Frågetråden
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Frågetråden
Men herregud. Hur gick det för da office gangsta?
Vilken rulle måste jag köpa?
Vilken rulle måste jag köpa?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Frågetråden
Hur ligger det egentligen till med regeln kring delaying the game?
Det var en situation igår när en Luleåspelare tryckte fast pucken mot sargen, ingen blåste. Samtidigt säger Granqvist: "Ja, domaren får ju inte blåsa för blockering."
Men domaren har ju flera gånger under säsongen blåst och visat ut spelare för delaying the game, just när man trycker fast pucken sådär.
Det var en situation igår när en Luleåspelare tryckte fast pucken mot sargen, ingen blåste. Samtidigt säger Granqvist: "Ja, domaren får ju inte blåsa för blockering."
Men domaren har ju flera gånger under säsongen blåst och visat ut spelare för delaying the game, just när man trycker fast pucken sådär.
Solklar utvisning där enligt dom nya reglerna.ciirree skrev:Hur ligger det egentligen till med regeln kring delaying the game?
- MarcusDaze
Domaren får endast blåsa och ta utvisning för delaying the game om:ciirree skrev:Hur ligger det egentligen till med regeln kring delaying the game?
1: Spelaren formar ett V med skridskorna och blockerar pucken mellan skridskorna mot sargen.
2: Spelaren ställer sig på pucken med skridskon och på så vis blockerar den.
Detta har jag fått för mig.
Aah jag med. Men Hank åkte ut för det för inte så länge sen, en motståndare också i samma match. Jag har för mig de tryckte pucken med ena skridskon bara, mot sargen.MarcusDaze skrev:Domaren får endast blåsa och ta utvisning för delaying the game om:ciirree skrev:Hur ligger det egentligen till med regeln kring delaying the game?
1: Spelaren formar ett V med skridskorna och blockerar pucken mellan skridskorna mot sargen.
2: Spelaren ställer sig på pucken med skridskon och på så vis blockerar den.
Detta har jag fått för mig.
Men kort och gott så får de alltså blåsa för blockering. Granqvist får läsa på!
Att blockera pucken längs med sargen ska rendera utvisning för delaying the game/"fördröjande av spelet vid otillåten blockering":
http://www.dalademokraten.se/ishockey/s ... a#Ishockey
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... enstriden/
http://www.arbetarbladet.se/ishockey/sh ... y#Ishockey
http://www.leksandsif.se/artikel/63409/
Solnakommentatorns uttalande har jag inte tagit del av i sitt ursprungssammanhang och reserverar mig därför en aning i uttolkandet av vad han kan ha menat, men utifrån citatet här kan jag tänka mig att det var ett uttalande i linje med det Winge gör ovan i intervjun på Leksands hemsida - Att utrymmet för domarna att blåsa av låsta sargsituationer utan att ta en utvisning skulle i praktiken ha minskat med de hårdare direktiven, och således hamnar domaren i en situation där han inte kan blåsa för "blockering". (Underförstått för att gör han det måste han också ta en utvisning, och av en eller annan anledning gjorde domaren bedömningen att det i det läget var bättre att låtsas som att spelet flöt på och så helt undvika den med de nya direktiven allt mer strafflutande avvägningen blåsa oavsiktlig blockering eller ta utvisning.
Bedöms det att blockeringen är oavsiktlig ska spelet blåsas av men ingen utvisning behöver nödvändigtvis utdömas:REGEL 132 – FÖRDRÖJANDE AV SPELET VID OTILLÅTEN BLOCKERING – DELAY OF GAME/FREEZING THE PUCK UNNECESSARILY skrev: I. En utespelare som blockerar pucken mot sargen med sin klubba, sina skridskor eller med sin kropp, eller som blockerar pucken på öppen is när han inte är ansatt av en motståndare, ska ådömas mindre straffet.
REGEL 55 – AVGÖRANDE AV NEDSLÄPPSPOSITION I FÖRSVARSZONEN – DETERMINING FACE OFF LOCATION/DEFENDING ZONE skrev:I. Om en försvarande spelare oavsiktligt blockerar pucken mot sargen i sin försvarszon, ska efterföljande nedsläpp ske på den nedsläppspunkt i försvarszonen som är belägen på samma sida som spelstoppet. Om huvuddomaren bedömer att blockeringen är otillåten enligt spelreglerna, ska även utvisning utdömas (se regel 132)
REGEL 57 – AVGÖRANDE AV NEDSLÄPPSPOSITION I ANFALLSZONEN – DETERMINING FACE OFF LOCATION/ATTACKING-ZONE skrev:I. Om en utespelare i det anfallande laget oavsiktligt blockerar pucken mot sargen i sin anfallszon, ska spelet återstartas på närmsta nedsläppspunkt i den neutrala zonen. Om huvuddomaren bedömer att blockeringen är otillåten enligt spelreglerna, ska utvisning utdömas (se regel 132).
Blir det grötigt och folk börjar falla ihop i stora högar eller liknande i sarghörnet kan också följande regel tas till av huvuddomaren:REGEL 56 – AVGÖRANDE AV NEDSLÄPPSPOSITION PÅ MITTPUNKTEN – DETERMINING FACE OFF LOCATION/CENTRE-ICE SPOT skrev:I. Nedsläpp ska ske på mittpunkten vid följande tillfällen:
[...]
4. Om utespelare från båda lagen blockerar pucken längs sargen i närheten av mittlinjen.
Hårdare direktiv har utgått om just det här nu under senare delen av säsongen, dvs mindre mannamån för spelarna i sarghörnen.:REGEL 71 – PUCKEN SKYMMES FÖR DOMAREN – PUCK OUT OF SIGHT skrev:I. Om huvuddomaren tappar pucken ur sikte, ska han omedelbart stoppa spelet. Spelet ska
återstarta på den närmsta nedsläppspunkten där spelet stoppades, om inte annat beskrivs i
spelreglerna.
http://www.dalademokraten.se/ishockey/s ... a#Ishockey
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... enstriden/
http://www.arbetarbladet.se/ishockey/sh ... y#Ishockey
http://www.leksandsif.se/artikel/63409/
Solnakommentatorns uttalande har jag inte tagit del av i sitt ursprungssammanhang och reserverar mig därför en aning i uttolkandet av vad han kan ha menat, men utifrån citatet här kan jag tänka mig att det var ett uttalande i linje med det Winge gör ovan i intervjun på Leksands hemsida - Att utrymmet för domarna att blåsa av låsta sargsituationer utan att ta en utvisning skulle i praktiken ha minskat med de hårdare direktiven, och således hamnar domaren i en situation där han inte kan blåsa för "blockering". (Underförstått för att gör han det måste han också ta en utvisning, och av en eller annan anledning gjorde domaren bedömningen att det i det läget var bättre att låtsas som att spelet flöt på och så helt undvika den med de nya direktiven allt mer strafflutande avvägningen blåsa oavsiktlig blockering eller ta utvisning.
Skapligt svar. Haha, tack!
Betalar man säsongskortet i sommar eller till hösten? Har aldrig haft förut, men tänker nog slå till nästa säsong.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
När du vill. Men det brukar vara rabatt om man bokar före första juni.Rudi skrev:Betalar man säsongskortet i sommar eller till hösten? Har aldrig haft förut, men tänker nog slå till nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
- Think if...
- Kontakt:
Brukar vara i maj ungefär som man betalar, men jag tror att det finns varianter, del-betalning o.dylRudi skrev:Betalar man säsongskortet i sommar eller till hösten? Har aldrig haft förut, men tänker nog slå till nästa säsong.
Using Tapatalk
- minalman
Frågetråden
I vilken tråd uttrycker man sin oändliga längtan efter att nästa säsong startar igen? Sitter och tittar på min inspelning av senaste DIF-ajk och saknar oerhört den stämningen som vi har när vi lirar på Hovet. Varför kan inte säsongen pågå året runt och så nollställer man alla siffror första september och den som leder då får SM-tecknet?
Edit: 3-2 i PP av Jakobs är ju snyggaste PP-mål någonsin!
Edit: 3-2 i PP av Jakobs är ju snyggaste PP-mål någonsin!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Think if...
- Kontakt:
Åh rysningar av den videon alltså.
- Farstakostym
Bäst på läktaren (hockey) i världen, så är det. Fan vad fint det är att vara DIF. Inte bosatt i Stockholm så var bara på en match mot Brynäs, enda förlusten.
Den där artikeln med de nya tröjorna för kommande säsong... Aprilskämt eller inte?