Jim Morrison skrev:Mårtensson har tackat nej. Sedan ryktas det om Staffan Kronwall. Han är en perfekt värving. En kapten som kan leda skutan.
Ros i Aftonbladet-chatten.
Vilken bomb.
Vi får minnas denna underbara stund. När det ryktades om Mårtensson, Thoresen och Kronwall.
I själva verket får vi Nisse Andersson, Filip Cruseman och Simon Mitman.
(Jag försöker hålla mina, och kanske andras, förhoppningar nere en smula).
Staffan har ju förnekat ett antal gånger nu att han ska tillbaka till Sverige. Han vill fullfölja sitt kontrakt i Ryssland innan han planerar något nytt.
Kronwall har det väl ryktats om sedan vi gick upp. Han vill fullfölja sitt kontrakt i Ryssland har svaret varit varje gång. Rubelns fall kanske har fått honom att ändra sig? Skulle vara en given värvning om han är villig att flytta hem.
Jim Morrison skrev:Mårtensson har tackat nej. Sedan ryktas det om Staffan Kronwall. Han är en perfekt värving. En kapten som kan leda skutan.
Vilken bomb.
Vi får minnas denna underbara stund. När det ryktades om Mårtensson, Thoresen och Kronwall.
Staffan har ju förnekat ett antal gånger nu att han ska tillbaka till Sverige. Han vill fullfölja sitt kontrakt i Ryssland innan han planerar något nytt.
Kan väl ha ändrats i och med situationen där borta.
Men man vågar ju knappt hoppas!
Vilken bomb.
Kan väl ha ändrats i och med situationen där borta.
Men man vågar ju knappt hoppas!
Om man ska våga drömma - kanske var det så enkelt att han inte ville gå ut med att han hoppas på en flytt till hösten under pågående säsong, utan väntade med den diskussionen till efter säsongen av respekt för sin klubb.
SirDIFalot skrev:Hur många har ångrat sig angående att ge Gysbers ett fleraårskontrakt efter hans två play in matcher?
Flerårskontrakt kanske är att ta i men 1+1 på Gysbers skulle jag kunna tänka mig då han kan slå en riktigt stark förstapass (även om hans spel i Play-in hade mer att önska).
Låta honom få en hel säsong där han kan hitta rätt i allt med större rink osv.
För visst är det fortfarande mindre rink i SM-liiga?
Sen får jag lov att hålla med om att skulle nu Staffan Kronwall komma hem så vore det en absolut toppvävning och ett givet kaptensämne.
Dock ev på bekostnad av en starkare forwardsbesättning.
"Nu öppnar även annan tung försvarspjäs för Dif, landslagsbacken Jonas Ahnelöv.
- Självklart är det ett alternativ. Jag höll på Djurgården när jag var ung och har boende i Stockholm nu. Det vore jätteroligt."
SirDIFalot skrev:Hur många har ångrat sig angående att ge Gysbers ett fleraårskontrakt efter hans två play in matcher?
Hade nog kunnat tänka mig att behålla honom. Men det var innan forumet inte hade med Fernholm i sina tänkbara spelartrupper inför nästa säsong. Vilket fick mig att tro att han inte skulle spela vidare i Djurgården. Men nu ska Daniel Fernholm tydligen fortsätta (kontraktet har alltid sagt det, jag vet).
Nu känns det som att man bara kommer värva en back och då är inte Gysbers tillräckligt bra. Är tanken fortfarande att man ska värva två så kan Gysbers få vara en av dem. Men det beror väl även lite på prislappen. Och det andra nyförvärvet får gärna vara det mer meriterande.
Exempelvis Gysbers och Kronwall hade varit gött, inte för att det kommer hända.
Om man inte kan bedöma en förlängning på hans tidigare matcher så tror jag inte man kan bedöma en förlängning baserat på 2 play in matcher heller.
Dessutom ryktades det väl att han spelade med småskadad fot? Kan förklara hans "sega" matcher i slutet.
Jag vill att man förlänger, men inte med flera år.
Sen beror det på vad man får in tycker jag. Landar vi två spetsbackar så finns det liksom inte plats.
"Nu öppnar även annan tung försvarspjäs för Dif, landslagsbacken Jonas Ahnelöv.
- Självklart är det ett alternativ. Jag höll på Djurgården när jag var ung och har boende i Stockholm nu. Det vore jätteroligt."
Undra om vi inte borde oroa oss mer för Fällströms hjärnskakning än Fernholms. Fällström har varit borta länge nu och hade ju dessutom problem med en kraftig hjärnskakning i AHL.
Om man inte kan bedöma en förlängning på hans tidigare matcher så tror jag inte man kan bedöma en förlängning baserat på 2 play in matcher heller.
Dessutom ryktades det väl att han spelade med småskadad fot? Kan förklara hans "sega" matcher i slutet.
Jag vill att man förlänger, men inte med flera år.
Sen beror det på vad man får in tycker jag. Landar vi två spetsbackar så finns det liksom inte plats.
Så är det. Men är man snabb på att bedöma åt ena hållet brukar man vara lika snabb åt det andra hållet.
Jag hoppas och tror på bättre, men det gjorde man ju när vi släppte Johner och Jakobs också. Sen kom Trukhno och Alvarez.