Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Farstakostym skrev:Angående backdiskussionen, Englund och AOM är två stora och starka backar. Men de är ändå sämst i egen zon på grund av deras oförmåga att slå en passning och åka skridskor. En back som vinner 7/10 dueller men slår bort 4/10 passningar är inte bättre än en som vinner 5/10 och slår bort 1/10.

Bara för att man är stor och stark betyder det inte att man är en bra pålitlig back. Det krävs skalle för att vara en sådan. För att få det krävs erfarenhet och självförtroende. Vilket är helt omöjligt att någon av dessa två du nämner skulle ha fått redan nu. De behöver dessutom vägledning vilket de inte kan få med den här backuppsättningen vi har nu.
PATRIK.
Säsongskort: Ja

Inlägg av PATRIK. »

-daniel- skrev:Brodin tycker jag känns helt OK, Andreas Falk hade jag gärna sett som andracenter. Tycker folk underskattar hur viktigt det är med ledarfigurer, det här laget kommer tappa så sjukt mycket i det avseendet när Jocke försvinner. Andreas är en riktig ledare, det vet jag. Sen håller han inte nivå att axla en förstacenter-roll men han skulle helt klart klara av att ta Jockes "pappa"-roll i laget, dessutom är han en vass tekare. Jag ser gärna Ljungh som en gjuten tredje-center med potential att ta klivet upp i hierarkin.

En fin uppställning enligt mig:

Sören - Sallinen - Fällström
Regin - Falk - Brodin
Alvarez - Ljungh - Ny (Cehlin?)
Ahlén - Hage - Hank

Bort med Lundberg som visade sig vara en helt meningslös värvning. Låna ut Heinerö på tillväxt. Låna ut Rundqvist. Alvarez vill jag ge en säsong till, då jag fortfarande på något konstigt vis tror han har mycket i sig som inte riktigt kom fram. Han har de rätta verktygen och tror jag kommer växa in i det hela.

Är den här forwardsuppställningen för dyr? Ja, det tror jag att den är.
Regin och Falk i samma kedja? De är båda centrar. Hur tänkte du nu?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

PATRIK. skrev:
-daniel- skrev:Brodin tycker jag känns helt OK, Andreas Falk hade jag gärna sett som andracenter. Tycker folk underskattar hur viktigt det är med ledarfigurer, det här laget kommer tappa så sjukt mycket i det avseendet när Jocke försvinner. Andreas är en riktig ledare, det vet jag. Sen håller han inte nivå att axla en förstacenter-roll men han skulle helt klart klara av att ta Jockes "pappa"-roll i laget, dessutom är han en vass tekare. Jag ser gärna Ljungh som en gjuten tredje-center med potential att ta klivet upp i hierarkin.

En fin uppställning enligt mig:

Sören - Sallinen - Fällström
Regin - Falk - Brodin
Alvarez - Ljungh - Ny (Cehlin?)
Ahlén - Hage - Hank

Bort med Lundberg som visade sig vara en helt meningslös värvning. Låna ut Heinerö på tillväxt. Låna ut Rundqvist. Alvarez vill jag ge en säsong till, då jag fortfarande på något konstigt vis tror han har mycket i sig som inte riktigt kom fram. Han har de rätta verktygen och tror jag kommer växa in i det hela.

Är den här forwardsuppställningen för dyr? Ja, det tror jag att den är.
Regin och Falk i samma kedja? De är båda centrar. Hur tänkte du nu?
Regin har spelat tämligen mycket som vinge.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Kan vi nypa Jesper Jensen från FBK billigt så bör vi göra det. Helt klart en topp 4 back för vår trupp
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

Steelmountain skrev:Kan vi nypa Jesper Jensen från FBK billigt så bör vi göra det. Helt klart en topp 4 back för vår trupp
Nej, på den nivån bör vi inte lägga oss för backspetsen.
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

Kan verkligen inte släppa att vi förlängde med Heinerö, killen har en bra säsong i division 1 bakom sig.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Manijock skrev:
Farstakostym skrev:Angående backdiskussionen, Englund och AOM är två stora och starka backar. Men de är ändå sämst i egen zon på grund av deras oförmåga att slå en passning och åka skridskor. En back som vinner 7/10 dueller men slår bort 4/10 passningar är inte bättre än en som vinner 5/10 och slår bort 1/10.

Bara för att man är stor och stark betyder det inte att man är en bra pålitlig back. Det krävs skalle för att vara en sådan. För att få det krävs erfarenhet och självförtroende. Vilket är helt omöjligt att någon av dessa två du nämner skulle ha fått redan nu. De behöver dessutom vägledning vilket de inte kan få med den här backuppsättningen vi har nu.
Samtidigt är man klappkass på rören som 18åring ser jag inget som helst hopp att det skall bli bättre när man blir äldre. Ronnie Petterson JR på båda två. Det är ett jäkla gullande med spelare från egna leden och bedöms inte enligt sina prestationer. Englund framför allt har varit allt annat än bra, sa det även förra året men då förblindades folk av att en gallerpojke klev upp stor som fan och fick spela.

Skicka Englund och Lundberg till komposten och förläng med Ahlen, gärna igår.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Fattar inte ens att ni snackar om att Englund ska bort. Till viss del snackas det om AOM och Norell med. Vill de köra i Nordamerika? Visst.
Men inte släppa till någon här i Sverige.

De får så mycket oförtjänt skit men de gör sin första säsong i SHL. Pressen och ansvaret de fått har varit för stort. Vi hade ingen som kunde dra lasset på backsidan.

Ska bli intressant att se hur mycket ni egentligen förväntar er av Bernhardt? +45 poäng och inte ett enda jävla misstag? Eller?
Debacle

Inlägg av Debacle »

ciirree skrev:Fattar inte ens att ni snackar om att Englund ska bort. Till viss del snackas det om AOM och Norell med. Vill de köra i Nordamerika? Visst.

De får så mycket oförtjänt skit men de gör sin första säsong i SHL. Pressen och ansvaret de fått har varit för stort. Vi hade ingen som kunde dra lasset på backsidan.

Ska bli intressant att se hur mycket ni egentligen förväntar er av Bernhardt? +45 poäng och inte ett enda jävla misstag? Eller?
Förklara för mig, vad är Englunds styrkor?

Sin storlek till trots är han kass framför eget mål, för att inte tala om hans skridskoåkning och passningsspel.

Det jag förväntar mig av Bernhardt är att om han är ordinarie under en hel säsong, får spela i princip hela tiden. Så förväntar jag mig att han, efter nervositeten släppt, visar potential. En ung spelare ska absolut tillåtas att vara ojämn, men att genomgående vara bland de sämsta på plan, match ut och match in, då kommer Bernhardt åka under min buss han med.
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

Manijock

Inlägg av Manijock »

Debacle skrev:
ciirree skrev:Fattar inte ens att ni snackar om att Englund ska bort. Till viss del snackas det om AOM och Norell med. Vill de köra i Nordamerika? Visst.

Sin storlek till trots är han kass framför eget mål, för att inte tala om hans skridskoåkning och passningsspel.

Det jag förväntar mig av Bernhardt är att om han är ordinarie under en hel säsong, får spela i princip hela tiden. Så förväntar jag mig att han, efter nervositeten släppt, visar potential. En ung spelare ska absolut tillåtas att vara ojämn, men att genomgående vara bland de sämsta på plan, match ut och match in, då kommer Bernhardt åka under min buss han med.
Han är kapabel att spela rakt och bra framför mål. Han är kapabel att vara stark! Han är en bortsprungen lammunge. Ett lamm som med rätt vägledning är kapabel att bli en stor mäktig bock. Men precis som vi alltid gör med våra backar så hoppar vi över ett par viktiga punkter i en utveckling. Claesson och Gustafsson exempelvis. "Låter vi de göra bort sig tillräckligt många gånger så kommer de lära sig att inte göra det"... En vi gjorde rätt med var Oscar Eklund. När han poppade upp i A-laget märktes han knappt. Fick rätt istid och framförallt med rätt personer. Var det inte Ragge så var det Ronnie P, och var det inte Ronnie P var det David Printz. Sådana spelare som gör att man får lära sig grundläggande backspel från början, och som även gör att småmisstag inte blir så avgörande.
Rix

Inlägg av Rix »

Det är ju som många av er är inne på, vi behöver några stabila backar som kan leda laget, då behöver inte våra yngre backar ta så mycket ansvar. Jag tenderar dock mer att hålla med SirDifalot, jag vill ha spelskickliga backar som kan slå en bra första pass, däremot är det ju så att man behöver ju backar som kan sköta båda jobben. Hålla rent framför kassen och bidra offensivt. S. Kronwall är ju en sådan back som man bara kan drömma om, kanon åt båda hållen.

Backsidan skulle jag vilja ha såhär:

Ny (PP/offensiv back) - Ny (defensiv klippa/tvåvägsback)
Fernholm - Högström
Holm - Falk
Norell

Beroende på vilka vi får in i ett första backpar kan det bli bra tror jag. Deilert förstår jag inte varför vi ens värva eller gav 2 år, hoppas han skickas iväg och det fort. Westlund, AOM och Englund får lånas ut till AS, tror de gynnar deras utveckling. Englund och AOM kan båda bli bra backar på lång sikt men behöver spela mer och ska vi satsa på bättre placering nästa år måste vi ha en bättre backsida. Westlund har jag sett alldeles för lite för att kunna göra en schyst bedömning på.

Något som jag stör mig något så enormt på är varför sitter spelare som Heinerö, Alvarez och Lundberg på 2 års kontrakt? Dessa spelare håller inte i SHL enligt mig, helst hade jag sett att vi inte hade någon av dem kvar till nästa säsong. Visst nu kanske jag får sitta här och äta upp mina ord efter nästa säsong när någon av dem har gjort en grym säsong och då är jag först att gratulera dem, men fyfan vad jag hade velat haft bättre spelare än dem på kontrakt.
johanmelin

Inlägg av johanmelin »

Varför kan inte Honken va kvar i en fjärde line bättre än Hage,och så vill jag ha kvar Marcus Nilson i en tredje line...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Manijock skrev:
Debacle skrev:

Han är kapabel att spela rakt och bra framför mål. Han är kapabel att vara stark! Han är en bortsprungen lammunge. Ett lamm som med rätt vägledning är kapabel att bli en stor mäktig bock. Men precis som vi alltid gör med våra backar så hoppar vi över ett par viktiga punkter i en utveckling. Claesson och Gustafsson exempelvis. "Låter vi de göra bort sig tillräckligt många gånger så kommer de lära sig att inte göra det"... En vi gjorde rätt med var Oscar Eklund. När han poppade upp i A-laget märktes han knappt. Fick rätt istid och framförallt med rätt personer. Var det inte Ragge så var det Ronnie P, och var det inte Ronnie P var det David Printz. Sådana spelare som gör att man får lära sig grundläggande backspel från början, och som även gör att småmisstag inte blir så avgörande.
Eklund var ju forumets största hackkyckling någonsin, med all rätt. Han slutade vara våran sämsta back i mitten på 09/10 någon gång, sedan hade han en raketutveckling fram tills han lämnade.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Kicka Marcus Nilson och ersätt han med Mika Hannula. En Hannula som får vara med från start blir en livsfarlig målspruta! Tjafsa inte om att ålder nu skulle vara ett problem, med tanke på att DIF signade Nilson som är äldre än Hannula. Problemet med Hannula är att han antigen har varit matchotränad eller hattat i från lag till lag. Får han som sagt vara med ifrån start så blir han en Joker som kommer att sätta alla tvivlare på plats! Sumpa inte den här chansen DIF, signa hem Mika Hannula nu!
Bild
Låst