Haha ja verkligen. Mycket bättre om vi inte förflyttar spelet till offensiv zon utan stannar i vår egen och satsar på backar som är "tuffa framför mål".diftobbe89 skrev:Det bästa är ju dock att du är seriös, den där uppställningen hade skickat oss till allsvenskan fortare än kvickt.SirDIFalot skrev:Holm - Hultström
Högström - Press
Norell - Falk
I'm so excited, and I just can't hide it!
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Expert.
-
Så här skulle jag vilja ställa upp backparen 
Ahnelöv-Gysbers
Kronwall-Hultström
Fernholm-Högström
Holm-Press

Ahnelöv-Gysbers
Kronwall-Hultström
Fernholm-Högström
Holm-Press
-
Betalar du?peter johansson skrev:Så här skulle jag vilja ställa upp backparen
Ahnelöv-Gysbers
Kronwall-Hultström
Fernholm-Högström
Holm-Press
-
Hur ska man tolka det här? Eller ska man inte tolka det alls kanske?Flying home tomorrow! Thanks to @difhockeyse and the amazing fans for being so welcoming! Really enjoyed my time in Stockholm! #difhockey - Simon Gysbers
För mig låter det som att han är done i Djurgården.
Från intervjun som ligger uppe på difhockey.se:Kalliasson skrev:Hur ska man tolka det här? Eller ska man inte tolka det alls kanske?Flying home tomorrow! Thanks to @difhockeyse and the amazing fans for being so welcoming! Really enjoyed my time in Stockholm! #difhockey - Simon Gysbers
För mig låter det som att han är done i Djurgården.
- Jag har inte hunnit tänka så långt än, haha. Säsongen slutade precis, men jag ska snart åka hem till Kanada ett tag. Om det är för kallt hemma kanske jag åker till Miami. Sedan får vi se vad det blir därefter.
- Mest blir det att ta det lugnt ett tag innan det är dags att börja försäsongsträna.
Framtiden för Simon Gysbers är ännu inte bestämd. För bara några dagar sedan blev Djurgården utslagna i Play In och just nu pågår en utvärdering av säsongen.
Låter inte som man kan dra några som helst slutsatser från det.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du verka glömma den lilla detaljen att vi har en motståndare på andra sidan också, som gärna vill förflytta spelet till vår zon och vare sig vi vill det eller inte så kommer dom att lyckas.SirDIFalot skrev:Haha ja verkligen. Mycket bättre om vi inte förflyttar spelet till offensiv zon utan stannar i vår egen och satsar på backar som är "tuffa framför mål".diftobbe89 skrev:Det bästa är ju dock att du är seriös, den där uppställningen hade skickat oss till allsvenskan fortare än kvickt.SirDIFalot skrev:Holm - Hultström
Högström - Press
Norell - Falk
Senast redigerad av diftobbe89 den 2015-03-12 17:43:44, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
- SirDIFalot
Det är klart att vi kommer spela i båda zonerna vare sig vi vill eller inte. Men jag värderar mycket högre en back som kan ta pucken ur zon med kontroll än någon som har lite extra muskler framför mål.diftobbe89 skrev:Du verka glömma den lilla detaljen att vi har en motståndare på andra sidan också, som gärna vill förflytta spelet till vår zon och vare sig vi vill det eller inte så kommer dom att lyckas.SirDIFalot skrev:Haha ja verkligen. Mycket bättre om vi inte förflyttar spelet till offensiv zon utan stannar i vår egen och satsar på backar som är "tuffa framför mål".diftobbe89 skrev:Det bästa är ju dock att du är seriös, den där uppställningen hade skickat oss till allsvenskan fortare än kvickt.SirDIFalot skrev:Holm - Hultström
Högström - Press
Norell - Falk
Ibland verkar det som att backar får en stämpel som bra defensivt så länge dom inte har någon offensiv alls, och tvärtom om dom har en offensiv uppsida.
Expert.
-
Hade jag gjort direkt om jag hade haft stålarKalliasson skrev:Betalar du?peter johansson skrev:Så här skulle jag vilja ställa upp backparen
Ahnelöv-Gysbers
Kronwall-Hultström
Fernholm-Högström
Holm-Press

Får väl se det som positivt att det inte är SirDIFalot som kommer bli sportchef i alla falldiftobbe89 skrev:Du verka glömma den lilla detaljen att vi har en motståndare på andra sidan också, som gärna vill förflytta spelet till vår zon och vare sig vi vill det eller inte så kommer dom att lyckas.SirDIFalot skrev:Haha ja verkligen. Mycket bättre om vi inte förflyttar spelet till offensiv zon utan stannar i vår egen och satsar på backar som är "tuffa framför mål".diftobbe89 skrev:Det bästa är ju dock att du är seriös, den där uppställningen hade skickat oss till allsvenskan fortare än kvickt.SirDIFalot skrev:Holm - Hultström
Högström - Press
Norell - Falk

Nee mycket riktigt så skulle den där backsidan bli skapligt uppkäkad illa kvickt. Holm och framförallt Falk skulle få samma tuffa tillvaro som de haft den här säsongen. Det vill säga själva fått ha ansvar för all närkampsspel kring mål. Det är inga spelare som man ska behöva förlita sig på när man ska stänga en match. Hultström, Högström, Press jaa jag säger då det. Två av dem kan jag tänka mig, men alla tre så blir jag minst sagt orolig. Om inte helt uppgiven!
Gysbers ska få förlängt om det går att lösa. Där har vi en offensiv spetspelare som ändå gör ett bra jobb i försvarszon. Ett typexempel på att det finns vettiga tvåvägsspelare att få tag i. Högström är INTE en sådan.
Falk, Holm, Gysbers, Norell, Fernholm och två nya spetsbackar. En PP-back som ska avlasta Gysbers på point(Hultström?), och en som är erfaren och "skäggig" vars styrka främst är i egen zon. Ollas-Mattsson som åttonde back. Englund utlånad till HA. Högström, Nordlund och Deilert bort. Håller inte Fernholm så måste en back in till och då en defensiv pjäs.
Senast redigerad av Manijock den 2015-03-12 18:05:58, redigerad totalt 1 gånger.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har inget mer och säga, är bara glad så länge din syn på saker och ting inte tas efter av DIF, då ligger vi illa till.SirDIFalot skrev:Det är klart att vi kommer spela i båda zonerna vare sig vi vill eller inte. Men jag värderar mycket högre en back som kan ta pucken ur zon med kontroll än någon som har lite extra muskler framför mål.diftobbe89 skrev:Du verka glömma den lilla detaljen att vi har en motståndare på andra sidan också, som gärna vill förflytta spelet till vår zon och vare sig vi vill det eller inte så kommer dom att lyckas.SirDIFalot skrev:Haha ja verkligen. Mycket bättre om vi inte förflyttar spelet till offensiv zon utan stannar i vår egen och satsar på backar som är "tuffa framför mål".diftobbe89 skrev:Det bästa är ju dock att du är seriös, den där uppställningen hade skickat oss till allsvenskan fortare än kvickt.SirDIFalot skrev:Holm - Hultström
Högström - Press
Norell - Falk
Ibland verkar det som att backar får en stämpel som bra defensivt så länge dom inte har någon offensiv alls, och tvärtom om dom har en offensiv uppsida.
Spela fult
- SirDIFalot
Skulle inte ha något emot ifall Englund eller AOM valde att köra den långa vägen via AHL. Deras spelartyper tilltalar inte mig och det skulle lösa en eventuellt log jam som är på väg att hända. Inom Ottawa bör det väl finnas lite tryck på att ta över Englund också. Gick i 2:a rundan och har nu gjort en hel säsong på SHL-nivå.
Frågan är vad vi gör med Westlund också.
Frågan är vad vi gör med Westlund också.
Expert.
- SirDIFalot
Glädjande nog var jag och KG överens om mycket när vi pratade på mötet. Fick väl mer känslan av att han och Säcken tyckte olika.diftobbe89 skrev: Har inget mer och säga, är bara glad så länge din syn på saker och ting inte tas efter av DIF, då ligger vi illa till.
Expert.
Du måste ju ha backar som i alla fall någonstans i bakhuvudet på motståndaren orsakar lite huvudbry, först efter det kan det bli aktuellt att slå fina passningar på rörliga mål.SirDIFalot skrev:Det är klart att vi kommer spela i båda zonerna vare sig vi vill eller inte. Men jag värderar mycket högre en back som kan ta pucken ur zon med kontroll än någon som har lite extra muskler framför mål.diftobbe89 skrev:Du verka glömma den lilla detaljen att vi har en motståndare på andra sidan också, som gärna vill förflytta spelet till vår zon och vare sig vi vill det eller inte så kommer dom att lyckas.SirDIFalot skrev:Haha ja verkligen. Mycket bättre om vi inte förflyttar spelet till offensiv zon utan stannar i vår egen och satsar på backar som är "tuffa framför mål".diftobbe89 skrev:Det bästa är ju dock att du är seriös, den där uppställningen hade skickat oss till allsvenskan fortare än kvickt.SirDIFalot skrev:Holm - Hultström
Högström - Press
Norell - Falk
Saker och ting måste tyvärr komma i en viss ordning; 1. Man vinner puck, 2. man passar puck. Det blir lite svårt om man tar bort punkt 1.
Förresten så kommer vi inte få se så hemst mycket kreativt backspel med säcken i alla fall, det blir mest sarg ut och det är väl ingen slump att Klubertanz typ av backspel idag är en mycket sällsynt syn på hovet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Jag tycker man kan vinna pucken utan att vara stor och slö och bra på att tacklas. Se på Erik Karlsson till exempel.sensei skrev: Du måste ju ha backar som i alla fall någonstans i bakhuvudet på motståndaren orsakar lite huvudbry, först efter det kan det bli aktuellt att slå fina passningar på rörliga mål.
Saker och ting måste tyvärr komma i en viss ordning; 1. Man vinner puck, 2. man passar puck. Det blir lite svårt om man tar bort punkt 1.
Förresten så kommer vi inte få se så hemst mycket kreativt backspel med säcken i alla fall, det blir mest sarg ut och det är väl ingen slump att Klubertanz typ av backspel idag är en mycket sällsynt syn på hovet.
Att vi inte sett "Klubertanz-typ" av backspel är väl rätt logiskt med tanke på vilka som styrd DIF och försvarsspelet senaste åren. Challe, Nyman, Säcken... inga nytänkare precis.
Expert.
Det finns vissa backar där man vet att det antingen blir mål framåt eller bakåt när de är inne. (Nåja, sannolikheten är betydligt större iaf). Egentligen är jag fine med det.
Det större problemet med svaga backar som har ett marginellt intresse för att "hålla rent" och spela fysiskt, är att man gör det så mycket enklare för motståndaren. Lagmaskinen (summan av allt) faller ihop som ett korthus.
Den eleganta backen med många poäng i cv:t går runt och gör high-fives och får tokhög lön samtidigt som laget förlorar.
Det större problemet med svaga backar som har ett marginellt intresse för att "hålla rent" och spela fysiskt, är att man gör det så mycket enklare för motståndaren. Lagmaskinen (summan av allt) faller ihop som ett korthus.
Den eleganta backen med många poäng i cv:t går runt och gör high-fives och får tokhög lön samtidigt som laget förlorar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel