förhandling, inte vad det slutligen landat på. För att jämföra med Deilert: Lalonde som värvades till Färjestad för första/andra backpar kostade 130k i månaden, och då är Färjestad inte de som brukar snåla. Fernholm kan tyvärr säkert ligga runt 200-250k i månaden på gamla meriter däremot.Farstakostym skrev:Förstår ni nu varför jag gav mothugg när några trodde Fernholm satt på 250 000 och Deilert 150 000?SirDIFalot skrev:Ros:Kostar en Taffe "bara" 300k i månaden?Det som krävs är att förstakedjorna kliver fram. Jag vill se mer av Jeffrey Taffe, Linköpings poängkung, som just nu förhandlar om nytt kontrakt med Linköping. Han vill ha en lön på närmare 300 000 kronor i månaden och vill man det så måste man prestera även i ett slutspel.
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Senast redigerad av Puckey den 2015-03-15 21:42:51, redigerad totalt 1 gånger.
Leksand som ett hatlag gör ju att man följer de lite extra. Sett en hel del matcher och planerar att se fler. Så nej, det är verkligen inte första och enda gången jag bedömmer Sillen.bastis7 skrev:
Vi får ju hoppas att du inte bara går efter en match för att bedöma hur bra Sillen är annars är det ju pajas-varning.
Frågor på detta? Guter gör faktiskt en ganska bra match. Betydligt bättre överlag i Leksand än i DIF, alla de matcher jag sett.. Sillen är osynlig och kommer ingenstans idag heller. Har faktiskt suttit och hoppats på honom men nee, han är mellanmjölk. Finns absolut inget som talar för att han utvecklats tillräckligt mycket för att ta plats i vårt lag.ciirree skrev:Åh herre...Manijock skrev:Såg nästan hela matchen och jag står fast, Cehlin är absolut inte bättre än Guter. Helt meningslös värvning om så skulle bli. Bara av nostalgiska skäl om man skulle överväga att plocka in honom. Minnas tillbaka till när han, Jacob Josefson och Tim Eriksson snurrade sönder hela Elitserien under finalåret.
Längtar till Brynäs säsong är slut så vi kan få se om det ligger någon sanning i Brodin-ryktet. Håller tummarna!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
250k på Fernholm tycker jag låter rätt rimligt. Det är ju dom svenska "stjärnorna" som tjänar mest. Importspelarna är ju oftast billigare än svenskarna som håller liknande nivå. Lex när både Davidsson och Wallin tjänade 450k+ på sina senaste kontrakt.Farstakostym skrev:Förstår ni nu varför jag gav mothugg när några trodde Fernholm satt på 250 000 och Deilert 150 000?SirDIFalot skrev:Ros:Kostar en Taffe "bara" 300k i månaden?Det som krävs är att förstakedjorna kliver fram. Jag vill se mer av Jeffrey Taffe, Linköpings poängkung, som just nu förhandlar om nytt kontrakt med Linköping. Han vill ha en lön på närmare 300 000 kronor i månaden och vill man det så måste man prestera även i ett slutspel.
Expert.
Om Guter kan jag hålla med om. Han har varit bättre i Leksand än hos oss. Men det är ingen "WOW effekt" direkt.
Jag vet inte exakt hur många matcher du sett. Men när Cehlin kom hit så gjorde han först ett par matcher där han var osynlig. Ganska väntat dock med tanke på skadorna. Sedan har han bara växt och gradvis spelat upp sig, rejält. I slutskedet av säsongen var han, tillsammans med Sallinen, Leksands bästa spelare. Såg du inte matchen mot oss exempelvis?
Cehlin har dessutom sina bästa år framför sig.
Jag tycker hans prestation varierar beroende på vem man frågar. På Leksands forum så totalsågar man honom. Men å andra sidan så totalsågar de hela laget nu.
Jag rankar Cehlin högre än Guter i alla fall. Den sistnämnde är väldigt begränsad tycker jag.
Jag vet inte exakt hur många matcher du sett. Men när Cehlin kom hit så gjorde han först ett par matcher där han var osynlig. Ganska väntat dock med tanke på skadorna. Sedan har han bara växt och gradvis spelat upp sig, rejält. I slutskedet av säsongen var han, tillsammans med Sallinen, Leksands bästa spelare. Såg du inte matchen mot oss exempelvis?
Jag tycker hans prestation varierar beroende på vem man frågar. På Leksands forum så totalsågar man honom. Men å andra sidan så totalsågar de hela laget nu.
Jag rankar Cehlin högre än Guter i alla fall. Den sistnämnde är väldigt begränsad tycker jag.
Jo man tycker ju verkligen det och hoppas på det. Men vad kostade Nilson? Varför drog sig Ahnelöv ur?Highwind skrev:Lite cyniskt.. Men..
En spelare som har starka klubbsympatier bör kunna övertygas att krita på billigare än vad han hade gjort i en annan klubb. Vilket skapar mer budgetutrymme för övrig spelartrupp. Mer kvalitet för pengarna.
Bör även tilläggas att Ottosson höjde sina löneanspråk när insamlingen blev känd.
Det positiva är i alla fall att Fernholm bara fick kontrakt på 2 år. Kunde ju varit värre, som fallet med Joel Riddez exempelvis.Puckey skrev:Och då talar vi alltså om vad spelaren begärt i förhandling, inte vad det slutligen landat på. För att jämföra med Deilert: Lalonde som värvades till Färjestad för första/andra backpar kostade 130k i månaden, och då är Färjestad inte de som brukar snåla. Fernholm kan tyvärr säkert ligga runt 200-250k i månaden på gamla meriter däremot.Farstakostym skrev:Förstår ni nu varför jag gav mothugg när några trodde Fernholm satt på 250 000 och Deilert 150 000?SirDIFalot skrev:Ros:Kostar en Taffe "bara" 300k i månaden?Det som krävs är att förstakedjorna kliver fram. Jag vill se mer av Jeffrey Taffe, Linköpings poängkung, som just nu förhandlar om nytt kontrakt med Linköping. Han vill ha en lön på närmare 300 000 kronor i månaden och vill man det så måste man prestera även i ett slutspel.
Kommer ni ihåg det här från förra säsongens silly-tråd:
Jag är inte lika hoppfull längre
Sedan tidigare är det känt att man till nästa säsong vill ha in spets på både center, forward och backpositionen."Säcken i halvtid under DIF - BP
Vi ska ha kvar stora delar av laget som tog oss upp sen ska vi ha in en hel första femma för SHL"

Tror inte vi tar in breddspelare för 10 miljoner direkt, får man ens ha en trupp på 40 spelare?ciirree skrev:Kommer ni ihåg det här från förra säsongens silly-tråd:
Sedan tidigare är det känt att man till nästa säsong vill ha in spets på både center, forward och backpositionen."Säcken i halvtid under DIF - BP
Vi ska ha kvar stora delar av laget som tog oss upp sen ska vi ha in en hel första femma för SHL"

En Brynäsare på hockeyappen "rinkside 3" har skrivit: "okej, Bill Sweatt går till Djurgården, oväntat" Appen kryllar dock av snorungar, så man har ju såklart all anledning att tvivla. Dock ser jag inte varför nån skulle skriva så om denne inte hört nåt rykte. Läste på AB att Sweatt lämnar Brynäs efter denna säsong i alla fall. Man kan ju alltid hoppas han går till DIF. Den spelaren är inte direkt kattskit. Vilken jävla fart han har. Vill att vi bygger mkt på just fart. Har varit lite vårt signum genom åren.
Stämmer det, tycker jag att det är en bra värvning!PATRIK. skrev:En Brynäsare på hockeyappen "rinkside 3" har skrivit: "okej, Bill Sweatt går till Djurgården, oväntat" Appen kryllar dock av snorungar, så man har ju såklart all anledning att tvivla. Dock ser jag inte varför nån skulle skriva så om denne inte hört nåt rykte. Läste på AB att Sweatt lämnar Brynäs efter denna säsong i alla fall. Man kan ju alltid hoppas han går till DIF. Den spelaren är inte direkt kattskit. Vilken jävla fart han har. Vill att vi bygger mkt på just fart. Har varit lite vårt signum genom åren.
- SirDIFalot
Lokalmedia i Brynäs säger att han utnyttjat en klausul för att bryta avtalet för att han vill ha ett nytt förbättrat avtal. Något som Brynäs är villiga att ge honom. Så det kan vi nog skriva av.
Expert.
-
Även om Brynäs inte har möjlighet att ge ett bättre avtal står vi nog långt bak i kön för hans underskrift.SirDIFalot skrev:Lokalmedia i Brynäs säger att han utnyttjat en klausul för att bryta avtalet för att han vill ha ett nytt förbättrat avtal. Något som Brynäs är villiga att ge honom. Så det kan vi nog skriva av.
I matchen mot oss tycker jag Ritola var bäste Leksing. Sallinen hotar alltid! Sillen var återigen mellanmjölk. Har säkert sett någonstans mellan 5 och 10 matcher med Sillen sen han kom. Fortfarande inte sett någon spets alls. Han är rätt snabb på grillorna men har inte styrkan eller kunnandet att dra nytta av speeden som exempelvis Sören. Ser absolut ingen roll i detta laget som kryllar av just mellanmjöl. Föredrar Saviano som är spets i BP plus har sociala effekter. Föredrar Lauritzen som är kapabel att lira i en toppkedja om han får vara hel. Det enda som talar för Cehlin i det gänget är att han är yngre och som du säger, förmodligen inte gjort sin bästa säsong än. Dock tveksam på hur bra den säsongen skulle kunna bli!ciirree skrev:Om Guter kan jag hålla med om. Han har varit bättre i Leksand än hos oss. Men det är ingen "WOW effekt" direkt.
Guter sliter och jobbar på ett sätt jag inte tyckte mig se under sista säsongen hos oss. Ser vansinnigt hockeysugen ut. Klart imponerad!
Det bekräftades väl på aftonbladet i en live-chatt för ett tag sen?Manijock skrev: Längtar till Brynäs säsong är slut så vi kan få se om det ligger någon sanning i Brodin-ryktet. Håller tummarna!
- SirDIFalot
Ingenting är klart förrän det står på difhockey.se osv... (Eller förrän Ros bekräftat det)Lynxlynx skrev:Det bekräftades väl på aftonbladet i en live-chatt för ett tag sen?Manijock skrev: Längtar till Brynäs säsong är slut så vi kan få se om det ligger någon sanning i Brodin-ryktet. Håller tummarna!
Expert.