Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Magnutz »

Rocky3000 skrev:Kicka Marcus Nilson och ersätt han med Mika Hannula. En Hannula som får vara med från start blir en livsfarlig målspruta! Tjafsa inte om att ålder nu skulle vara ett problem, med tanke på att DIF signade Nilson som är äldre än Hannula. Problemet med Hannula är att han antigen har varit matchotränad eller hattat i från lag till lag. Får han som sagt vara med ifrån start så blir han en Joker som kommer att sätta alla tvivlare på plats! Sumpa inte den här chansen DIF, signa hem Mika Hannula nu!
Renlevnadsmänniskan Hannula. Nej, inte en chans. Det vore, tror jag, ett effektivt sätt att slänga värvningspengarna rakt ner i Nybroviken.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

Som många säger backsidan behöver förstärkningar. Förstaparet helt nytt, kan tänka mig Norell - Holm och Falk - Högström. Englund tillsammans med Fernholm kanske? AOM i fjärde.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Enbom skrev:
Manijock skrev:
Debacle skrev:
ciirree skrev:Fattar inte ens att ni snackar om att Englund ska bort. Till viss del snackas det om AOM och Norell med. Vill de köra i Nordamerika? Visst.
Men inte släppa till någon här i Sverige.

De får så mycket oförtjänt skit men de gör sin första säsong i SHL. Pressen och ansvaret de fått har varit för stort. Vi hade ingen som kunde dra lasset på backsidan.

Ska bli intressant att se hur mycket ni egentligen förväntar er av Bernhardt? +45 poäng och inte ett enda jävla misstag? Eller?
Förklara för mig, vad är Englunds styrkor?

Sin storlek till trots är han kass framför eget mål, för att inte tala om hans skridskoåkning och passningsspel.

Det jag förväntar mig av Bernhardt är att om han är ordinarie under en hel säsong, får spela i princip hela tiden. Så förväntar jag mig att han, efter nervositeten släppt, visar potential. En ung spelare ska absolut tillåtas att vara ojämn, men att genomgående vara bland de sämsta på plan, match ut och match in, då kommer Bernhardt åka under min buss han med.
Han är kapabel att spela rakt och bra framför mål. Han är kapabel att vara stark! Han är en bortsprungen lammunge. Ett lamm som med rätt vägledning är kapabel att bli en stor mäktig bock. Men precis som vi alltid gör med våra backar så hoppar vi över ett par viktiga punkter i en utveckling. Claesson och Gustafsson exempelvis. "Låter vi de göra bort sig tillräckligt många gånger så kommer de lära sig att inte göra det"... En vi gjorde rätt med var Oscar Eklund. När han poppade upp i A-laget märktes han knappt. Fick rätt istid och framförallt med rätt personer. Var det inte Ragge så var det Ronnie P, och var det inte Ronnie P var det David Printz. Sådana spelare som gör att man får lära sig grundläggande backspel från början, och som även gör att småmisstag inte blir så avgörande.
Eklund var ju forumets största hackkyckling någonsin, med all rätt. Han slutade vara våran sämsta back i mitten på 09/10 någon gång, sedan hade han en raketutveckling fram tills han lämnade.
Inte från undertecknad vad jag minns i alla fall. Tycker han aldrig fick vatten över huvudet. Han fick aldrig ställa upp med Deilert för att försvara en ledning i alla fall. Eller ställa upp med Claesson för att spika igen i Bp. Coachades allt som oftast med erfarna stabila pjäser.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Kul att Linus Hultström är aktuell. Han är dessutom faktiskt djurgårdare!

Sen är frågan hur vi får ihop backsidan om Robin Press dessutom är aktuell. Två liknande spelartyper. Dessutom har vi ju Högström. Vi skulle då ha tre väldigt offensivt lagda backar.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det jobbiga är väl att KG alltid har samma svar kring ett rykte: "Han är en intressant spelare. Absolut!"
Så oavsett om vi bara är en underskrift från ett nyförvärv eller om det bara har snackats parterna emellan så lär vi inte få jubla förrän det finns på startsidan på difhockey.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

ciirree skrev:Det jobbiga är väl att KG alltid har samma svar kring ett rykte: "Han är en intressant spelare. Absolut!"
Så oavsett om vi bara är en underskrift från ett nyförvärv eller om det bara har snackats parterna emellan så lär vi inte få jubla förrän det finns på startsidan på difhockey.
Med all rätt
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan omöjligen se både Hultström och Press i DIF nästa säsong.

En av dem ja, men absolut inte båda.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

kall-el// tror inte heller det. Även om Hultström är djurgårdare är ju risken att större pengar i andra lag lockar mer. Och tveksamt om vi ens vill ha BÅDE Hultström och Press. Men om vi leker med tanken:

Hultström-Falk
Press-Högström
Norell-Englund
Holm-Ollas Mattsson
Fernholm, Westlund (lånas ut igen)

Spelskickligt försvar som inte kommer vara alls lika lättstressat som årets upplaga. Intressant, även om balansen är betydligt mer offensiv än vad en tränare som Säcken förespråkar.
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

jensa öhling skrev:kall-el// tror inte heller det. Även om Hultström är djurgårdare är ju risken att större pengar i andra lag lockar mer. Och tveksamt om vi ens vill ha BÅDE Hultström och Press. Men om vi leker med tanken:

Hultström-Falk
Press-Högström
Norell-Englund
Holm-Ollas Mattsson
Fernholm, Westlund (lånas ut igen)

Spelskickligt försvar som inte kommer vara alls lika lättstressat som årets upplaga. Intressant, även om balansen är betydligt mer offensiv än vad en tränare som Säcken förespråkar.
Press och Högström i samma backpar!? Tack för den hjärtinfarkten!
2014-04-07, vad hände?
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Jepe// Vore samtidigt kul att se. Ett backpar med stora offensiva kvalitéer. Men våra tränare skulle nog aldrig köra så, där handlar det ju mer om riskminimering. Fullt förståeligt denna säsong vill jag tillägga, med tanke på vilket lag vi hade.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

jensa öhling skrev:Men våra tränare skulle nog aldrig köra så, där handlar det ju mer om riskminimering. Fullt förståeligt denna säsong vill jag tillägga, med tanke på vilket lag vi hade.
Skulle själv inte ha något emot en till sådan säsong för att försöka stabilisera oss. Men sen är det fan dags att försöka ta oss framåt. Samtidigt har jag jävligt svårt att se oss hamna bakom Karlskrona och Västerås/Rögle nästa säsong oavsett(Trodde iof inte vi skulle hamna framför något lag denna säsong..), så jag vettefan. Skulle ju vara kul med en offensiv hockey samtidigt som man antagligen rätt ofta skulle slita av sig håret :lol:
Användarvisningsbild
Janos

Inlägg av Janos »

Enligt den utmärkta källan Tomas Hedlund så ska Sören vara på väg till Tampa.
Det var också planerat att Sörensen skulle ansluta till Tampa Bays träningsläger nu under sommaren.

Informationen gör gällande att Djurgården och Tampa i stort sett är överens men att Tampa tycker att han är lite för "klen" för den roll de vill se honom i. Det innebär att Sörensen stannar i Djurgården ytterligare en säsong för att få lite mer muskler och styrka innan han är redo att flytta över pölen.
http://hockeybladet.nu/blogg/sektion-a15/
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Janos skrev:Enligt den utmärkta källan Tomas Hedlund så ska Sören vara på väg till Tampa.
Det var också planerat att Sörensen skulle ansluta till Tampa Bays träningsläger nu under sommaren.

Informationen gör gällande att Djurgården och Tampa i stort sett är överens men att Tampa tycker att han är lite för "klen" för den roll de vill se honom i. Det innebär att Sörensen stannar i Djurgården ytterligare en säsong för att få lite mer muskler och styrka innan han är redo att flytta över pölen.
http://hockeybladet.nu/blogg/sektion-a15/
Låter ändå rätt sannolikt, personligen hoppas jag att Sörensen stannar ytterligare två år då det skulle gynna hans utveckling. Framförallt måste han väl typ lägga på sig 10 kg muskler.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Kom ihåg att det var den "källan" som påstod att Mårtensson var klar samt att Melin var klar som sportchef.

Föga trovärdig hemsida, det där.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Vikas skrev:Kom ihåg att det var den "källan" som påstod att Mårtensson var klar samt att Melin var klar som sportchef.

Föga trovärdig hemsida, det där.
Erm ja, alltså jag skulle inte lita på ett ord som kommer från den sidan, den har fel i typ 90% av fallen.
Låst