Exakt och väl där får vi ju chansen att spöa AIK vilket på herrsidan inte kommer att ske inom överskådlig tidsthlm1891 skrev:Ska bli kul att se lite riksserie matcher nästa säsong, all Djurgårdshockey är bra hockey
DIF Hockey Dam - Kvalserien till Riksserien
Re: DIF Hockey Dam - Kvalserien till Riksserien
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Boka Globen!Donkels skrev:Exakt och väl där får vi ju chansen att spöa AIK vilket på herrsidan inte kommer att ske inom överskådlig tidsthlm1891 skrev:Ska bli kul att se lite riksserie matcher nästa säsong, all Djurgårdshockey är bra hockey
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kul för damerna! Hoppas de kan utmana i Riksserien, fan man kanske skulle gå på någon match nästa år, om inget annat för att ge damerna lite bättre ekonomi.
Ja, grattis till DIF-damerna att dom är i högstaserien. =)
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Härligt! Stort grattis!
Är kanske inte riktigt samma känsla som när herrlaget tog steget upp igen, men är alltid kul med DIF-framgångar!
Är kanske inte riktigt samma känsla som när herrlaget tog steget upp igen, men är alltid kul med DIF-framgångar!
Så ska en slipsten dras! Nästa säsong ska Riksserien mosas!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
hmm, vad ligger publikrekordet på i damhockey? vore väl en kul grej att slå, kanske samtidigt som man slår ett gäng råttor 

Efter googlande så är 3449 högsta siffran jag hittat. Hittar ingenting officiellt dock.sthlm1891 skrev:hmm, vad ligger publikrekordet på i damhockey? vore väl en kul grej att slå, kanske samtidigt som man slår ett gäng råttor
Jo det är nog 3449 men då ska man veta att det är en enorm siffra på damsidan, normalt sett är det färre folk än när gnaget (herrarna) spelar.
Grattis till damerna som har gjort en enorm kvalserie (och seriespel).
Grattis till damerna som har gjort en enorm kvalserie (och seriespel).

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Allvarligt. Ett derby är ett derby är ett derby! Vi fyller fullt oavsett arena!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det skulle nog bli ganska jobbigt för AIK:s tjejer att utstå ett fullsatt hovet.
Ska jag vara helt ärlig skulle jag nog vilja censurera en hel del av det som sägs av klacken under normala matcher om vi hade kvinnligt motstånd.
Jag skulle helt enkelt inte vilja bidra till att ett gäng flickor/kvinnor bryter ihop och börjar gråta.
Eller vad sägs om "Slå henne på käften" som brukar kunna uppstå redan vid mindre gnabb eller när diverse motståndare blir kallade h-ra.
Med det sagt så skulle det däremot vara häftigt om vi kunde stå upp och visa prov på positiv supporterkultur som saknar motstycke i damhockeyn (och herrhockey för den delen).
Ska jag vara helt ärlig skulle jag nog vilja censurera en hel del av det som sägs av klacken under normala matcher om vi hade kvinnligt motstånd.
Jag skulle helt enkelt inte vilja bidra till att ett gäng flickor/kvinnor bryter ihop och börjar gråta.
Eller vad sägs om "Slå henne på käften" som brukar kunna uppstå redan vid mindre gnabb eller när diverse motståndare blir kallade h-ra.
Med det sagt så skulle det däremot vara häftigt om vi kunde stå upp och visa prov på positiv supporterkultur som saknar motstycke i damhockeyn (och herrhockey för den delen).
Kan vi inte undvika "publikrunkande" a'la Bajen?sthlm1891 skrev:hmm, vad ligger publikrekordet på i damhockey? vore väl en kul grej att slå, kanske samtidigt som man slår ett gäng råttor
kan vi undvika att gå in och kritisera i alla ämnen som rör damhockey.Kall-El skrev:Kan vi inte undvika "publikrunkande" a'la Bajen?sthlm1891 skrev:hmm, vad ligger publikrekordet på i damhockey? vore väl en kul grej att slå, kanske samtidigt som man slår ett gäng råttor
Fan har du gjort något annat än att klaga så fort någon tagit upp damhockey på något sätt?
Jag kan inte annat än hålla med, det är väldigt massa med gnäll på damhockeyn. Damerna har gjort det jävligt bra och borde få beröm istället för gnäll. Till skillnad från alla legosoldater på herrsidan spelar de hockey för att det är roligt och har inte någon monetär baktanke. Om man inte vill stötta dem så tycker jag inte att man ska göra det heller men man kan åtminstone sluta klaga.