Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Vi får inte värva spets från HockeyAllsvenskan. Om vi gör det så ska vara utvecklingsbara killar som inte tar en topproll i laget. I år misslyckades vi med Alvarez och Deilert. Ska vi värva Henrion, Press och Legacé som spets så kommer det gå käpprätt åt skogen nästa säsong. Spets skall komma från en liga med samma kvalitet eller bättre. Visst kan vi värva spelare från HA, men det ska vara utfyllnadsspelare som gör det bättre än våra juniorer i så fall - och faktum är att vi redan fyllt på med spelare från HA i form av Hage och Lundberg. Inget mer nu, tack.
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

pulverapa skrev:Vi får inte värva spets från HockeyAllsvenskan. Om vi gör det så ska vara utvecklingsbara killar som inte tar en topproll i laget. I år misslyckades vi med Alvarez och Deilert. Ska vi värva Henrion, Press och Legacé som spets så kommer det gå käpprätt åt skogen nästa säsong. Spets skall komma från en liga med samma kvalitet eller bättre. Visst kan vi värva spelare från HA, men det ska vara utfyllnadsspelare som gör det bättre än våra juniorer i så fall - och faktum är att vi redan fyllt på med spelare från HA i form av Hage och Lundberg. Inget mer nu, tack.
Tycker vi har för många spelare att utveckla redan. Vi kan inte utveckla fler.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

pulverapa skrev:Vi får inte värva spets från HockeyAllsvenskan. Om vi gör det så ska vara utvecklingsbara killar som inte tar en topproll i laget. I år misslyckades vi med Alvarez och Deilert. Ska vi värva Henrion, Press och Legacé som spets så kommer det gå käpprätt åt skogen nästa säsong. Spets skall komma från en liga med samma kvalitet eller bättre. Visst kan vi värva spelare från HA, men det ska vara utfyllnadsspelare som gör det bättre än våra juniorer i så fall - och faktum är att vi redan fyllt på med spelare från HA i form av Hage och Lundberg. Inget mer nu, tack.
Instämmer helt.
Skall det plockas spelare från Allsvenskan skall det vara unga utvecklingsbara spelare likt Rundqvist.
Att plocka äldre blir helt enkelt en alldeles för stor risk.
Framför allt äldre spelare som spelat många säsonger i just den serien.
Undantaget skulle väl eventuellt kunna utgöras av lite äldre fd AHL-spelare som gör sin första säsong i Europa i just allsvenskan och dunderlyckas. Dock skall de fortfarande ses som "just utvecklingsbara" och inte tilltänkta till topplinor.
Värvningar som Deilert, Alvarez, Truchno talar sitt tydliga språk här. Begriper fortfarande inte varför dessa spelare signades. Är ganska säker på att en spelare som Johner hade fått samma problem i SHL också.
janneffs
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av janneffs »

Brodin klar för oss enligt Expressen. Kanske är 43:a på den pucken
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

janneffs skrev:Brodin klar för oss enligt Expressen. Kanske är 43:a på den pucken
typ
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Benjamin L. Willard skrev:
janneffs skrev:Brodin klar för oss enligt Expressen. Kanske är 43:a på den pucken
typ
Så är det ju men om han nu är "klar". Är det för att brynäs inte har spelat färdigt för säsongen som gör att det inte läggs ut en nyhet här på hemsidan? Eller är det vårt vanliga sega tempo att släppa info om nyförvärv.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sådana värvningar offentliggörs alltid när båda lagens säsong är över.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Henke_F skrev:
Benjamin L. Willard skrev:
typ
Så är det ju men om han nu är "klar". Är det för att brynäs inte har spelat färdigt för säsongen som gör att det inte läggs ut en nyhet här på hemsidan? Eller är det vårt vanliga sega tempo att släppa info om nyförvärv.
Jag tror verkligen att DIF väntar med att de ska spela klart säsongen. De har kanske inte ens signat, är bara muntligt överens. Vore väldigt tråkig som medspelare, sponsor, supporter till Brynäs att få höra inför en kvartsfinal att ens spelare är officiellt klar för en annan klubb.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

http://hockeybladet.nu/shl/thoresen-ser ... jurgarden/

Verkar inte ens vara i närheten av Thoresen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Brodin tycker jag känns helt OK, Andreas Falk hade jag gärna sett som andracenter. Tycker folk underskattar hur viktigt det är med ledarfigurer, det här laget kommer tappa så sjukt mycket i det avseendet när Jocke försvinner. Andreas är en riktig ledare, det vet jag. Sen håller han inte nivå att axla en förstacenter-roll men han skulle helt klart klara av att ta Jockes "pappa"-roll i laget, dessutom är han en vass tekare. Jag ser gärna Ljungh som en gjuten tredje-center med potential att ta klivet upp i hierarkin.

En fin uppställning enligt mig:

Sören - Sallinen - Fällström
Regin - Falk - Brodin
Alvarez - Ljungh - Ny (Cehlin?)
Ahlén - Hage - Hank

Bort med Lundberg som visade sig vara en helt meningslös värvning. Låna ut Heinerö på tillväxt. Låna ut Rundqvist. Alvarez vill jag ge en säsong till, då jag fortfarande på något konstigt vis tror han har mycket i sig som inte riktigt kom fram. Han har de rätta verktygen och tror jag kommer växa in i det hela.

Är den här forwardsuppställningen för dyr? Ja, det tror jag att den är.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

-daniel- skrev:Brodin tycker jag känns helt OK, Andreas Falk hade jag gärna sett som andracenter. Tycker folk underskattar hur viktigt det är med ledarfigurer, det här laget kommer tappa så sjukt mycket i det avseendet när Jocke försvinner. Andreas är en riktig ledare, det vet jag. Sen håller han inte nivå att axla en förstacenter-roll men han skulle helt klart klara av att ta Jockes "pappa"-roll i laget, dessutom är han en vass tekare. Jag ser gärna Ljungh som en gjuten tredje-center med potential att ta klivet upp i hierarkin.

En fin uppställning enligt mig:

Sören - Sallinen - Fällström
Regin - Falk - Brodin
Alvarez - Ljungh - Ny (Cehlin?)
Ahlén - Hage - Hank

Bort med Lundberg som visade sig vara en helt meningslös värvning. Låna ut Heinerö på tillväxt. Låna ut Rundqvist. Alvarez vill jag ge en säsong till, då jag fortfarande på något konstigt vis tror han har mycket i sig som inte riktigt kom fram. Han har de rätta verktygen och tror jag kommer växa in i det hela.

Är den här forwardsuppställningen för dyr? Ja, det tror jag att den är.
Sallinen, Regin och Falk är väl inte bara på tok för dyrt. Det är även ruggigt svårt som sportchef att lyckas värva alla tre (skulle jag gissa på). Framförallt när alla tre nog vill ha nyckelroller.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

sPTNC skrev:http://hockeybladet.nu/shl/thoresen-ser ... jurgarden/

Ingen större chock direkt...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Jim Morrison skrev:
sPTNC skrev:http://hockeybladet.nu/shl/thoresen-ser ... jurgarden/

Ingen större chock direkt...
Nä, inte förvånande alls. Det beror ju helt på. Säg att KHL inte har några attraktiva förslag, alternativt att Thoresen inte vill vara kvar. Lägg på att ingen NHL-klubb vill plocka in honom. Spel i AHL är säkert uteslutet för honom.

Då är det NLA som gäller. Därefter kommer den svenska marknaden. Jag tror inte egentligen alls på att han kommer hit. Men man ska inte heller dra för stora växlar av "Först NHL, sen KHL, sen Europa." De två första alternativen kan vara helt uteslutna ... i morgon typ. Jag tippar på Lugano för Thore.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mårtensson har tackat nej. Sedan ryktas det om Staffan Kronwall. Han är en perfekt värving. En kapten som kan leda skutan.

Ros i Aftonbladet-chatten.

Vilken bomb.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Jim Morrison skrev:Mårtensson har tackat nej. Sedan ryktas det om Staffan Kronwall. Han är en perfekt värving. En kapten som kan leda skutan.

Ros i Aftonbladet-chatten.

Vilken bomb.

Skulle inte sitta fel! Rätt given som kapten också om han kommer!
Låst