Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:Hur många har ångrat sig angående att ge Gysbers ett fleraårskontrakt efter hans två play in matcher?
Inte jag i alla fall. Får vi honom för 100 papp i månaden så är jag nöjd. Kanske 120.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:
SirDIFalot skrev:Hur många har ångrat sig angående att ge Gysbers ett fleraårskontrakt efter hans två play in matcher?
Inte jag i alla fall. Får vi honom för 100 papp i månaden så är jag nöjd. Kanske 120.
Nu kanske jag har en skev bild av vad spelarna har för löner. Men det kan väl inte finnas många backar i SHL som ligger kring 100-120? I alla fall inte importer. Englund, Norell, Falk osv har väl förhoppningsvis mindre dock.
Expert.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:
Nu kanske jag har en skev bild av vad spelarna har för löner. Men det kan väl inte finnas många backar i SHL som ligger kring 100-120? I alla fall inte importer. Englund, Norell, Falk osv har väl förhoppningsvis mindre dock.
GaisBärs lär ju kräva en lön på 150-175 säkert, vilket jag ändå tycker är rimligt för en top-4 back. Dock behöver vi två top-2 backar nästa säsong och där tycker jag inte han håller.

Min värvningslista skulle se ut så här:
Två av dessa: Peter Regin/Tomi Sallinen/Andreas Engvist (Om han mot förmodan skulle vända hemåt)
Patrick Cehlin
Jonas Ahnelöv
Staffan Kronwall (Samma som Ante)

Skulle troligtvis blir för dyrt, men drömma/hoppas går ju :)
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

Ser gärna en förlängning, har en bra bössa och blick för spelet men det kom ju inte direkt till användning med tanke på att vi faktiskt blev totalt överkörda spelmässigt av Luleå. Ryktas även om att han spelade halvt skadad. Och dåliga backprestationer har jag sett så pass många gånger den här säsongen så det var ju inte direkt så jag vred mig i ilska över hans prestation i play in matcherna över.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Hur som helst kommer alla vara besvikna över den trupp vi ställer upp med.

Är bara så det är i DIF.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

sPTNC skrev:http://hockeybladet.nu/shl/thoresen-ser ... jurgarden/

Verkar inte ens vara i närheten av Thoresen.
JAAA DET MÅSTE BETYDA ATT THORESEN ÄR KLAR!!!
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Vikas skrev:Hur som helst kommer alla vara besvikna över den trupp vi ställer upp med.

Är bara så det är i DIF.
Kan tänka mig att det t.o.m. är så på Skellefteås forum. Eller kanske inte. Men många andra lags forum iaf.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
ciirree skrev:
Om man inte kan bedöma en förlängning på hans tidigare matcher så tror jag inte man kan bedöma en förlängning baserat på 2 play in matcher heller.

Dessutom ryktades det väl att han spelade med småskadad fot? Kan förklara hans "sega" matcher i slutet.

Jag vill att man förlänger, men inte med flera år.
Sen beror det på vad man får in tycker jag. Landar vi två spetsbackar så finns det liksom inte plats.
Så är det. Men är man snabb på att bedöma åt ena hållet brukar man vara lika snabb åt det andra hållet.

Jag hoppas och tror på bättre, men det gjorde man ju när vi släppte Johner och Jakobs också. Sen kom Trukhno och Alvarez.
Sant.
Minns fortfarande dagen jag gick hem från gymmet och såg på Twitter: "Trukhno klar för Djurgården"

Den var tung!

Det är lite därför jag hoppas man behåller honom om man inte lyckas landa en Staffan eller Ahnelöv.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Om man roar sig med att EP-Scouta lite så kan man hitta en del spelare i SM-liiga som verkar vara intressanta (Endast efter att ha kollat på EP)
Ekonomiskt vet jag inte riktigt hur SM-liiga ligger mot SHL?

Juuso Puustinen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8395
Verkar vara HIFKs svar på Sörensen, lite större och bra sridskoåkning.

Jesse Saarinen
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7558
Ytterligare en Sörensentyp med bra skridskoåkning och ok fysik trots bristande cm/kg

Sami Sandell
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4681
Verkar vara en stark och tung pjäs att möta som senaste två säsongerna har börjat producera poäng i finska ligan, har tidigare varit i SHL.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Djurgården på jakt

Det är inte bara Leksands Tomi Sallinen som Djurgården vill värva från Leksand.

Enligt uppgifter är Djurgården även intresserade av succé-backen Linus Hultström, som gjorde 33 poäng på 48 matcher i SHLs grundserie.

Hultström har utgående kontrakt och är givetvis intressant för flera klubbar än Leksand.

En annan spelare som Djurgården visat intresse för är Södertäljes Robin Press, som inledde säsongen på ett smått fantastiskt sett i hockeyallsvenskan. Han öste in poäng och var ett tag i toppen av poängligan.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Har också hört om Hultström men vart hittar du texten?

Edit: Hittade den nu. Från Tomas Ros alltså.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:Har också hört om Hultström men vart hittar du texten? Hittar den ingenstans?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... portlive2/
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

MÖCKE BRA!! Kronwall - Hultström. Satan vad fint det vore.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

bastis7 skrev:Djurgården på jakt

Det är inte bara Leksands Tomi Sallinen som Djurgården vill värva från Leksand.

Enligt uppgifter är Djurgården även intresserade av succé-backen Linus Hultström, som gjorde 33 poäng på 48 matcher i SHLs grundserie.

Hultström har utgående kontrakt och är givetvis intressant för flera klubbar än Leksand.

En annan spelare som Djurgården visat intresse för är Södertäljes Robin Press, som inledde säsongen på ett smått fantastiskt sett i hockeyallsvenskan. Han öste in poäng och var ett tag i toppen av poängligan.
Nu har jag förvisso inte sett Robin Press spela, men att värva en allsvensk back som är född 1994 känns lite osäkert. Oavsett talang. Rutin är väl vad som behövs.

Linus Hultström är ett uppköp jämfört med Robin Press. Men hade nog hellre sett Gysbers i så fall. Endast spelmässigt, ur ett lönekravsperspektiv skulle Hultström möjligtvis kunna vara ett bättre alternativ.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror inte att det finns någon back från SHL som jag hellre skulle ha en Hultström. Blir inte ledsen över Press heller. Rätt spelartyp men kanske mer rimlig sett till vår plånbok. Vi bör ju inte kunna slåss om dom bästa egentligen.
Expert.
Låst